Zřejmě používáte nevytáčené připojení. zkuste tenhle blábol naservírovat někomu z těch postižených a dejte mi vědět, kolik nepojištěných kopanců jste dostal.
Problém je v tom, že přístupové číslo se vytáčí softwarově.
Chtělo by to modem, který bude s PC komunikovat např. přes USB, nebo jiné vhodné rozhraní (PC tedy bude vstupovat na nevytáčené připojení) a přístupové číslo, vč. uzavření a zrušení smyčky se bude dělat klasickou tlačítkovou číselnicí, umístěnou přímo na modemu a tedy softwarově neovlivnitelnou. Tím by měl být problém vyřešen; dialery nebudou nic platně a na drahé linky se připojí jen ten, kdo spojení zruší a vytočí drahé číslo. Teď je jen otázka, jestli někdo začne takové modemy vyrábět.
Tak jsem si to letmo propocital: rychlost dial-up je priblizne 1 MB za 4 minuty. Pri dobrem spojeni.
Jedna pisnicka v mp3 ma priblizne 3-4 MB. To je cca 12-16 minut x 6 Kc = 72-96 Kc za pisnicku. Za album s 10 songy je to 700-1000 Kc. Opravte mne, jestli se pletu.
Predpokladam, ze se v plne sazbe plati i vyhledavani pisnicek.
To uz i predrazene CD s obalem a v plne kvalite z obchodu je levnejsi a pohodlneji nakoupene.
Je sice fakt, ze si tam cele album asi nikdo neztahuje, ale i tak je to dost drsne. Docela pochybuju o tom, ze k vam chodi lidi s dial-up pripojenim nakupovat jen dobrovolne.
Tak znova. V případě OLO Telecom provádí propojení, neumožňuje nabízení obsahu. Obsah umožňuje nabízet OLO - dá k dispozici virtuální číslo, např. 976***. OLO je odpovědný za to, že umožňuje nabízet protizákonný obsah, resp. způsob nabídky. Telecom může pouze vyzvat OLO, aby znemožnil páchání trestného činu. Dle Vaši konstrukce by musel Telecom provádět cenzuru OLO a jeho zákazníků, na základě které by příp. znemožnil jejich činnost, protože *BY SE DOMNÍVAL*, že je páchán trestný čin. Jednoduše v příkladu - pokud si je prodavač jistý, že zákazník krade, vidí, je u toho, tak ho do vězení předat nemůže. Mě se to nelíbí, ale takový stav vytvořil ČTÚ.
A ty si myslíš, že Telecom je jediný, kdo pronajímá linky, a ža ta jeho síť po jeho krachu přestane existovat? Jsem naprosto klidný; krach Telecomu bude znamenat jen to, že sítť bude provozovat někdo jiný a doufejme že slušnější.
A v tom okamžiku se odmlčí všechny mobily (všichni jsou navzájem propojený přes pronajaté linky od ČTc),přestane jít internet pro většinu ISP (používají pronajaté linky od ČTc pro přenos dat k zákazníkům) a bude po všech problémech a ty můžeš pak volat leda tak z okna.
To je jeden z mnoha důvodů, proč nejsem a nebudu zákazníkem Českého Telecomu. Na pevné linky volám jen v případě krajní nutnosti a nerad a pouze přes Skype. Tam je hovorné zpoplatňováno po sekundách a hovory kratší než 5 sekund nejsou zpoplatňovány vůbec. Navíc hovorné je tak nízké, že to, co bych zaplatil Telecomu paušálem za měsíc (aniž bych kamkoli volal), prokecám na Skype za 6-8 měsíců a hovory jiným Skype účastníkům jsou úplně zdarma a to i mezistátní.
Jak jsem uvedl již dříve, Telecom nepovažuji za seriózní firmu a nechci s nimi nic mít. Až to jednou dojde i těm ostatním, ztratí Telecom i ty zbývající 3 miliony pevných linek, zkrachuje a problémy, které s ním jsou přestanou existovat.
Tak znova: Překazit lumpovi spáchání trestného činu není postižitelné, byť by se jinak jednalo třeba o trestný čin. Samozřejmě za dodržení podmínek přiměřenosti...
A jak se díváte na to, že Telecom zapnul pěkně potichoučku všem záznamníky bez jejich souhlasu a ted inkasuje za neuskutečněné hovory? Nedovoláte se, záznamník to ale zvedne a už platíte.
Jistě můžete si to vypnout. Mnoha firmám je to ale jedno a tak platíte a platíte...
Pravda, pravda. Vypomenme treba Morissova Internetoveho Worma. Sice ho znam jen z doslechu (k netu jsem se dostal asi o tri roky pozdeji), ale s Internetem dokazal slusne zamichat - a to bylo v roce 1988.
Mate tam vsechno - sireni mailem (i kdyz se vyuzivala chyba sendmailu a ne chyba klienta), utok na tehdejsi masove rozsirenou platformu (tehdy unix), dokonce hadani hesel.
http://world.std.com/~franl/worm.html
(pekny popis je i v doslovu ke Kukaccim vejci)
http://hysteria.sk/folklor/vejce/07_epilog.htm
O jaké době hovoříte? Před dvaceti lety jistě dialery nebyly:-). Nicméně problém, o kterém tu hovoříme, existuje cca 5let - zhruba před dvěma lety z toho začal Telecom dělat mediální kauzu (poukazuje přitom velmi nenápadně na AO jakožto původce všeho dial up zla - projděte si tiskové zprávy z té doby - předtím, když na to poukazovali zákazníci a novináři a také AO, tak se tvářil, že žádný problém není. Jakmile mu ale z toho přestali téct peníze, najednou otočil...nemějme tak krátkou paměť, to se nevyplácí.
Je jen otázka času, kdy se objeví něco, co obejde i firefox a podobné věci (zrovna nedávno byl kvůli dírám upgradován). Pokud jde o porozumění počítačům; vy víte, jak přesně fungují součástky ve vašem televizoru? Asi těžko. Většina uživatelů používá počítač pouze jako pracovní nástroj a chtít od lidí s humanitárním vzděláním, aby rozuměli tomu, co jejich PC dělá nebo nedělá je prostě nesmysl!
Pokud jde o připojení: To, že broadbandy jsou drahé a těžce dostupné je vina těch, kteří se snaží na nich nehorázně vydělávat a jediné, co nám všem pomůže je nástup nových bezdrátových technologií, konkrétně Wimaxu. Tím totiž získá přístup k poslední míli mnoho poskytovatelů s vlastními páteřními sítěmi a cena půjde zákonitě dolů, už jen proto že vybudování a provoz bezdrátové sítě je mnohem levnější a rychlejší.
A dial-up? cokoli jiného za tisícovku raději, než dial-up zadarmo. Rizika jsou příliš velká.
To Zafik:
Malý detail: Ve Vámi popisovaném případě nešlo o přechod, ale o paralelní připojení další služby. Přechodem bych rozuměl stav, kdy dial-up totálně zruším a přejdu na broadband, což samozřejmě pomůže. To, co se stalo ve vašem případě, jen dokládá, že dialery jsou skutečně nebezpečné a postižen může být opravdu každý.
Neexistuje software, který nelze prolomit. Chyby jsou ve Firefoxu, linuxovým jádře, atd., samozřejmě. Jenomže problém zatím pokud vím spočívá pouze v IE+ActiveX. Takže by Windowsařům úplně stačilo, aby používali třeba ten Firefox, nemuseli by ani shánět leckde těžce dostupné nebo drahé lepší připojení. (Ono taky od chyb a zranitelností IE k chybám a zranitelnostem FF je docela daleko.)
Jenomže to by se lidi museli zajímat o to jak funguje počítač, museli by se zajímat o bezpečnost toho co dělají, museli by si namáhat hlavu! Ne jenom křičet "Okradli mě!".
A dial-up, kdyby byl čistě jen za měsíční paušál např. 300,- Kč, tak by podle mě spoustě lidí stačil.
Ale kola u auta mají jít vypustit, ne? Nebo znáš ventilky na heslo? A připojení má jít vytočit jenom z vůle uživatele, ne proto, že to chce nějakej grázl, ne? Kvůli tomu se tam taky zadává heslo, žejo? To je trochu špatnej příměr, ne? Hehehe, protože jinak to znamená, že já mám auto, kterýmu kola vypustit nejdou, a pak jsou blbí všichni, kterým vypustit jdou.
Jestliže něco (prohlížeč, systém) umožňuje, aby mi někdo přesměroval připojení bez mýho vědomí, tak je to BAZMEK a patří to do popelnice (obrazně řečeno). Jestliže někdo používá bazmek k pohybu v rizikovým prostředí, jakým je internet, tak má prostě smůlu! To je 98% celýho problému.
Já se nezastávám Telecomu, jsou to šmejdi, jenomže v tomhle případě je prostě nesmysl požadovat, aby takovýho zákazníka odškodnili. Vždyť z pohledu telecomu ten uživatel to číslo normálně vytočil! Tak proč by ho neměli spojit nebo proč by měli za někoho platit telefonní účet?
Možná máte špatnou paměť, ale předtím problémy s dialery jednoduše nebyli.
1/ Technologie nebyla
2/ Telekomunikační operátoři neumožňovali klientům podvodné jednání.
vzdyt takova situace je mozne snadno docilit i na windows a to vubec nemluvim o tom, ze je k tomu k dispozici nekolikaset nasobne vice utilit (staci samozrejme jedna) nez na konkurencnich OS. Vyber tu je, uzivatele cin se! domnivam se ze bych i na jinych OS dovedl zprasit nastaveni takovym stylem, ze uzivatel proste odklikne,
jinak samozrejme uznavam, ze default nastaveni je MS "chyba" vzdyt ti udajni experni vesele ponechaji sa bez hesla..
Problém dialerů je vážný, ale... Když jsem si přečetl článek o aktivitě Světa spotřebitelů, tak se mi ani nechtělo věřit. Znění Tiskové zprávy Světa spotřebitelů a příslušná vysvětlení na mě působí dosti naivním dojmem a neinformovaností. Mení vyloučeno, že může jít o účelové jednání či skryté působení ekonomických zájmových skupin před nadcházející privatizací Českého Telecomu. Je holá pravda, že největší podvody v České republice v rámci podvodných přesměrování datových a hlasových služeb probíhaly v destinacích alternativních operátorů (Aliatel apod.). Tito OLO zasáhly teprve až po výzvách ze strany Českého Telecomu, který dle jeho tiskové zprávy prováděl monitorování sítě a podílel se mj. i na ochraně spotřebitelů v ČR směrem ze zhraničí apod. - v podstatě tedy prováděl nad rámec to, co vyplývá z jeho postavení, bez většího zisku. Telecom zajišťoval a zajišťuje propojení mezi spotřebiteli a alternativními operátory, kteří umožňovali podvodníkům provádět jejich výdělečnou činnost. Tato propojení striktně upravují příslušné normy, které vydává ČTÚ. Normy nedovolují vytvářet v propojovacích smlouvách větší restrikce, v podstatě se jedná jen o dohodu. Pokud by si Telecom podmiňoval vznik propojovací smlouvy větší restrikcí, než jaká je ze strany ČTÚ "legalizována", tak by narazil 1) na straně OLO a 2) na straně ČTÚ. Svět spotřebitelů sice píše o tom, že když to nešlo tak, tak se to mělo udělat jinak, ale to by nejspíš muselo vést k tomu, že by k propojování vůbec docházet nemohlo a opět platí, že by Telecom narazil 1) na straně OLO a 2) na straně ČTÚ. Předpokládám, že má Svět spotřebitelů v záloze připravený tým kvalitních právníků, protože znění jeho tiskové zprávy je prostě strašné. Naopak oprávněné by zřejmě bylo v případě, kdyby směrovalo na půdu ČTÚ.
Při vší úctě k zajímavému článku Vám musím vytknout jednu "drobnost" - když už hovoříte o "nevinnosti" Českého Telekomu, máte sice pravdu, pokud jde o momentální stav a o hledisko řekněme čistě právní (z hlediska českého práva).
Zřejmě ale tak, jako mnoho z nás máte špatnou paměť - když totiž Telecom ještě před nedávnou dobou měl v rukou dominantní část tohoto segmentu, na nějaké iniciativy a informování laické veřejnosti z vysoka s..., tedy chci říct že to opomíjel;-). Teprve až když mu začali AO přebírat čím dál tím větší kus tohoto velmi lukrativního koláče, najednou se ozval Telecom a započal toto téma masivně medializovat - jistě se tak stalo jen čirou náhodou a z vrozeného altruismu žlutého bratra:-). Nicméně si myslím, že tuto podivnost jste v rámci objektivity zmínit v článku měl, pak totiž zejména v první části dostává Váš článek nepříliš objektivní pachuť.
Možná autobazar není dobrý příklad...ale obecně podnikatel, který poskytuje službu nebo prodává zboží spotřebiteli obdobné povinnosti má. Rozveďte co z vaší úvahy má plynout. Nejsem příznivcem více či méně blízkých přirovnání, které jsem bohužel sice použil, ale jádro myšlenky snad je zřejmé.
Přechod na broadband nic neřeší. Jeden z postižených si nechal namontovat ADSL, ale neodpojil modem. Ani od PC, ani od linky. Dialer dokázal změnit způsob připojení z ADSL zpět na modem, změnit původní číslo a navázat spojení. Uživatel si toho nevšiml. V této kauze se silně projevuje lidský faktor.
Pokud klientovi, který se na vaše číslo připojí nainstalujete do PC bez jeho aktivní spolupráce program, který umožní další připojení bez jeho vědomí, nebo který bez jeho souhlasu přesměruje spojení jinam, tak ANO!
Pokud je přepojení uskutečněno s vědomým souhlasem klienta a klient je zřetelně a kvalifikovaně informován o tarifu a během připojení se mu zobrazuje inkasovaná částka a spojení je možno kdykoli zrušit, tak samozřejmě NE! Nicméně by bylo mnohem výhodnější přejít na jiný způsob plateb, protože okruh klientů, kterým můžete své služby takto nabízet bude s jejich přechody na broadband rychle klesat. Už dnes se k internetu připojuje nevytáčeným způsobem (odhad!) kolem 300.000 účastníků (ADSL,CDMA,EDGE,GPRS, kabelovky, Wi-fi) a tato klientela vaše služby tímto způsobem využívat nemůže.
Souhlas stím, že Telecom je mimořádně mizerná firma a svou špatnou pověst si zasloužil sám. Takže jeho zákazníkem nejsem už několik let a v nejbližších x letech nebudu. Dále tvrdím, že jediný skutečně spolehlivý způsob, jak zamezit řádění dialerů je nepoužívat dial-up! Cokoli jiného bude fungovat jen tak dlouho, než ,,výrobci´´ těchto programů vymyslí další fintu, jak ochranný software obejít. Je to věčný souboj, ve kterém bohužel vedou producenti dialerů (Stejně jako souboj virů s antiviry). Produkce dialerů skončí teprve tehdy, až zmizí poslední dial-up připojení. A pokud jde o Linux a Mozillu a Firefox: Neexistuje software, které se nedá prolomit! To, že se tak zatím neděje je způsobeno tím, že uživatelů těchto programů zatím není tolik, aby se tvorba dialerů vyplatila (Vyrobit dialer na tyto softy je podstatně obtížnější, ale ne nemožné)!
Nás moc uráží, že nás SOS sdružení hází do jednoho pytle a ocejchuje nás jako zloděje. My jsme řádná marketingová firma, která nabízí legální připojení do sítě internet přes speciální tarifované číslo 976 96 ( kde cena internetového hovoru dosahuje sazby 6,- Kč/min )a kde zákazník si může legálně stáhnout z našeho serveru audio hudbu ve formátu mp3. Ale teď, že se rozpoutala tato kampaň, jsme označkování za zloděje a podvodníky ! To je opravdu vrchol. Díky této kampani jsme přišli o naše zákazníky a měli bychom to být mi, kdo budem žalovat SOS sdružení za ušlý zisk.
Ale jak už řekla Šárka Grossová, v této zemi se zkrátka neoplatí podnikat. Protože každý je pak označen za zloděje a podvodníka.
Na webu http://www.dfens-cz.com byl článek o tzv. "Spoléhačích", kteří se spoléhají na to, že je vždy zodpovědný někdo jiný za to, co se stalo, co provedli a že je někdo povinný nést následky jejich jednání. Sdružení SOS je toho jasným příkladem.
Myslím, že útočí na Telecom z těchto důvodů:
- protože má snad nejhorší pověst mezi telekomunikačními firmami v ČR a lidi sympatizují s oběťmi Telecomu
- je bohatý, dá se z něj něco vytřískat
- žalovat dodavatele softwaru nejspíš všichni nemohou, protože byl dodán bůh ví kým. Přitom kvalita softu je to, co tento problém může způsobit. Problém je v tom, že by jim MS nejspíš dokázal základní neznalosti ovládání programu a byli by tam, kde už byli.
- a pak protože prostě nepřiznají, že slintají nad pornem a nečtou si podmínky pro připojení, které se jim objevují na obrazovce a jen klikají na Yes Yes Yes ... aby už něco viděli.
P.S. Nesnáším Telecom, ale pokud mají jeho služby nějak vypadat, tak nemohou kvalitu služeb přizpůsobit uživatelům s nízkým IQ, ignorantům a vykukům, kteří se chtějí vyvléct z placení.
to je to.. proc tolik lidi pouziva nevyhovujici SW na kterem sice zatim podobne dialery nejsou ale to je proste jen sazka na cas...a ze jim neumoznuje milion jinych veci, to bych musel byt extremne paranoidni udelat takovy deal
vite vy vubec co vse dela OS bez vaseho vedomi. Vy mate skutecne pocit, ze i s vedomim uzivatelu by to nebyl problem?
dnesni pocitace nemaji AI, jakakoli podobna vec je tedy vzdy chyba uzivatele, neumi -li ovladat pocitac, ma si nechat pomoci (a ze podobnych udelat existuji snad miliony) nebo jit vratit HW do prodejny.
Je autobazar povinnen odkoupit auto, když je kradené resp. vše nasvědčuje tomu, že tomu tak je?
Tím chci říci, že nemusí být vše tak jednoduché, jak se zdá, zejména omezit se pouze na pohled z hlediska telekomunikačního zákona.
, zase jednou po letech clanek, se kterym bych na 100% souhlasil. A to dokonce o problematice, ktera vzbuzuje spoustu emoci. Gratuluji a dekuji. Mimochodem, s tim clankem pana Hlavenky to bylo myslim velmi trefne.
1) Telekomunikační tajemství, ochrana zákazníka (rozumněj firmy, co to provozuje) apod. (při podání trestního oznámení to samozřejmě oznámí)
2) většina podvodníků má smlouvu s AO ťelecom je prostě nezná -> AO ho neprozradí dle bodu1)
Pokud se nemýlím tak:
"Na toho kdo spáchá trestný čin nebo přestupek proto, aby odvrátil jiný trestný čin nebo přestupek se hledí jako by tento trestný čin/přestupek nespáchal." Je to volně, a ještě tam je samozřejmě něco o přiměřenosti...
Problém bych viděl v tom, že TY to nepovolíš, ale vždycky se najde někdo, kdo to povolí. Jedno v jakým prohlížeči a OS - "Jo, něco to psalo, tak jsem to odkliknul..."
Jenom mi stačilo tuhle hledat nějakej keygen na netu - browser i antivir furt něco psal, skoro jsem nestíhal klikat :))
K cirkularce se dodava navod s vyraznym upozornenim, kam muzes a nesmis davat prsty (predpokladam, cirkularku nemam). Na krabici Windows by mela byt velka cedule s varovanim, neco jako: "Tento program muze bez vedomi uzivatele vyvijet cinnost, za kterou nese uzivatel zodpovednost (napr. v dusledku viru, dialeru apod.)."
Vzdycky mi tzv. pocitacovy ridicak pripadal jako blbost, ale mozna by to melo smysl. Zejmena kdyby byla zakonem stanovena odpovednost za skodu zpusobenou nedbalosti pri pouzivani pocitace (mozna to uz jde klasifikovat podle soucasnych zakonu) a hlavne by pojistovny nabizely patricne pojisteni, za predpokladu, ze uzivatel ma ten ridicak.
U dialeru si za to uzivatele muzou z casti sami, ale aspon vznika skoda jenom jim. Horsi je, kdyz pestovanim viru pomahaji napr. sirit spam nebo provadet DDoS, a jeste jim to pripada v poradku. Doufat, ze podobne pripady povedou ke zvyseni povedomi o pocitacove bezpecnosti je asi naivni.
v důsledku nedokonalého zabezpečení přístupu na Internet přes dial-up a v důsledku nedostatečných technických znalostí klientů je nezbytná důsledná a individuální ochrana...
OK, když se mně zadře motor u auta, protože jsem neměnil olej, budu požadovat náhradu, bo mám omezené technické znalosti? Pokud si koupím cirkulárku a uřežu si prsty, budu po výrobci požadovat náhradu?
Omluvu by mělo SOS požadovat od Microsoftu, který vytvořil operační systém, kde je tak snadné změnit nastavení dial-upu bez vědomí uživatele...
pokud mně někdo vypustí u auta kola, budu požadovat náhradu po výrobci pneumatik, protože to jde snadno?
Ne že by mi vadily. používám nevytáčené připojení, takže jsou mi k smíchu. Nicméně musím konstatovat, že některé jsou natolik sofistikované, že se dostanou do PC i bez jakékoli spolupráce uživatele a škodí takovým způsobem, že prakticky není šance se proti nim bránit. (Pracují tak, že při připojení vytáčí ,,drahé´´ číslo rovnou a uživateli hlásí, že se vytáčí připojení typu 971). Navíc se usazují tam, kde je běžný uživatel nemá šanci najít, natož vymazat. Takže jediný efektivní způsob obrany je blokace čísel na ústředně Telecomu (pokud si provozovatel dialeru nezřídí tuto službu přes nějaké jiné číslo, které je mimo očíslovací plán), nebo, což je 100% účinné, dát dial-upu co nejrychleji sbohem. Ono je mnohem lepší platit o něco víc za nevytáčené připojení, než šetřit a pak vypláznout pěti nebo šesticifernou částku. Pokud jde o telekomunikační zákon: měla by v něm být doložka, že volání na linky s jiným než normálním tarifem musí být operátorem zablokováno a uvolněno jen na konkrétní žádost konkrétního zákazníka. Jenže to už bychom na ČTÚ, vládě a parlamentu chtěli asi příliš mnoho. Pokud jde o Telecom: Ať udělá cokoli, bude to špatně. Pokud linky zablokuje, začnou řvát zloději, (a provozovatelé dialerů nic jiného nejsou!), pokud je nechá puštěné, budou řvát (a odcházet) zákazníci.
To je ale komedie, v roce 2005 jsme snad jediná země, která musí řešit problémy s dialery... ale co, spoluobčané si zvolili lemply a zloděje, tak máme v ČTÚ a ve vládě lemply a zloděje.
Ehm. odkdy vstupuje do hry jeden osamoceny zakon a nikoli pravni zakonik jako celek? A takovi maji taky volebni pravo a dostali obcanky...:-( - neni to taky nedbalostni trestny cin?
na metode nezalezi, chyba je na strane operacniho systemu, ktery BEZ VEDOMI UZIVATELE dovoli presmerovat dial-up. A v tomto je chyba na strane microsoftu.
Clovece, zamyslete se prosim. Telecom proste MUSI ze zakona pro vas propojit hovor at uz na nejakou barevnou linku v CR, nebo do ciziny. I kdyby mel podezreni na problemy, tak to propojit musi. Prectete si pravni predpisy o telekomunikacich. V tomhle je fakt docela nevinne. A ten "zisk" se nevyplati, kdyz si clovek spocte naklady na vsechny ty reklamace, apod.
Mozna se budu opakovat, ale pripada, mi ze se stale resi nasledky, nikoliv pricina.
Proc je tak malo pristupny broadband, proc tolik lidi pouziva "nevyhovujici" software, proc se tak malo lidi zajima o deni kolem sebe?
Pokud si myslite, ze vam CTc neumoznuje zablokovat urcite sluzby, tak se prosim podivejte do nabidky sluzeb. Blokovani linek 9xx je dostupne a to zdarma. http://telecom.cz/domacnosti/telefonni_sluzby/telefonni_linka/doplnkove_sluzby/omezeni_odchozich_hovoru.php
Bohuzel, to, zda jste se volal na urcite cislo, at je to mobilni operator, Kajmanske ostrovy nebo barevna linka je operatorovi skutecne jedno - ale muzete se zkusit domluvit, ze pred kazdym vytocenim si podate pisemnou objednavku. Ve trech kopiich..
melete nesmysly. ČTc v tomto případě nemá v rukou černého petříka, zákony a vyhlášky mu o moc víc nedovolují. Je povinen poskytovat služby AO. Je to ČTÚ, kdo by měl zasáhnout. A o stupiditě dialupování u Windows není třeba mluvit.
A plechová huba je v případě dialerů trochu k ničemu, pokud není masochisticky zapnutý zvuk modemu.
A kdo vám brání si nechat zablokovat hovory na čísla se zvýšenou tarifikací (900..,906..,909..,976..)?Je to mešíčně za darmo,pouze se platí administrativní poplatek asi 60 Kč.A pokud nevoláte do zahraničí,tak si nechte zablokovat i volání tam (to stojí měsíčně cca 45 kč) a máte vystaráno.Je to nejlepší ochrana proti dialerům.
A jak by jste chtěl přehrát plechovou hubu u modemového spojení - to není technicky možné.
ale prdlajz, Microsoft s tím nesouvisí, není vůbec těžké udělat instalaci takového dialeru třeba na firefoxu přes xpi. Obviňovat Microsoft je jako obviňovat Škodovku, když vás někdo s jejím autem srazí, ale samozřejmě nadávat na MS je populární minimálně stejně jako na Telecom
Málokdy se objeví objektivní článek, který není hysterický, když se jedná o ČTc. Ještě by stálo za to, dopátrat se dalších vyjádření a rozhodnutí ČTÚ, které mluví o svobodném trhu atd. Telekom skutečně ty peníze musí providerům zaplatit a pak se roky tahá s uživateli o peníze. Aktivita sdružení obrany spotřebitelů je populistická a nebo to jsou těžké lamy. Většina těchto postižených skutečně odklikla někde na porno stránkách maličké ujednání, že se vším souhlasí. A že by ctihodný otec rodiny přiznal, že když stará nebyla doma, tak čučel na internetu na porno? Těžko.
Nejspíše však Sdružení volá SOS na špatné adrese - obrátit by se mělo především na Microsoft, AO a ČTÚ.
To mysli autor vazne ?
Jsem zakaznikem CTc. On mi neumozni zablokovat urcite sluzby o ktere nestojim. Uzavre vztah s treti stranou, od ktere jsem si ja vubec nic VEDOME NEOBJEDNAL, presto mi CTc prefakturovava naklady !!! Kde to jsme.
Predstavte si priklad, prijdete do samosky chcete si koupit rohliky. Nahazite si rohliky do kosiku a u pokladny vam prodavac s usmevem rekne ze jste si vzal rohliky ze specialni edice kde cena jednoho rohliku je "1000Kc". Zbozi vratit nemuzete protoze jste je jiz osahal, odebral. Muzete si podat reklamaci, ktera vam nebude uznana. Avsak musite nejdrive zaplatit.
Dobrou chut :-).
Pokud by CTc opravdu tento problem chtel resit, stacilo by napriklad aby pred iniciaci hovoru byla prehrana hlaska "PLECHOVE HUBY" volate na linku s tarifikaci XY. Zpusobu je vicero jen chit...
Navic pane redaktore vase argumentace je opravdu pikantni.
Pokud by vas nekdo postrelil, nemel by byt trestan strelec, nybrz vyrobce zbrani ? :-) Heh, zajimave logicke mysleni.
Není to 50:50. V téhle věci je Telecom fakt docela nevinný. Je to chyba nejen Micro$oftu, ale i Aliatelu (ano, k Aliatelu směřovalo a směřuje nejvíc podvodných volání v rámci ČR) a pak různých mezinrodních telco poskytovatelů.
Me opravdu udivuje, ze se ze vseho obvinuje Telekom a operatori. Pritom nebyt genialniho softu od velikeho Billa tak by tahle finta vubec nesla. Me to spis prijde, ze je to 50 na 50.