Vlákno názorů k článku Sdílená chiméra sdílené ekonomiky aneb Bublina před splasknutím od Martin Ullmann - Zdravím, obecně s článkem nesouhlasím a ve sdílenou...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 11. 2015 9:48

    Martin Ullmann (neregistrovaný)

    Zdravím, obecně s článkem nesouhlasím a ve sdílenou ekononomiku věřím. Zapomněl jste zmínit P2P lending, který stále zažívá obrovský boom. Ne vše lze převést na sdílenou ekonomiku, ale některé veci rozhodně ano. Myslím si, že v oblasti volně obchodovatelných komodit má ještě co říci.

  • 2. 11. 2015 10:22

    p (neregistrovaný)

    Ale to je zase jen konkurence drahým a dlouze a složitě vyřizovaným bankovním půjčkám -:)
    Navíc - u případů kdy riziko a vymáhání nesplacené půjčky nese půjčující - kombinované se sázkovou hrou.

  • 3. 11. 2015 1:45

    Jacobs (neregistrovaný)

    Denne prichazim do styku s obema sluzbami - jak Airbnb, tak Uber (zijI mimo CR) - a z obou stran - jak uzivatel tak poskytovarel - a bohuzel autor clanku je zcela a uplne mimo misu, coz mne zejmena na Lupe docela mrzi. Nevidim v clanku jediny padny argument proc by to fungovat nemelo, jen hrube nepochopeni motivaci obou stran. Skoda...

  • 4. 11. 2015 11:09

    dino

    Zkuste pro nás ostatní něco udělat a rozepsat ty motivace obou stran. Pak se můžeme začít bavit o tom, co to znamená, tedy jaký je vztah Vámi identifikovaných motivací k možnosti růstu co do počtu poskytovatelů a konzumentů služeb.

    Nebo jinak, co přesně myslíte tím "proč by to fungovat nemělo"? Fungovat v jakém smyslu? Pokud tyto služby vnímáte jako "omezené na jedince se správnou motivací", pak ano, pro ty skutečně fungovat budou, ale o to vlastně nejde, ve vybraných skupinách funguje leccos.

    Autor článku se však snaží dívat na sdílenou ekonomiku jako na možné nové paradigma, alternativu ke "konzumerismu". Když píše o "splasknutí bubliny sdílené ekonomiky", jde opravdu jen o koncept jako takový, Airbnb a Uber můžou i poté vesele fungovat, ovšem dle autora čistě proto, že se odlišují od konkurence v rámci stávajícího systému (o což se v tržním prostředí snaží skoro každý).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).