Existuje i rychle kabelove pripojeni bez limitu.
Treba NETBOX, 2Mb/s, 475kc/mesic bez dph. Zadne limity.
Posloucham internetove radia, divam se na internetovou televizi, neni zadnej problem...
Jenže není NETBOX jako NETBOX - skutečný nesdílený 1 Mbit/s bez limitu stojí 14999 bez DPH (NETBOX RESALE 1024).
Pokud má mít provozovatel u obou služeb stejnou návratnost/ziskovost, a pokud ignorujeme fixní náklady na přípojku, tak musí provozovatel počítat s průměrným využitím linky 1024*(475/14999) = 32 kbit/s, což odpovídá 10 GB za měsíc.
Pokud odhadneme fixní náklady (včetně odpisu) linky na 200 Kč měsíčně, pak je to 1024*(275/14799) = 19 kbit/s = 6 GB za měsíc.
Pro fixní náklady 300 Kč za linku vychází 12 kbit/s = 4 GB za měsíc.
Pokud bude uživatel sosat víc, bude pro provozovatele nevýhodný, a podkud takových uživatelů bude hodně (bude výrazně překročen uvedený průměr), tak se jim rozpadne obchodní model. Běžní ISP se tomu brání pomocí fair use policy v různé podobě - jen "férové užívání" totiž umožňuje udržet nízké ceny.
ano, pri pouziti spravne konstanty lze vypocitat cokoliv
mimochodem, zapomel jste napr. na technickou podporu, ktera bude pravdepodobne pro sluzbu Resale na vyssi urovni, na garanci dostupnosti - domacnosti obvykle nepodavaji zaloby pri nekolikahodinovem vypadku, nejak jsem tam nezahledl udaje o uploadu, atd..
myslim si ze domaci uzivatel je horsi ako firma, lebo on vacsinou nechape dovod vypadku, firme vypadok medzi 2-3 hodinou rannou nevadi, u domaceho puka ano [je to podla neho porusenie osobnych prav a slobod - ved on si zaplatil NONSTOP 100% garantovany internet za 500 sk:)], a je schopny zavolat aj v noci aj cez sviatky, weekendy ani nehovorim.
mozem povedat aj taku skusenost, blesk zasiahol blok, vyhoreli vytahy a polka technologie [vratane nemenovaneho mobilneho operatora]...bolo cca polnoc - vypadok bol vyrieseny do hodiny vymenou vadneho HW, na druhy den bol mail ze JEMU NEFUNGOVAL INTERNET a AKO SI TO PRESTAVUJEME...
a to je len zlomok zazitkov ;) ti ktory pracuju pre isp alebo telefonnych operatorov by moli rozpravat nie hodiny ale roky a malych klientoch [a ich debilite :)]
Já tomu sice rozumím moc dobře... ale tyhle případy, které uvádíš, jsou jednoznačně CHYBA ISP!!
Zákazník totiž tomu nerozumí - nemusí rozumět... a pokud má všude uvedeno NONSTOP připojení a pak mu to vypadne, tak je jednoznačně naštvanej...
Tak si ty chytráku nechej natisknout letáky a tam popravdě připiš věty jako "Občas dochází k neplánovaným několika minutovým až hodinovým výpadkům" atd. a když to takhle bude každej dopředu vědět, tak s tím bude počítat a mail Ti nepřijde ani jeden...
Jenže pokud firmy v dnešní době na letácích uvádí informace takové, že to vapadá jako kdyby napojovali zákazníka optikou až do NIXu a ono mu to pak dělá takové celkem "běžné" problémy, tak se nesmíte divit, že je naštvanej...
Takže pokud máte na letácích napsaný ten "NONSTOP GARANTOVANY INTERNET ZA 500 Sk", tak máš debily né zákazníky, ale vedení Tvojí firmy, protože tam píšou věci, které nemůžou splnit...
mne nevadia vypadky sposobene bleskom, ale riadne ma naseru ked nejde inet niekolko krat do dna. mal som inet na intraku, ale vypadok som nezaznamenal ani raz.
Za 1 Mbps NETBOX RESALE 1024 se platí 31,5 násobek ceny za NETBOX BASIC GOLD, opravdu myslíte, že je jednodušší podporovat 31 domácích zákazníků, kteří často ničemu nerozumějí, než jednoho profesionálního zákazníka?
RESALE zákazníci asi taky nebudou potřebovat 31x více poštovních schránek a dalších služeb - spíše žádné.
Opravdu znáte zákazníky, kteří podávají v případě několikahodinového výpadku žaloby, i když se k nim chováte přesně podle smlouvy a obchodních podmínek?
Pro ISP je mnohem přijatelnější profesionální partner - velkodběratel, než stovky malých zákazníků.
Obchodní politika může být pochopitelně různá, to co uvádím, platí obecně pro každého ISP, ne jenom pro Netbox.