MŠMT změnilo koncepci ihned poté, co ji vláda schválila a její tvůrce už k další realizaci SIPVZ nepřizvala, Horákova koncepce infrastruktury pak už nebyla podle jeho slov z kroměřížského semináře zamýšlena vůbec k výuce. Navíc dodaných 25200 PC do 3620 škol se 750000 žáky dává skvělý poměr 30 žáků na PC, což v kombinaci s dodávkami většinou do zcela nevybavených škol znamená, že jejich žáci mají možnost s PC pracovat jen minimálně. To není infrastruktura pro vzdělávání, ale špatný vtip. Ve vyspělých zemích byl vloni tento poměr v rozmezí 4-7...
Školení pedagogů v rámci Projektu I SIPVZ je zatím dvojího typu: ICTK školí GD ke správě své infrastruktury (více méně k ničemu jinému ne - přitom je dodnes vyškoleno necelých 700 pedagogů na vyšší úroveň, školení přitom už celkem spolykaly 70 milionů Kč) a školení Z pro začátečníky školí certifikované školy dle metodiky MŠMT, jejíž původní verze s manuály od EIITE byla naprostý zmetek. Vše samozřejmě záleží na lektorech, ale uchazeči musí absolvovat stupidní závěrečné testy, takže se ztrácí zbytečně čas a motivace.
Na cele koncepci ovsem nevidim jako nejvetsi tragedii dodavku pocitacu, ale to, ze NEEXISTUJE propojovaci infrastruktura pro vzdelavani a jedinym zpusobem, jak ji udelat, je likvidace IKI.