Ad výdejní místa: bavme se o tom, co je na trhu standardní a co výjimečné... Důchodci, když už, stojí u přepážky na důchody, což je jiná než ta balíková...
No právě jste dopustil toho, co sám kritizujete. Přepážka na důchody a balíky zvlášť jistě existuje v Praze, Brně, etc. Na poště u nás na sídlišti s cca 25 tis. obyvateli jsou všechny přepážky univerzální, jedna z nich navíc taky přijímá a vydává balíky. Podobné zkušenosti mám bohužel i z mnoha jiných pošt po republice.
Plky naprosto mimo. Situace na postach je ruzna, ovsem prevazne plati, ze posta (pokud vubec) dorucuje baliky dopoledne, kdy neni nikdo doma, a casto (velmi casto) i pokud nekdo doma je tak jen rozdava listecky do schranek (lze vyresit fyzickou inzultaci postaka, pak uz si to nedovoli).
O ostatni dopravcich radsi ani nemluve, nebot nejsou schopni dorazit +- 4 hodiny (opakovane, a zdaleka nejen me zkusenosti).
Kameny prodejce je povinen zbozi predvest, a pokud to neudela, tak mate uplne stejne pravo zbozi vratit. 99% marketu vam bez kecu vezme zbozi zpet prave proto, ze moc dobre vedi, ze pripadny spor by nemeli sanci ustat, nebot zbozi nepredvadi.
Ad reklamace, takovou blbost uz sem dlouho necet. Pokud reklamuji posledni den zaruky, tak ma prodejce stejnych 30 dnu na vyreseni reklamace jako kdyz reklamuji prvni den. A je ciste jeho problem ze neni schopen zavadu odstranit, nebot ta zaruka je tu od toho, aby prodejci neprodavali smejd, ktery se za 1/2 roku rozpadne.
nevím na jakou poštu chodíte, ale v mém okolí jsou pošty 3 a během svého života jsem taky všechny 3 kvůli balíku navštívil. U všech pošt byl ten samý problém - fronty. Pošta totiž dnes nesloží jen k poštovním službám, ale je zároveň bankou, úvěrovnou či sázkovou kanceláří a to z ní činí naprosto nestíhající organizaci.
"komfort" doručení až do domu je pak vykoupen:celkem vysokou cenou za toto doručení, která mnohdy zvedne cenu objednávky natolik, že je lepší počkat pár dní a zboží si koupit v kamenném obchodě při běžných nákupech...
Pokud má člověk v dosahu výdejnu e-shopu, nemá podle mne opravdu smysl volit nějakou přepravní službu. Osobní odběr je operativnější a zejména levnější. Neznám podrobné informace o struktuře e-shopových nákupů, ale neumím si představit, že by někdo objednával položku za dejme tomu 200-400 Kč a k tomu ještě dal 100 Kč za dodání (samozřejmě vyjma situací, kdy není vyhnutí jako mohou být náhradní díly) - myslím, že jakýkoliv kamenný obchod bude levnější.
Mimochodem, jak to asi dělají v Číně (DealExtreme apod.), že je odtud doprava všeho včetně takových levných blbinek zadarmo?
Co se údajné "penalizace" e-shopů týče, odpověď je jednoduchá: pokud jejich majitelé nejsou spokojeni, nechť se věnují něčemu jinému, třeba úklidovým službám nebo zemědělství. Jenomže oni raději budou lobbovat za další znevýhodnění "koncového" občana.
No ve většině hypermarketů není nejmenší problém cokoliv vrátit bez udání důvodu (neřeším teď potraviny), ale pokud koupím v Tescu, Globusu, Kauflandu třeba oblečení které nesedí, nikdy nebyl problém. Občas sice některá prodavačka zkouší nějaké řeči, ale stačí se odvolat na jejich vedoucí případně "záruky" co poskytují. Jen to zběžně prohlédnou jestli to není poškozené, rozbité a vždy vrátili peníze.
Jinak u přepravních služeb je to spíš o lidech, i ta pošta se občas snaží, ono taky záleží jaký druh balíků vám doručí. Teď jsem objednával nějaké věci, ráno přišla sms, že během dne přijde obchodní balík, odpoledne volá řidič, že to rozveze a jestli zhruba v tolik můžu, vše bez problémů. Naopak kurýři často jsou úplně vedle sebe, když si dovolím říct že na ně prostě dneska nemám čas. Případně je pak naháním sám autem po městě.
"Když v hypermarketu opustíte pokladnu, máte už naprosto minimální možnost zboží později vrátit (s tím, že jste jej převzal, zkontroloval atd.)."
Naprosta kravovina. Zkuste si nekdy do tech hypermarketu tady zajit a neco vratit! Onehda, kdyz jsem vracel zesilovat na antenu, ktery mi nezesiloval, tak jakesi romky predemnou vracely klavesnici do PC. Uspely bez reci jak ony, tak i ja!
Ad výdejní místa: bavme se o tom, co je na trhu standardní a co výjimečné. Příspěvky typu "autor je idiot, mám to na pobočku Alzy 2 min pěšky" mnoho nepřinášejí. Rovněž se může stát, že jsou případy, kdy "stojím na poště hodinu za důchodci", ale rovněž si myslím, že to má blíž k výjimce než k pravidlu. (Důchodci, když už, stojí u přepážky na důchody, což je jiná než ta balíková).
Kromě toho - v článku jsem to nezmiňoval, mám za to, že to každý ví - lze u většiny eshopů využít službu, která balík dodá až do rukou, tedy nemusíte nikam jezdit. Buď jsou to přepravní služby typu PPL/DPD (atd.), nebo to je i služba u České pošty. Tyto služby měly dříve dost neduhů, ale dnes je to dle aspoň mých zkušeností lepší - především lze dohodnout čas a místo převzetí mobilem (pokud jste v práci atd.). Já mám například u výše zmíněných dopravců zkušenost s velmi přesnou dohodou na čas doručení.
K šikanózním reklamacím. Tady mě trochu připadá, že čtenáři dělají "nevíme co to je", ač je to myslím dobře známé. Zákazník si koupí v eshopu vanu na auto, použije ji na dovolenou k moři, po návratu ji vrátí obchodníkovi. Příští rok to opakuje, až jede zase k moři. Vracení poslední den u digitální techniky: rok a 364 dní výrobek v pohodě užívám, pak vrátím (nějaká závadka se vždycky najde, a když ne, tak se vyrobí, ne?), koupím novější model. Atd. Pokud vám tohle vše připadá férové a výborné, tak vězte, že vícenáklady na těchto pár vychcánků si zakalkuluje eshop do vyšší ceny u výrobků, které platí poctivci.
Dnes jsou e-shopy v tomto silně penalizované proti kamennému krámu. Když v hypermarketu opustíte pokladnu, máte už naprosto minimální možnost zboží později vrátit (s tím, že jste jej převzal, zkontroloval atd.). Provozovatel eshopu je na tom podstatně hůře a těmi účelovými (tj. šikanózními) vratkami trpí.