Vlákno názorů k článku Rozmarné léto v elektronické komerci od thr - Můžu vám říct, že moje zkušenosti s PPL...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 8. 2011 15:46

    thr

    Můžu vám říct, že moje zkušenosti s PPL jsou poměrně špatné - někdy volají, někdy ne, ovlivnit čas problém. Fungují docela dobře v případě, že zaplatím předem kartou/převodem a mohu si to pak nechat poslat do práce, kde je stálá recepce, jenže popravdě za těchto podmínek je v pohodě i CPOST. Naproti tomu v případě dobírky jednoznačně preferuji obyčejnou poštu, protože aspoň u nás v Praze mám slušnou míru jistoty, že to oznámení o zásilce dostanu a pak holt zajdu na poštu, kde si chvíli postojím a mám to. Dohnat PPL ovšem občas představuje docela výkon :-((

    Ad pobočky - podle mě se to konkrétně Alza docela vyplácí v Praze, kde má kvanta zákazníků, dojezdové vzdálenosti nejsou velké atd. - tam to osloví hodně lidí s přijatelnými náklady. Otázkou by bylo fungování v menších městech, kde bude objem menší, náklady na personál přitom podobné a náklady na dovoz z logistických center v Praze o dost vyšší - tam mám také pochybnosti...

  • 19. 8. 2011 10:27

    Taky user (neregistrovaný)

    No kdyby volba nebyly asi by se s tim lidi popasovali a vybrali spedici, frontu na ČP ....,
    no ale když je možnost volby tak spoléhám na to, že se za své peníze zákazník rozhodne racionálně.
    Navíc pokud se jeden ze silnějších hráčů v zahraničí rozhodne oželet část svého zisku a výběrní místa shledá zajímavou konkurenční výhodou, je otázka času než to bude všude, že to vývoj hrne tak, že se jinde platí kartami ( a vlastně v podstatě taky zdražuje to zboží) a nejsou výběrní místa, neříká to, že tady se to dělá blbě, jenom jinak.

  • 19. 8. 2011 9:51

    Hlavenka (neregistrovaný)

    Ještě se k tématu osobních odběrů s dovolením vrátím. Diskuse se stočila popisováním osobních zkušeností - nic proti tomu, pro celkový obrázek je to důležité, nijak je nezpochybňuji, i když sám mám jiné.

    Ale podstata věci je: proč je Česko "zemí osobních odběrů"? V žádném jiném státě nebují tak jako u nás, ve vyspělých zemích takřka neexistují. Máme tu nejhorší poštu na světě, opravdu o tolik lepší než pošta v Polsku nebo Maďarsku? Navíc u nás právě tak jako všude jinde v Evropě působí další přepravní služby mimo státní pošty, organizované nadnárodními přepravci, tj. držícími určitý standard.

    Nerozumím úplně nadávání na Českou Poštu, když prakticky každý pořádný eshop dává na výběr mezi ČP a (obvykle) PPL. Opět to může být věc osobní zkušenosti, ale mě přepravce PPL volá či posílá SMS s dobou, kdy přijede, a dodrží ji (+- 10 min.), a pokud mě to nevyhovuje, domluvíme se na jiném místě předání - zatím vždy bez problémů. Když to nejde v daný den, domluvíme se na jiný - desetivteřinová domluva, zboží až do domu.

    Nastínil jsem myšlenku, že za budováním osobních odběrů u nás je silný konkurenční boj mezi hlavními hráči - ten to zavedl, já musím taky. Zvýšené náklady přebiju reklamou a vyššími cenami.

    I pro mě přináší tak velké rozšíření odběrních míst (které stojí prodejce mnoho desítek miliónů Kč ročně!) spíš otázky než odpovědi.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).