"iOS mě vůbec vůbec neláká, začínáme pro něj dělat z donucení. Ta stádnost mě neoslovuje" – možná proto vám generujou appky jen 5% obratu :-) A mimochodem i Android developer by měl sledovat iOS AppStore aby nevědomě nevyvíjel další klon iOS aplikace. I když jediná změna bude, že bude ty klony vyvíjet vědomě :-P
Ono to nemusi byt zrovna spoplatnena aplikacia. Mal som free mobilnu app do ktorej som dal reklamu, ktora sa zobrazovala vo chvili ked uzivatel viac ako 15sek s nou nepracoval .... tie reakcie uzivatelov z sr/cr boli neuveritelne... najkrajsie to dokumentuje hlaska ktora bola na fore .... "to ste tak nenazrani, ze musite jebat vsade reklamu?!" ..co na to povedat,
S tímto musím souhlasit. Mě to vycházelo dřív tak, že nad 50% příjmů bylo z USA, dalších 45% bylo ze zbytku severní Ameriky a ze západní části Evropy a zbylých 5% byl zbytek světa. Ne že by tady zákazníci nebyli, ale prostě ty nákupy aplikací berou jinak. Ty procenta jsou orientační +- něco.
Ale podstata věci je právě v tom, že schopný programátor využije potenciálu mobilu právě k tomu, aby oslovil i zahraniční zájemce! Prostě na jednoho českého zájemce máte minimálně 100 zahraničních - na tom se nic u Applu, Androidu či WM7 neliší.
Jistě, je tu pár vyloženě lokálních aplikací (i když kdoví - ono i na ten zmíněný pražský jízdní řád bude v případě, že bude i v angličtěně možná podobný možný okruh zájemců mezi turristy jako mezi "domácími"). Ale každopádně u velké většiny aplikací to nijak cílené není - podle mě se bude možného příjmu mimo ČR zbavovat je "jedinec velmi podivný"...
No myslím že tohle trošku kulhá. Prostě Apple má v USA mimořádné postavení, u nás by se to dalo přirovnat třeba ke Škodovkám. Cokoliv taková firma vyrobí tak je pro velkou část obyvatel "neodolatelné a nejlepší na světě". :-)
U Androidu by ale ten poměr USA / zbytek světa nebyl IMHO tak jednoznačný, i když samozřejmě s ohledem na velikost a kupní sílu i zde musí USA dělat velmi významný podíl.
Protože by se to s největší pravděpodobností neuživilo. Data ze světa Androidu nemám, ale v applovském storu tvoří drtivou část výnosů USA . Na ostatních trzích se aplikace nabízejí proto, že je to záležitostí zaškrtnutí jednoho checkboxu - kdyby to bylo jen o trochu složitější, tak bychom se na to klidně vykašlali.
Pochopitelně to platí pro unviversální aplikace, u jízdního řádu pražské MHD a podobných lokálních záležitostí to bude trochu jinak (a na těch se zase nedá rozumně vydělat).