Vlákno názorů k článku S koláčky do Evropy? Nikdy! od b.stanik.t - Já bych tolik neplyval na tuto direktivu EU. Podle...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 11. 2001 12:55

    b.stanik.t (neregistrovaný)

    Já bych tolik neplyval na tuto direktivu EU. Podle mého názoru je dostatečně rozumná - poněvadž právě na základě použití cookies probíhá monitoring myšlenek uživatelů internetu.

    Systém monitorování probíhá právě přes zmíněné reklamní bannery - tedy o ty, které jsou v hodně rozšířeném reklamním systému.

    Společnost, která nabízí umístění banerů na velkém množství serverů a zároveň i takové ty vychytávky: baner se jednomu uživateli zobrazí za den jenom 5x, aby ho neobtěžoval, dobře monitoruje, na kterých stránkách se právě nacházíte. Jak to dělá?

    • Při vašem prvním podívání na nějakou stránku se Vám do cookies zapíše vaše PID - to se zároveň zapíše i do databáze reklamího systému.
    • Při každém načtení baneru od této společnosti se do její databáze k vašemu PID připíše, jaký banner se Vám právě zobrazil, v kolik hodin, kterého dne, na které stránce (jaká je url stránky, která volala baner), a samozřejmě ještě také, ze které stránky jste na tuto stránku přišli (většina se odesílá ve standartní HTTP hlavičce). A pokud to budou mít dobře provedené (s použitím nějakého JavaScriptu a pod.), tak zjistí i chvíli, kdy jste z této stránky odešli. - to je důležitý údaj - zjišťuje, co čtete
    • Při každém dalším načtení některého baneru této společnosti se k vašemu PID, které si přečte z cookies přidá další položku

    Z toho vyplívá, že společnost BANNERY S.R.O zná nějakého uživatele PQ78913749f49gr6323 ví o co se zajímá, co si ten den přečetl (Na základě získaných URL lze získat i její text) a tedy i to, co si myslí. Na základě toho mu může ukazovat právě ty bannery a tak udělané, aby si jich všiml a aby měly na něj vliv.
    Pokud tato společnost zobrazuje bannery i ve vašem vyhledávači, tak zná i výrazy, které jste nechal vyhledat.
    A pokud tato společnost bude provozovat nějakou službu, do které se zaregistrujete (např.: freeemail) tak bude znát osobnost, která má email ja@my.cz,s bydlištěm v Horní Dlouhé 15 a jménem Rudolf Neznámý mnohem lépe, než vaše maminka.

    Myslím, že defaultní povolení cookies v prohlížečích by opravdu nemělo být.

    Jinak nevím o žádné jiné užitečnosti, kde by cookies byly potřebné, ale pokud je bude nějaký důvěryhodný server vyžadovat (např.: banka), neměl by být problém jemu cookies povolit, přestože u nich je třeba do cookies dávat pouze session id (SID), které vyprší na konci sezení. Ostatní údaje může mít server uložené pod tímto SID v databázi. SID lze navíc předávat v URL nebo v HTTP (POST).
    Používám jako prohlížeč Mozillu. a stává se mi, že příjdu na stránku nějakého důvěryhodného obchodu. Mám nastaveno, že nesmím používat nepovolené cookies. Vejdu na titulní stránku a prohlížeč se mne zeptá, zda chci přijmout cookies z domény obchod.cz (To je můj přítel a tak jej povolím navždy pro celou doménu).
    Pak se stane něco, co neočekávám. Prohlížeč chce po mne znovu, abych povolil další cookie tetnokrát ale z domény banery.com (Aha, řeknu si, to je ten baner nahoře, to zakážu navždy a také pro celou doménu). Už by se mi nemělo další potvrzovací okénko objevit, ale ouha, musím potvrdit/zakázat ještě cookie z domény ad.dbc.com Nikde na stránce nevidím nic, co by mohlo mít s touto doménou něco společného. Proč to tam je?

  • 27. 11. 2001 15:50

    Eso (neregistrovaný)
    A pokud tato společnost bude provozovat nějakou službu, do které se zaregistrujete (např.: freeemail) tak bude znát osobnost, která má email ja@my.cz,s bydlištěm v Horní Dlouhé 15 a jménem Rudolf Neznámý mnohem lépe, než vaše maminka.
    A z toho vyplyva?
  • 28. 11. 2001 16:53

    Eso (neregistrovaný)
    Mimoto neverim, ze nekdo pise do freemailu prave adresy :-)))))
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).