- ad Drak: otázka předání zákazníků (netýká se jistě jen VoIP): při prodeji části podniku přecházejí na nového provozovatele i zákazníci. Smlouvy zůstávají v platnosti a nový provozovatel je povinen je dodržet. Samozřejmě zákazník má právo smlouvu dle pravidel vypovědět, se změnou provozovatele to ale nemá nic společného (vypovědět ji mohl i kdykoli předtím).
- ad pan Hlaváč, záměna příčiny a následku. Ono to šlo ruku v ruce, souběžně. Máte samozřejmě pravdu, že peníze dostaly tyto společnosti primárně na své telco aktivity. Jenomže je utratily nejen za svůj core business, ale i za budování portálů - a návratnost (celého podnikání) se nekonala, investor odmítl další kola investování, firmy ukončily činnost či rozprodaly zbytky.
- ad Karel B:ano, v úplných počátcích šlo o jednoduché stránky s návody k činnosti. Ale později se rozlily do obrovské šíře a jejich údržba a tvorba stála velké peníze. Je celkem lhostejné, jestli na ně uživatelé daných telco společností přistupovali rychleji než třeba na tehdejší iDnes nebo třeba pradávnou Trafiku - prostě nepřinášely peníze, jen je baštily.