Vlákno názorů k článku Rozmarné léto v elektronické komerci od Filias - Podle mě má důvod oblíbenosit dobírky a osobního...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 8. 2011 14:41

    Filias

    Podle mě má důvod oblíbenosit dobírky a osobního odběru společného jmenovatele - a to je nedůvěra k linii dodavatel-prodejce-dopravce.

    Můj primární důvod proč jsem začal nakupovat v e-shopech je možnost VÝBĚRU (ne cena). A ne jen být omezen na pár typových kusů od nějakýho čínskýho no-name, nebo co je v módě. Navíc pokud výrobek v e-shopu nemají na skladě, tak je většinou dodací lhůta 2-3dny. (a procházet několik kamených obchodů, abych našel co chci?? No to je akce na půl dne)
    A teď proč výdejové pobočky?
    1. ČP rád nemám a když tam občas jdu, tak je tam VŽDY fronta tak na min 15 minut (až hodina!), navíc otvírací doba není optimální (pokud končím v stadartntí hodinu v práci tak to nestíhám). (PPL mi moc nevyhovuje)
    2. U výdejových míst nemusíte zbytečně čekat, až se to uráčí pošta dodat, neplatíte nic za poštovné, není problém s tím že vám přijde něco jiného než jste si objednali (např. jiná barva mobilu) a navíc je to o obalové materiály ekologičtější. Návštěva mého oblíbeného výdejního místa prodlouží cestu domů asi o 30minut (pošta celkem na 45min a je nutný dřívější odchod z práce).
    3. Jo, u dražších výrobků má smysl prohledávat, ale když jsem si naposled kupoval monitor za 10k, tak jsem si pro něj stejně raději jel na druhou stranu Prahy (ušetřil jsem cca 800Kč oproti bližšímu) do výdejního místa jiného e-shopu.

    A co se týká "ekonomické nevýhodnosti" poboček, tak bych řekl, že prodejce je neotvírá na základě toho co je teď moderní...
    Prostě se podívá na to kolik dodává výrobků např. do Brna, kolik lidí tam nakupuje s osobním odběrem, kolik toho dodává do Brna a blízkého okolí teď a kolik před rokem když tam žádnou pobočku neměl.... No a pak mu z toho vyjde, že expandovat do všech krajských měst by nemuselo být pro byznys špatné....
    To že to opravdu není nevýhodné dokazuje Alza pokrytím 15ti měst + 3 připravuje, CZC má 4 města + 3 připravuje. Zbytek velkých obchodů taky spíš otevírá nové pobočky, než aby je zavíraly...

  • 18. 8. 2011 18:27

    x (neregistrovaný)

    Osobne nakupuju v nasledujicim poradi:

    a) neco hledam => jdu na net
    b) nejdu co se mi libi => hledam za kolik
    c) vim zakolik => hledam kde to maji skladem
    d) vim co, kde a zakolik a tady zvazim, zda totez nebudou mit v lokalnim krame, byt ponekud draz, ale muzu to mit hned.
    e) Pokud cenovy rozdil presahne X (rekneme radove stokoruny/10%), tak si objednam a pockam, pokud je cenovy rozdil zanedbatelny, jdu do kramu a koupim.

    => shopu se v kazdym pripade vyplati mit lokalni pobocku, nebot jinak i pokud je levnejsi si jdou zakaznici nakoupit radsi ponekud draz, ale muzou si danou vet odnest hned.

    Pokud uz dojde na objednani na dalku, tak vzdy dobirka (samo neplati pro zahranici). Proc? Protoze jinak nemam zadnou paku jak dodavatele dotlacit do dodrzovani terminu dodani (vidim zive jak se dohaduju v cesky bance aby platbu zrusili - v cizine toto udelaji bez kecu a okamzite).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).