Estetické vlastnosti jsou nejdůležitější, protože prodávají. Proč se u lidí vyvinul smysl pro estetiku? Jako kompenzace rozumu při výběru partnera, který by vedl ke geneticky nežádoucím párům.
OT: litá kola nemají obecně nižší hmotnost. Určitě se takové najdou, ale je jich naprosté minimum. Obvykle jsou naopak těžší, mnohdy výrazně.
O účinku na chlazení bych si dovolil také pochybovat, zejména pak u běžný osobnách aut a jízdy v rámci bezpečnosti i stanovených limitů, ale bohužel nemám žádné relevantní údaje, aby se to dalo porovnat.
Spíše bych tam viděl jako bonus snažší udržení čistoty kolem kotoučových brzd - případný nános bahna či zmrzlého sněhu je viditelný na první pohled a snadněji se odstraní. Paradoxem ovšem je, že na zimu mají lidé většinou klasické plecháče a ještě překryté plastovým deklem (včetně mne - bohužel nemám povrchovou úpravu na litých discích takovou, která by bez úhony snesla agresivní sůl).
Ale co se týče barvy - lepší lak znamená také jeden z prvků antikorozní úpravy a výběr barvy ovlivňuje bezpečnost.
Faktem ale je, že lak, kola, různé plasty atd. jsou především estetické doplňky a ostatní vlastnosti jsou naprosto marginální.
O tom samém? O čem? Že kromě efektu pro oko plní i nějaké technické funkce?
Metalíza - barva pod ní je stálejší po delší dobu, než u nemetalického laku.
Litá kola - nižší hmotnost a lepší chlazení brzd.
Tak jste to myslel?
Nic nového. Obchodníci s deštěm tu byli odjakživa. Jenom dneska má ten "déšť" často podobu fanoušků na FB, přístupů na firemní web, prezentace v tom či onom online katalogu, v němž prostě nemůžete chybět, atd.
Přitom metody prodejců jsou pořád stejné, jako byly před sto lety.
IMHO, metalíza a litá kola na autě jsou o tom samém...
Nechci se diskutujících dotknout, ale základní informaci z článku nevidím v tom, co dělají "holčičky" na FB, ale že podobně šíleně, ale se skutečnými peněžními investicemi, fungují zblblí manažeři.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).