Díky překlepu ten výsledek stejný není :)
Ale jinak Vám to samořejmě nevymlouvám, ale tyto konkrétní náklady jsou stejné pro oba systémy, jak pro SaaS tak pro licenční model.
To máte pravdu, ale pořád je lepší a výhodnější získat jednoho nového klienta se 1000 účtů, než 100 klientů po stovce účtů. Výsledek je stejný, ale nákladově je výhodnější ten první. To mi nevymluvíte.
Technická podpora je zrovna to, co (mírně) poroste oběma metodám prodeje. Nicméně, podle mého, je růst nákladů u čistě licenčního modelu prodeje nižší než SaaS.
Když třeba Adobe nějakým zázrakem prodá letos 3x více licencí Photoshopu než bylo v plánu, tak najmou nové lidi na support a budou mít problémy s přetíženým certifikačním centrem nebo s updatovací službou.
Pokud se totéž podaří nějaké službě typu SalesForce.com, tak to pro ně bude noční můra a kromě výše zmíněných typů nákladů budou řešit obrovské náklady na nová datacentra, konektivitu, zálohování, deployment team atd.
Takže zatímco čistý softwerhouse může zvýšené výnosy rozpustit do slevy zákazníkům, SaaS poskytovatel to má typicky těžší = může poskytnout jen omezenou slevu.
Díky, rozumím tomu správně, že existují aplikace SaaS, kde s růstem uživatelů nerostou náklady poskytovatele? Mám z nákladového pohledu zkušenosti jen s produkty naší firmy, takže si rádi necháme poradit jak to dělat lépe :)
Přínos pro malé firmy může spočívat v něčem zcela jiném: např. firma o 10 lidech, která se zabývá něčím zcela jiným, než IT (neziskovka, školní jídelna) má nějakou personalistku, ta používá nějaký software - minimálně zadává docházku, dovolené, atd.
A ten software se musí nainstalovat, aktualizovat (divoké změny v legislativě), data zálohovat... Takže buď budete platit nějakému ajťákovi, který ale zase nerozumí mzdám a personalistice, nebo to necháte jak SaaS - sice něco zaplatíte, ale data jsou v datovém centru poskytovatele, software udržuje poskytovatel služby.
U takovýchto aplikací bych za klíčovou otázku považoval to, zda máte možnost archivovat někam na vlastní médium - pro případ katastrofy nebo toho, že se s poskytovatelem rozejdete ve zlém.
Znám takovou aplikaci (tuzemskou) a funguje to, opravdu to takovým zákazníků řeší tyto problémy i řadu dalších: síťový přístup (tedy více uživatelů současně) - není problém, mzdová účetní potřebuje přístup z domova (je externí) - žádný problém. Stačí triviální instalace klientské části aplikace a certifikát v USB klíčence.
Jenže v případě SaaS poskytovateli s vzrůstajícím počtem prodaných licencí výrazně rostou náklady. Takže určitě není pravda, že by SaaS bylo možné prodávat s takovými množstevními slevami jako klasický SW.
Ono to z pohledu teoretika vypada vsechno ruzove, ale ve skutecnosti jako velka firma dokazete vyjednat _podstatne_ zajimavejsi ceny nez firmicka o 10 zamestnancich. Nedelejme si iluze, ze SaaS je vyjimkou.