No, doprostred jsem nevpadl, zkuste se prosim podivat na datum a cas toho prispevku. Kdyz jsem ho psal, tak tu bylo tak asi deset nazoru, ted jich je padesat.
Taky se mi zda, ze spusteni v patek vecer neni tak spatny napad. Ono kdyz prijdete na to, ze Vam nejde domena pres vikend, a stihnete vcas zareagovat, tak jsou skody jiste mensi, nez kdyz se to stane v pracovni den. A pokud si toho nevsimnete, tak je to stejne, jako by ta domena byla vyrazena v pondeli rano. Je to tedy sance navic. A k tomu obeslani jen to, ze stejne jako neexistujici maily byly uvadeny i neefistujici adresy. A kupodivu vetsinou pospolu...
Omluvu Vam bohuzel poskutnou nemuzu, protoze tohle je muj CISTE SOUKROMY nazor. A ja netvrdim, ze vse bylo naprosto idealni. Ale tak spatne, jek se tu snazi naznacit spousta lidi to tedy nebylo...
Škoda, že jste vpadl doprostřed diskuse a také odprostřed reagujete. Stačilo si přečíst předchozí články a poznal byste, že stačilo udělat docela málo. Například místo všech těch nynějších alibistických tvrzení lidí z Eunetu a házení viny na anonymní CZ NIC, jste mohli obeslat vlastníky domén tak, jak to dělá (dle mého zjišťování) velká část správců národních domén v jiných zemích. Nebo to prosadit v rámci CZ NICu. Nebo celý ten binec spustit v pondělí a nikoli koncem minulého týdne nebo,....
A ještě k tomu binci. Opravdu si přečtěte, bez emocí, řadu reakcí, které na téma domén byly napsány. Od spuštění nového systému (mimochodem značně zpožděného proti původním plánům) jste v Eunetu nadělali chyb na "profesionály" víc než dost. Tak to poctivě přiznejte, omluvte se a skuste méně arogance a více pochopení pro ostatní "méně profesionální" veřejnost.
Uznávám, že jste udělali i kus dobré práce, ale vždyť je to pro Vás kšeft a reklama jako hrom! Na dobrou práci se zapomene snadno, na velkou chybu již hůře - čím déle budete svůj podíl viny popírat, tím déle bude diskuse o ní trvat.
Dobry den,
vas logicky obrat u konstatovani "abych se odstěhoval do jiného státu, kde to funguje" je opravdu k pobaveni. Jak si to predstavujete? Jako ze EUnet mel obvolat kazdeho vlastnika domeny+jeho fakturacni kontakt, udelat mezi nimi "smirciho soudce" a vyresit, kdo z nich za domenu bude platit? To je k smichu. Bohuzel se vyskytli nekorektni registratori, ale to je problem jejich a vas. V zajmu registratora bylo, aby si sve zakazniky udrzel, a tedy se o ne dobre staral. A k tomu binci. To snad ne. Binec melo akorat spousta lidi ve svych udajich...
Častým argumentem proti vlastníkům domén je tvrzení, že věděli o nutnosti zaplacení domén a měli si jej ohlídat, přestože nebyli "bill-c". Tohoto postupu jsme využily v několika případech například i my a někteří ostatní na naše doporučení, aby se vyhnuli očekávaným problémům s odpojením. (stejně jsem se nevyhnuli :-( ).
Má to jeden háček. Plátcem je pro CZ NIC a Eunet samozřejmě nadále bill-c a ten tedy, ačkoli nezaplatil, dostane fakturu. A je tu další problém - dostat ji zněj!!!
Někteří lidé (třeba Daniel Dočekal :-) ) budou argumentovat, že se tedy měli vlastníci stát i fakturačními kontakty. Dosti hraběcí rada, zejména v úpřípadě, že jsem zákazník, který není schopen vyplnit poměrně složité formuláře. Očekávám radu, že má změnit zprostředkovatele registraci domény. Ale tímto postupným řetězcem rad se nakonec dostaneme k takové demagogii, jako např. abych se odstěhoval do jiného státu, kde to funguje.
Děkuji nechci!
Chci jenom, aby se lidé, kteří se považují za profesionály v oblasti Internetu, více angažovali v jeho fungování a ostatní, aby se nebáli ukázat na binec, který v tom členové CZ NIC udržují již velmi dlouhou dobu.