Ale podstata věci je právě v tom, že schopný programátor využije potenciálu mobilu právě k tomu, aby oslovil i zahraniční zájemce! Prostě na jednoho českého zájemce máte minimálně 100 zahraničních - na tom se nic u Applu, Androidu či WM7 neliší.
Jistě, je tu pár vyloženě lokálních aplikací (i když kdoví - ono i na ten zmíněný pražský jízdní řád bude v případě, že bude i v angličtěně možná podobný možný okruh zájemců mezi turristy jako mezi "domácími"). Ale každopádně u velké většiny aplikací to nijak cílené není - podle mě se bude možného příjmu mimo ČR zbavovat je "jedinec velmi podivný"...
No myslím že tohle trošku kulhá. Prostě Apple má v USA mimořádné postavení, u nás by se to dalo přirovnat třeba ke Škodovkám. Cokoliv taková firma vyrobí tak je pro velkou část obyvatel "neodolatelné a nejlepší na světě". :-)
U Androidu by ale ten poměr USA / zbytek světa nebyl IMHO tak jednoznačný, i když samozřejmě s ohledem na velikost a kupní sílu i zde musí USA dělat velmi významný podíl.
Protože by se to s největší pravděpodobností neuživilo. Data ze světa Androidu nemám, ale v applovském storu tvoří drtivou část výnosů USA . Na ostatních trzích se aplikace nabízejí proto, že je to záležitostí zaškrtnutí jednoho checkboxu - kdyby to bylo jen o trochu složitější, tak bychom se na to klidně vykašlali.
Pochopitelně to platí pro unviversální aplikace, u jízdního řádu pražské MHD a podobných lokálních záležitostí to bude trochu jinak (a na těch se zase nedá rozumně vydělat).