Činnost firem na Facebooku bych nenazýval jako sbírání symbolického kapitálu, ale jako čistou formu propagace firmy - Facebook je pro firmy stále jen marketingový nástroj, nic víc... I když je vyznačuje tím, že propagace tam může být více efektivní, protože se lze zaměřit na úzce vymezenou cílovou skupinu. Správně říkáte, že z té činnosti nekouká zjevný "finanční" zisk, ale to platí pro skoro všechny propagační činnosti. Druhotně už samozřejmě ano.
Pane Bednáři, velmi pěkný článek. Díky za něj. Přesně takto vnímám FB i já, a protože penzum jeho symbolických kapitálů pro mě nemá žádnou hodnotu, svůj profil tam nemám a uchovám-li si duševní zdraví, ani mít nebudu.
Je o tom, že zisk není jenom finanční (movitý, materialistický). Ten v minulosti vytvářel hlavní část výpočtů. Internet a médium jako je FB ukazují i jiné formy zisku: udělám něco = dostanu odměnu, tj. přihlásím se do skupiny, cítím se líp.
Rodí se nové ekonomické smýšlení (myšlení), kdy se klade důraz i na ostatní zisky, které se ale špatně počítají.
Např. být nejlevnější na trhu neznamená takový úspěch jako být unikátní, popř. masově oblíbený.
V realitě FB to může znamenat, že založíte skupinu bez zjevného "finančního" zisku. Což vás může jenom tešit, ale je i možnost ji v budoucnu "zhodnotit finančně".
V realitě opensource to znamená, že přispívám např. do nějaké hry, která je "zadarmo" a teší mně to. Někdy v budoucnu to můžu zhodnotit u zaměstnavatele (prokázaná praxe, tj. vyšší plat atp.)
Jsem rád, že se Lupa vyvinula v "intelektuální noviny". Žádný jiný server o internetu tohle nenabízí. Bez těchto článků by se z Lupy stal jeden z mnoha "manuálních agregátorů" novinek.