z hodnot pro me jednoduse vyplyva, ze Centrum rostlo v poslednim roce rychleji, nez Seznam. Nic to nevypovida o absolutnich cislech a ani to nebylo zamerem.
Mýlíte se. Čísla která uvádíte o růstu nutně nic nevypovídají viz. můj komentář níže. V zásadě je možné za ně ukrýt cokoliv. Porovnáváte naprosto ukázkově jablka s hruškama.
Relativní růst Seznamu je relativní vůči Seznamu, ale jak se může vztahovat k relativnímu růstu Centra a naopak? To přece nejsou vzájemně srovnatelné hodnoty.
Centru se podařilo během kampaně zvýšit podíl na trhu víc než Seznamu, takže se kampaň dá označit za úspěšnou.
Prosím presuňte se v auditu do sloupečku reach % a řekněte kde mám hledat onen úspěch? Je to sice zjednodušená metrika, ale ty čísla nemluví v prospěch vašeho tvrzení. A nemluví ani když vemete, že 100% trhu by bylo jen Centrum a Seznam.
K Vašemu příkladu, dost teorie, pojďme ke konkrétním číslům. Tady máte % Reach daily obou:
měsíc Centrum Seznam kolik procent chybí C. na S. 8 18,95% 60,92% 41,97 9 19,33% 61,75% 42,42 10 19,85% 62,52% 42,67 11 20,47% 63,33% 42,86 12 21,06% 62,85% 41,79 1 21,36% 63,79% 42,43 2 21,29% 63,83% 42,57
Takže pokud chcete hodnotit zisk tržního podílu a přijmete tuto metriku pak žádný růst nenastal a Seznam vykazoval větší dynamiku.
Pokud zvolíte jinou metriku pak to vychází obdobně.
Pro rozhodnutí zdali na to měla vliv reklama s Bobikem tj. zdali byla úspěšná nebo neuspěšná to ovšem nestačí. Proto potřebujete vědět daleko více věci. Jaky byl přirozený růst trhu apod.
Jinak jsem opravdu dalek toho prezentovat úspěchy Seznamu. To nechť si Seznam prezentuje sám a jak chce. Počítal jsem to dost podrobně už dříve z jiného důvodu. Vsadil jsem se totiž o láhev vína, že se Bobik na návštěvnosti Centra neprojeví :-)
To, že mega a podobné předpony je u počítačů zvykem používat pro 2^20, je známá věc. Ale už dlouho jsem se nepobavil tak, jako když jsem si přečetl, že je potřeba si zopakovat ZŠ a číselné soustavy. Argumentovat tím, že u každé číselné soustavy si pro mega mohu používat jaký exponent chci, je vskutku úsměvné. Kolik by to bylo u šestnáctkové soustavy, 2.5?
Ne, SI předpona mega (M) opravdu znamená 1.000.000. To, že se u počítačů zneužívá pro 1.048.576 je pravda, ale na faktu to nic nemění. Navržena proto byla předpona mebi (Mi) a podobné, ale ještě se moc nepoužívá. Mimochodem, zvenku samozřejmě není poznat, jaká číselná soustava se používá uvnitř :-).