 
Pokud se vyjadřoval k cílení, tak se vyjadřoval špatně...
RTB využívá cookies, takže umožňuje remaketing. Také systém RTB zvažuje typ obsahu a relevanci k tématu reklamy.
K tématu můžu přidat můj starší článek: http://seowebmaster.cz/real-time-bidding
 
To znamená, že pokud je třeba prodávané místo v článku o luxusních autech, tak se zobrazuje reklama na luxusní auta...
Tedy je to kombinace kontextové reklamy a remarketingu. Proto jsou také konverze vyšší, než u klasického CPT. RTB totiž zvažuje osobnost uživatele a předkládá mu reklamu, která by ho měla zajímat.
To nemáte tak úplně pravdu. Luxusní auta by mu to ukazovalo, pokud by byl předtím na webu o luxusních autech, ten web byl v RTB zapojen a pak by se mu ukazovaly nabídky z daného webu. Pokud tam nebyl, uvidí třeba plenky, protože na nich byl naposled, inzerent přebiduje konkurenci apod.
Takže vás mohou provázet po webech naprosto nesouvísející inzeráty s obsahem webu jen díky vaší předchozí surfovací historii a tomu, jaký z daných webu je zapojen, jak biduje apod.
my jsme ve firme RTB zkouseli letos v zime, ale bud nam to agentura spatne nastavila, nebo se to neudelalo poradne, vysledek kazdopadne byl ze to bylo o dost drazsi a prineslo to mensi konverzi nez normalne nakoupene bannery na imprese nebo prokliky. Ted resime podzimni/zimni kampane a i kdyz budou zamerene jeste vice na vykon, tak tam nikde RTB neni :-) Ale to nechci zobecnovat, jen rikam ze kdyz se to poradne nepromysli, tak to zadny zasadni efekt nema.
no, ne každý kdo se chtěl svézt na novém trendu přesně věděl jak na to :)
taky se možná projevilo, že agentura není vlastník technologie a když si nasadí k ceně DSP ještě svoji marži, nedokáže to zoptimalizovat na požadované ROI a pokud ano tak s velmi malým objemem. (nemluvě o smotné použité technologii)
 
Ještě na doplnění zdroj o RTB: http://www.doublesense.cz/wiki/rtb-real-time-bidding/
Přesně nevím, kde jsem to o tom kontextu četl, ale bude to v některém z těch článků. Věnoval jsem se tématu dva dny a už přesně nevím, kde jsem co četl, ale z tohoto článku jsem vycházel.
pravdu můžete mít oba.
v RTB můžete využívat různé datové zdroje, záleží na tom co umí vaše DSP a jaké data máte k dispozici. můžete mít napojený DMP, která sbírá kontextuální data a můžete mít zaplý jen retargeting.
klidně i jedna DSP může nabídnout různou reklamu dle kontextu. pokud se náš uživatel zajímal o plínky i auta (a oba inzerenti s námi - DSP - inzerují), je možné že mu nabídneme reklamu na auta pokud je zrovna na auto-webu. bude to záležet na algorytmu který vypočítá pravděpodobnost prokliku nebo ještě lépe konverze při zohlednění všech dostupných informací (o ploše i uživateli).
Docela mě zajímá, jak to dopadne s cenami. Domnívám se, že volného prostoru na serverech je opravdu hodně, což se při standardním prodeji méně projeví. Nyní bude mít každý inzerent k dispozici velký objem konsolidovaného prostoru, tím pádem po čase velmi klesnou ceny.
Tož uvidíme.