z nazoru vyplyva ze isp (primarni), vse zaridili za zakazniky a ti meli pohodu. bohuzel ne. nektere domeny registrovane cesnetem zmizeli s dalsimi, aniz by o ne nekdo projevil zajem. jak by taky mohl, kdyz jejich majitele ani nevedeli, ze se neco deje. to je celkem pochopitelne, u zakaznika prodavajici treba knihy. kdyz jsem jedne firme v pondeli volal, ze maji zrusenou domenu, tak mi rekli, ze jim prislo divny ze jim od rana neprisel zadny mail... ; tak jsem jim doporucil aby zavolali na cesnet, dohodli se co maji oni udelat pro to aby jim to zase fungovalo, a v momente kdy budou mit domenu, ji prevedli jinam, protoze cesnet obecne, kdyz neco nefunguje, tak ignoruje uplne vsechno, nemam je rad, (dalo by se taky napsat jsou to ***); pak jsem mluvil s dotycnymi vecer, uz meli za sebou telefonat na cesnet, ale ten jim vubec nic nevysvetlil, jen jim rekl ze jim posle nejaky formular? a at vyckaji. no ale cekejte kdyz vam nebezi web, mail, etc.
samozrejme uznavam, je to par pripadu, a firma od firmy, a vse zalezi na lidech, ale muzu rict ze zadnemu z nasich zakazniku se nic podobneho nemuze stat, uz v momente kdy neco sumi, radsi napisem mail-dopis-telefon kde mu napisem co se deje, jak se ho to muze dotknout a co pro nej udelame aby vse bylo v poradku;
doufam ze nikdo nechce protiargumentovat tim, ze velci primarni isp (jsme jen mala web firma) to prece nemuzou delat, protoze maji kvanta zakazniku, ale jsou to pak velke firmy kdyz je to cele o tom ze nabaluji zakazniky kterym se svymi peti!!! zamestanci nejsou schopni poskytnout servis??;
jeste poznamka k nicu a eunetu-hruza; preci jen jsem zakaznik a rad bych mel pocit ze zakaznik je panem...
a o nejakem jejich poskytovani informacich (neni nahodou o tom ten i-net?) ani nemluve, je nedostatecne, ale to uz je zase o necem jinem
No, ja jsem zacatkem roku(kdyz hrozilo placeni) svym zakaznikum poslal s fakturou i dopis, kde jsem se strucne snazil vse vysvetlit. V lete jsem to udelal znovu (zarijovy termin) a pak, kdyz to vypuklo jsem to zvladl od zakazniku stahnout a nebyl to vubec problem. Dostali ode mne papirovou zalohovku a byl klid.
Mam take par domen, kde jsem bill-c a ty jsou zruseny. Jenze je to OK, protoze zakaznik je chtel zrusit a pak se ani nenamahal poslat Eunetu potrebne doklady.
Ale prece jen mam perlicku. Jeden muj mozna budouci zakaznik (bylo pred podpisem smlouvy a pak se vymenilo vedeni), chtel se smlouvou pockat a nechtel, abychom jeho domenu platili. Nakonec se rozhodl a po email urgenci na jejich email CZ NICu poplatek zaplatil. Jenze danovy doklad byl vystaveny na mou firmu.
Takze se spise ptam: u bill-c se vyplnuje spousta udaju, aby slo platby sparovat. Mam takovy matny pocit, ze je tam i cislo uctu. Proc tam tyto udaje vyplnujeme, kdyz se nad tim parovanim nikdo nepozastavuje.
Vazeny pane ,
tak v tomto mate plnou pravdu, spousta zakazniku meni e-mail castej nez ponozky a ani se neobtezuji sdelit ostatnim at obchodnim ci soukromym partnerum svuj novy kontakt. Ono neni az zas tak tezke opravit udaje u NICu, ale je problem JAKE udaje tam dat, je dost mozne ze e-mail u nekterych zakazniku budu nucen menit kazdy druhy den!!!!!!!!!
Take by nebylo treba naskodu, kdyby CZ-NIC nerozesilal bezhlave upominky vsem moznym emailum uvedenym v zaznamu pro danou domenu, ale treba pokud se vyzva vrati z platebniho kontaktu a nasledne upominka z administrativniho kontaktu poslat technickemu spravci domeny mail ve smyslu "Domena xyz.cz nereaguje na zaslane vyzvy a jejich e-mailova adresa je nespravna, prosim provedte napravu!".
Reseni ze poslou upominku i technickemu spravci domeny, ten ji zaplati, pricemz majitel domeny ji uhradi taky a navic ji jeste muze uhradit fakturacni kontakt A CO PAK???????? Podkud ta domena je u nejakeho poskytovatele webhostingu tak ten navic platbu prefakturuje zakaznikovi!!! Takze jak sami vidite pro jednu domenu se CZ-NICu muze na ucte sejit 3*840Kc!!!!!! A jak pak s vracenim?????
Podle mne tady nejde ani tak o vyzvy jestli jsou mailem, na papire nebo faxem, nejde ani o 840Kc ale jde o ZPUSOB JEDNANI CZ-NICu O TO JDE, pokud mi nekdo posila vyhruzne maily tak moc chuti s nim komunikovat slusne nemam a jeste mu platit????? Mimochodem za svoji domenu agm.cz jsem poplatek uhradil dne 12.11.1999 a do dnesniho dne tj. do 12.1.2000 se CZ-NIC neobtezoval poslat mi radnou fakturu!!!!! Zajimave ze kdyz jim tam clovek vola tak tvrdi ze faktura jiz byla odeslana, TENTO SPOR JE PREDEVSIM O JEDNANI MONOPOLNI ORGANIZACE CZ-NIC !!
Jsme jedni ze zprostredkovatelu domen. Rad bych se v jednom bode nas zprostredkovatelu zastal - nesouhlasim zcela s tim, ze zcela bezduvodne uvadime jako bill-c nasi firmu. Mnoho zákazníků ani nechce mailbox (informovanost o internetu je bohuzel v CR nizka), pak prechazeji z jednoho providera na druhy atd... - tim se meni jejich mailbox bez rozvazeni a vzpominky na to, ze e-mail byl "zavazne" uveden pri registraci domeny. Nevyhoda toho je, ze jsme nuceni stavet na osobnich kontaktech a mnoha zakaznikum volat... - informovat, vymyslet spravnou vysi (aby rok mel 12 mesicu), vystavovat radne faktury, vysvetlovat, ... a na vlastni triko domeny nicu zaplatit... - jo, zakaznik je pan....a NIC/EUNET take ....
MG