Není to přímo děsné, ale chyby to nepochybně má. Kupříkladu ta věc s teleportem byla jednou ze stížností v nedávném otevřeném dopisu tvůrcům...
Ale protože jste alespoň pár her po multiplayeru vyzkoušel, jistě jste se setkal s tím, že to sem tam sekalo (třeba vysoký ping). A to se jednalo o hru, která byla nainstalovaná na Vašem počítači, a po síti jste dostával informace jen o poloze třeba tři protihráčů na malé mapě.
A teď si vemte, že SL načítá pohyb třeba desítek hráč na obrovské herní mapě (respektive v rámci celé konkrétní oblasti, částečně i za hranicí aktuální viditelnosti). Plus musí načítav veštekou grafiku, modely, textury, hudbu, zvuky a případná videa. Nic toho není nainstalované na DVD Second Life, vše se stahuje průběžně. A aby toho nebylo málo, každý kus světa SL je na jiném serveru. Jeden je rychlejší, jiný pomalejší... takže když se to tak vezme, není vůbec divné, že to laguje a není to plynulé jako mulťák na malé herní mapě.
Jinak tato data si kešuje do paměti a na disk, a to není nekonečné. Takže když popojdete jinam, tak tu starou oblast většinou smaže (v options si myslím můžete nastavit, kolik toho chcete ukládat). Takže proto, když se vrátíte do oblasti kde jste už byl, se to načítá znovu.
Viz Google? Na prvních pozicích dotazu "Second Life" jsou stránky SL, LindenLabu a Wiki, a tam všude je psáno, že to není hra.
Víte, velryba kupříkladu není ryba. Já si můžu myslet opak (plave to ve vodě a má to ploutve; a dokonce to má "ryba" v názvu!), ale jednoduše tomu tak není. Třeba to je jen PR nějaké skupiny rybářů, ale kdo ví? Ale "ryba" jí říkat můžu, pouze mě tu a tam někdo opraví. A analogicky, klidně říkejte SL "hra", ale patrně vás tu a tam někdo opraví...
Ještě si dovolím druhou odpověď, abych reagoval na "hráče" a Bonusweb...
Jak už jsem psal, je to generalizace. Projektů jako SL zatím není tolik, aby to byl etablovaný žánr "kreativních sociálních světů" nebo tak nějak. Je mnohem jednodušší a rychlejší napsat "hra". Je mnohem snazší to zařadit do sekce "Hra", spíše než vymýšlet sekci novou.
Je v pořádku ukázat na skupinu delfínů a zvolat "Hele, támhle jsou ryby", spíše než "podívejte se na ty savce z řádu kytovců". Proč ne. Ale i když delfín jako ryba vypadá, a můžeme mu tak pro zjednodušení říkat, ryba to není. Takže proti zjednodušení opravdu nic nemám, ale je dobré si alespoň občas připomenout, jak je to ve skutečnosti...
Nicméně když už zmiňujete ten Bonusweb: tam to také zjednodušeně označují jako hra (věřte, že psát v jenom odstavci třikrát "virtuální online svět" je děsné, takže zjednodušení na "hru" chápu). Nicméně protože se také snaží i o přesné vyjádření, tak to označení tu a tam upřesní.
http://bonusweb.idnes.cz/pc/novinky/onlinesvety061025.html
"Dlouhou dobu se Second Life ocital v tisku sporadicky. Většinou šlo o zmínky v „odborných médiích“. Do běžných novin se hra, vlastně prostor virtuální reality, dostala pouze v případech, kdy se něco nepovedlo..."
http://bonusweb.idnes.cz/pc/novinky/onlinesvety061108.html
"O Second Life jsme se podrobně bavili v posledních Online světech. Spíše než o hru jde o virtuální realitu, v níž se můžete realizovat třeba vymýšlením nových oblečků, stavěním domů nebo prostitucí..."
Takže ano, používají označení "hra" a "hráči", ale alespoň sem tam pro pořádek zmíní, jak to je doopravdy. Ale nevadí, chtěl jsem vám jen opravit, ale váš názor vám samozřejmě brát nemohu. Máte právo to označovat jak chcete, i když to bude označení velice zjednodušené a nepřesné.
Second Life jsem si vyzkousel, ale vzdal jsem to. Grafika je neuveritelne hnusna, vsechny postavy jsou nejake hranate. Proc proste nekdo neudela poradny svet typu Diablo 1, Commandos apod? Proc se vsude cpe ta hnusna grafika?
Jako napad se mi to ale zda docela dobre.
Pomiňme grafiku, ale mě se neuvěřitelně kouše, na 2Mbit lince bych čekal normální odezvu. :(
Ztráta paketů je celkem obrovská a občas to spadne celé.
Je to celý nějaký ušitý horkou jehlou.
Když mi PC zvládne v pohodě DoomIII a HalfLife2 a i demo Lost Planet, tak nechápu proč se tohle takhle kouše.
Má to divný kešování nebo co, neustále to dotahuje už jednou stažené části. Postava mi skáče a nedá se prakticky ovládat, do tohohle teda nedám ani cent.
A ten nadšenec co to tady propaguje, mi přijde mírně euforický, než reálně uvažující. :)
Celé to na mě působí jako Beta verze, jak tohle může fungovat, opravdu nechápu... ;)
Ale to, že Vy opravdu nechápete, jak tohle může fungovat neznamená, že to nefunguje ;) Zdá se mi, že výše uvedené statistiky mluví o tom, že to funguje velmi dobře a tak problém bude asi někde jinde ;)
Já si myslím, že největší problém zdejší kritiků spočívá v tom, že to jsou pouze pasivní hráči počítačových her, pro které prostě Second Life není vytvořen. Již mnohokrát zde bylo uvedeno, že Second Life není hra, ale sociální prostředí.
Dovolte malou paralelu. Lidé si tady přečtou článek o vínu a do diskuze stále píší, že to víno nechutná jako pivo a že je v jiné láhvi. Pětkrát se jim řekne, že to není pivo, ale víno a oni pětkrát dotčeně reagují, že takovýhle pivo je hnusný ;)
A na závěr ještě citát z jednoho filmu: "Dal bych si vanilkou zmrzlinu. Vanilková není. Hmm, hmm ... tak mi dejte jeden kopeček čokoládové a jeden vanilkové". No nezabili byste je? ;))
Vy ve své zaslepenosti a sledování pochybných statistik a propagaci svého "portálu" na kterém skoro nic není (čeština za registraci, no fuj), jste nepochopil, že nekritizují systém jako takový, ale technické zpracování.
Tu věc jsem si ověřil a píšu své dojmy, on-line hry nehraju, typu Warcraft. Jen jsme párkrát hrál UT arénu Quake Arénu nebo DoomIII. Ale o tom to není. Jsem spíš na simulátory a tohle se tváří jako simulátor, žít bych v tom ale nechtěl
To je zkrátka děsné. :(
Pokud mi klient vzdáleného serveru dělá to co mi dělá:
- neustále načítá obrovské množství dat, i když postava stojí a hledí jedním směrem
- načítá i tam kde se nepohybuje jiná postava a moje tam už byla
- při použití teleportu mě to hodí někam do Protected area a pak to se mnou hází nahoru a dolů, podle toho kam mě zrovna ten teleport mrsknul, třeba doprostřed budovy apod. nedomyšlená ptákovina!
- při chůzi po povrchu se mi postavička vrací o velký kus zpět, protože asi ztráta paketů, to samé při lítání, občas skončí skokem pod vodou nebo i pod zemí!!
- přehrávání videa, chce to po mě nainstalovat hnus zvaný QuickTime, ne to do mého PC nesmí a jiný formát to asi nepodporuje...
Tohle mě opravdu nemůže bavit. ;)
Nepamatujete si na aféry s podvody v účetnictví, firma papírově vykazovala obrovské zisky a obraty, ale během roku byla v konkurzu...
Ne, já těm číslům nevěřím. :)
Ty statistiky, pokud se v on-line objevují i takhle několikanásobně vytuhlé připojení, tak pak se není čemu divit.
Reálně na mapě rozhodně nebylo 40000 zelených teček, což ukazovalo počet on-line.
V zásadě je myšlenka dobrá, ale realizace je odporná.
No to máte naprostou pravdu, je to bohužel značně "nenažraná" hra na HW i na kapacitu připojení...
Ale to s tím kešováním je divné... myslím že by se to mělo ukládat někam do složky "Data aplikací" nebo tak (C:\Documents and Settings\XXX\Data aplikací\Second Life řekl bych. Ale teď jsem u jiného počítače, takže si nejsem jistý)
Hmmm, vy celou dobu zdůrazňujete, že se nejedná o žádnou hru, ale o cosi ouplně jiného, tajemně závažného a najednou z vás samotného vypadne, že je to "....značně nenažraná hra ...".
Fakt zajímavé! ;-)
Vida, už jsem zblblý z toho, jak to tady asi 20x vysvětluji :) Moje chyba, půjdu se za trest sešvihat kroucenou dvojlinkou ;-)
Tak tedy "značně nenažraná aplikace"... :) Ale nic tajemného to není. Špetka chatování, špetka programování, špetka hraní (třeba minihry, gambling, Tringo) práce s multimédií... zkrátka takový virtuální svět.
"Je to hra" - říká kdo? Vy? Vy jste kapacita ve svém oboru, aby byl váš názor směrodatný? Tak to pardón...
Tak si zahrajeme hru na zdroje. "Není to hra" říkají tvůrci (Linden Labs) a třeba Wikipedie (kterou netvoří jen jeden člověk). Ukažte mi prosím nějaké zdroje, které argumentují ve prospěch hry. Děkuji.
Samozřejmě nebudu. Proto ani nevěřím vám, když mi tvrdíte, že SL he hra, když není. Zatím jste to asi 17x zopakoval, ale nijak nepodložil. Pouze jsme se od vás dozvěděli, že ostatní jsou zaslepení, tvůrci se snaží ovládnou svět svým PR a já jsem jako církev. Samé nosné myšlenky, leč argument žádný...
Proč myslíš? Podle tebe není Wiki spolehlivý zdroj?
Mimochodem, proč ty tvrdíš, že to je hra? Zkoušel jsi nějaké MMORPG? Zkoušel jsi SL? Myslím že po dvou dnech tady nezazněl žádný argument pro hru, jen nekonečné opakování "je to hra a tečka".
Ale zajisté. Já vám už několikrát zopakoval, že tomu klidně hra říkat můžete, protože to je podobné. Stejně jako můžete říkat delfínovi ryba. Je to zhruba podobné zjednodušení.
Jak jsem zmínil, "hráče" užívám ze stejného důvodu zjednodušení. Ale protože toto není pokec v hospodě, ale server o internetu, tak je dobré si to ujasnit (stejně jako na nějakém webzu biologů by si ujasnili delfína). A Second Life, i když hru může připomínat, není hra.
Je to 3D virtuální svět (stejně jako v minulém článku zmiňované Actiwe Worlds). V rámci tohoto světa můžete chatovat (je chat hra?), můžete tvořit objekty (je 3D software hra?), můžete skriptovat (je programování hra?) atd. A v rámci tohoto světa si můžete i hrát. Je to zkrátka jedna z aktivit v tomto světě.
Stejně jako můžete udělat hru ve Flashi; ale Flash přeci není hra, je to aplikace. Second Life tedy berte také jako aplikaci - a v této aplikaci můžete udělat třeba Tringo, což je hra. Ale samotný Second Life, samotné 3D kreativní sociální prostředí, samo o sobě hrou není.
Jistě, stejně jako každý rozumný člověk pochopí rozdíl mezi počítačovou hrou a 3D virtuálním prostředím. Ale ne všichni, tak už to na světě chodí. Nicméně brát mě vážně samozřejmě nemusíte, já si také na jednu stranu říkám, že si děláte jen legraci. A pokud ne, Země se kvůli tomu točit nepřestane.
Takže se mějte překrásně a také vám přeji hezký den. Ať již v realitě, nebo ve světě Second Life. A nebo ve hře...
Všechny bohužel ne :-(
Každopádně ty by sis měl zahrát aspoň jednu nebo dvě, abys pochopil, co dělá hru hrou...
Mimochodem, na uncyclopedii o SL také nemluví ani o hře. Bohužel :)
"Second Life is a shiny new internet thing where you get to, you know, do stuff. A thriving online community of people who seek a more fanciful alternative to their First Life, which is usually No Life, bustle about doing, you know, stuff. Second Life is a private dominatrix subscription-fed virtual super-blog..." Takže autoři mají sice smysl pro humor, ale stále mají alespoň soudnoust :)
Nerad bych se dostal do žabomyších válek, na to mám příliš málo času a tak budu reagovat jenom v bodech:
1) Zaslepenost - nevím o jaké zaslepenosti mluvíte a čím bych podle Vás měl být zaslepený?
2) Sledování pochybných statistik - sleduji oficiální statistiky výrobce. Pokud by byly k dispozici auditované statistiky, budu sledovat i je.
3) Propagace našeho portálu, na kterém skoro nic není - ano, hájím zájmy portálu http://www.secondlife.cz, ale ve svém předešlém příspěvku o něm není ani zmínka (teď jste mi pouze nahrál ;)). Jestli na něm něco je nebo není, ať pousoudí jeho návštěvníci. Skutečnost je taková, že se jedná o největší portál o Second Life v českém jazyce, kde jsou desítky článků, stovky uživatelů, stovky příspěvků v diskuzích, návody, triky, poradenství začátečníkům, informace pro firmy apod.
4) čeština za registraci, no fuj - ano, čeština je za registraci nebo byste spíše uvítal, pokud by byla za peníze? Naši lidé strávili na tvorbě češtiny desítky hodin a my ji nabízíme zdarma. Co jste kdy za "registraci" udělal Vy?
5) technické zpracování - já se s Vámi o technickém řešení ale vůbec nebavil, reagoval jsem pouze na některé kometátory, kteří stále píší "je to hra, je to hra". Chtělo by to definovat pojem "hra" a pak by bylo jasno. V každém případě je to ale diskuze zcestná, tak ať si tomu tři z ČR klidé klidně říkají hra, pro ostatní to bude třeba prostředí pro komunikaci, vždyť je to jedno, ne? ;)
Nerozumím dvou nebo třem lidem, kteří do této diskuze neustále zatahují větu "je to hra a basta". O co vám vlastně jde? Chcete mít pocit, jak dokážete být skvěle v opozici? Nebo máte nějaké argumenty, kterými byste své názory dokázali podložit? Zatím nikdo z vás nedokázal vyvrátit ani jeden z argumentů protistrany. To se necítíte trapně za takovýto způsob komunikace? Vždyť se schazujete před všemi, kteří mají zdraví rozum a tuto diskuzi čtou. Flasi dokonce začíná koketovat s osobními útoky, což je zcela neprofesionální. Zkuste prosím v bodech napsat vaše argumenty, ať je mohou čtenáři opravdu objektivně posoudit. Děkuji.
s osobními útoky jsi začal ty.. já pouze vycházím z analýz psychologů a psychiatrů
mé přesvědčení, že jde o hru stavím zejména na
a) nejde o reálnou interakci v reálném prostředí, kde se dělají reálné věci
b) dotyčný člověk se může udělat hezčí, schopnější a já nevím co ještě
c) každá moderní hra umožňuje síťový provoz a vzájemnou interakci a nemusí vždy samozřejmě jít o nějaký deathmatch
každý psycholog a psychiatr vás odkáže na literaturu podrobně analyzující argumenty mé protistrany - mj. únik od reality, fascinace tímto prostředím, snížená schopnost odlišovat realitu od nereality (což je samozřejmě zcela v souladu s definicí hry a nakonec i cíl tvůrců těchto virtuálních herních prostorů a možná budou brzy povinni upozorňovat na tyto úskalí)
mě víc než fakt (potvrzující argumenty lékařů) jestli jde nebo nejde o hru překvapuje spíše s jakou vehemencí se má protistrana snaží dokázat, že podstatnou část svého volného času věnuje této nehře
Opět narážíme problém, kterým je definice hry. Dle Vašeho velmi obecného výkladu se samozřejmě o hru jedná, stejně tak jako si hraji, když např. létám s leteckými modely. Většinu volnočasových aktivit člověka můžeme tedy obecně označit za hru. Pokud se ale zde bavíme o hře v souladu s očekáváním "pasivních" hráčů klasických současných online her, pak v tomto pojetí rozhodně Second Life za hru považovat nemůžeme (již bylo řečeno - není příběh, není cíl, nejsou postupy do dalších levelů apod.).
V podstatě je mi jedno, jak si kdo SL nazývá, nicméně z pohledu nezasvětcené veřejnosti je hloupé říkat SL hra, protože si pod tímto pojmem lidé představují něco jiného, než SL skutečně je.
Proč řada z vás stále zaslepeně tvrdí, že je to hra? Něco se na tom změní? Proč zbytečně lidi plést a nenazývat věci pravými jmény?
ten příklad s modelářstvím je samozřejmě nepřesný, vytváříte reálnou věc reálnou aktivitou = tedy nesouhlasím s Vaším výrokem že Většinu volnočasových aktivit člověka můžeme tedy obecně označit za hru.
Fakt, že není příběh, není cíl, nejsou postupy do dalších levelů není důkazen o nehře, ale spíše jen o snaze vytvořit hru bez daného herního časového omezení.
fakt, že lidé mají nesprávné výklady různých definicí mě neopravňuje k tomu, abych je sám pro sebe takto používal
jak jsem již napsal dříve, označení mě příliš nezajímá, nicméně spojené medicínsko-sociální problémy už ano
promluvte si s gamblerem a zjistíte, že o peníze (nebo odměnu v jiném slova smyslu) tam vůbec nejde
1) A když si děti hrají na schovávanou, tak to není hra? Když dospělí hrají karty, volejbal, staví modely letadel apod., tak to také není hra, nehrají si? Řekněte mi definici hry a pak se můžeme o těchto věcech dohadovat, jinak to naprosto postrádá smysl.
2) Lidé od počítačové hry očekávají scénář, úkoly, sbírání bodů apod. V tomto duchu se zde také bavíme a mluvit tedy o SL jako o hře je velmi hrubá chyba, která řadu lidí uvádí v omyl.
3) gambler a medicínsko-sociální problémy - bohužel nepochytil jsem souvislost a nevím na co reagujete.
a) kde říkám, že není.. jediný kdo tu něco volitelného vyplňujícího volný čas a co není např. připravou na budoucí povolání označuje za nehru jste vy
b) vaše definice je zoufale tendenční. To je Vaše představa, já vám ji neberu ale co vám beru je drzost promítat je na jiné. Počítačová hra je velmi dynamický, měnící se obor a od Pacmana urazil nějakou cestu. Proto, a pořád nedokonale, mluvím spíše o alternativní realitě než sbírání bodů. Ostatně i množství nereálně potenciálně patologické sociální interakce v SL je přeci odměnou ne? SL je hra s vysokou mírou VR.
c) viz bod b) souvislost chápete, ale nechcete to přiznat. SL to nebude, na to je pořád příliš primitivní, ale u tohoto typu her se setkáme s jedinci odmítající pobyt v reálné realitě. I když možná pro velmi "primitivní" jedince bude SL stačit.
a) zkuste si stát chvíli za svým a neměnit názory podle toho, jak se vám to zrovna hodí, aby váš příspěvek byl co nejzajímavější ;)
b) má definice počítačové hry je pouze odrazem skutečného stavu, jak běžní lidé pojem "počítačová hra" vnímají. Proto se domnívám, že není správném jim podsouvat, že Second Life je hra, neboť oni dle své definice poté samozřejmě očekávají něco zcela jiného.
c) když píšu, že nechápu souvislost, tak mám na mysli, že nechápu souvislost a ne že si ji nechci přiznat ;) Děkuji tedy za upřesnění. Ano, na světě existuje řada činností, které způsobují závislost. A tím chcete říci co?
a) fakt, že se vám různé části komplexní definice komplexního jevu zdá pokaždé jiná není možná v tomto případě problém definice ale spíše schopností a nebo (sic!) snaze ji chápat
b) lidé toho neví, znám lidi, kteří tvrdí, že jedna a jedna je jedenáct a protože je to za určitých okolností pravda, není to pravda univerzální.. nejsem fach-idiot skrze definice, ale klidně si poslužte... Pokud budete brát běžné chápání běžných lidí jako etalon, máte DALŠÍ problém
c) že máte možná závislost na obhájení své zavislosti na SL?
Ve hře o nic nejde, hraje se. Je tam cíl, pravidla. SL je otevřené prostředí, dají se tam věci vytvářet a prodávat.
No v tom je právě ten problém a příčina té vleklé diskuse pod článkem. Spousta dnešních onlinovek totiž do této definice "o nic nejde, cíl, pravidla" už dávno nespadá. A naopak, standardem už se stávají stále komplexnější výrobní mechanismy, které dávají hráčům možnost vyrábět předměty podle vlastních parametrů. Hráči si vytvářejí vlastní tradice, pořádají akce, setkání, sportovní utkání. Online hry se stávají virtuálním komunitním prostředím.
Mezi Second Life a dnešními RPG onlinovkami je rozdíl především v tom, že v onlinovkách dostáváte za vykonanou činnost zkušenostní body, za které si "nakoupíte" lepší dovednosti a vůbec vylepšíte svou postavu, kdežto v SL svou vykonanou činnost zpeněžujete. V konečném důsledku ale záleží jen a jen na lidech - virtuální prostředí (nebo chcete-li "hra") je jenom nástroj, nic víc. Když osadíte SL populací třináctiletých žáků ZŠ, nestačíte se divit, jakou vám z toho udělají hru...
1) Takže aby bylo jasno a abyste mi nemusel vysvětlovat, že nedokážu chápat komplexní jevy komplexně, tak vložím pouze vaše citace ze dvou vašich komentářů a) "nesouhlasím s výrokem že většinu volnočasových aktivit člověka můžeme obecně označit za hru" vs. b) "jediný kdo tu něco volitelného vyplňujícího volný čas a co není např. připravou na budoucí povolání označuje za nehru jste vy"
2) Pokud většina lidí říká jablku hruška (když to hodně pro ilustraci přeženu) a já chci komunikovat s většinou, musím mluvit jejich řečí a ne řečí vyumělkovaných definic, kterým tito lidé nerozumí. Proto neříkám, že SL je hra.
3) Nevím z čeho usuzujete, proč bych měl být závislý na SL?
teď jsem to prokoukl :-) mohu skutečně prohlásit, že SL není hra, jde o zcela totální opak hry, kde se sice hraje, ale hra to v žádném případě není. Dokonce jsem nyní přesvědčen, že reálný život stojí za nic a je lepší brát drogy a mezi raušema hrát SL nehru
Uz jen zarazeni tohoto clanku na lupe a taky to co jste se pak ukec o nahorocich teto hry nebo nejznamnejsi server o hrach bonusweb.cz v cr tuto hru taky oznacil jako hru
Taky si myslim. A dale staci i zagooglovat. Proste ta osoba je zainteresovana a zaujata tak moc, ze to neuzna. Ja na to koukam z nestraneho pohledu a rikam: Hra.
No jo, ale tak to je bohužel skoro všude. I již zmiňovaný World of Warcraft je pořádně hranatý (a často i více než SL, proto je také Wow méně náročný na HW)...
Hraju WoW 2 roky. SL není hra, protože nemá žadný herní koncept, nebo scénář.
Jako uživatel SL jste pouze umístěn do 3D prostředí a to většinu lidí mate. Připočítáme-li v čechách zabydlenou averzi vůči hrám, tak víme jak tento omyl vzniká. Je mi líto, ale asi si budete muset zvyknout, protože SL je začátek nového směru internetu. Podotýkám začátek!!!! Tomu je úměrná i kvalita tohoto projektu.
V tom případě to, ale není určené pro naše sítě v česku. Kde se vyjímečně setkáme s rychlostí linky 4Mbit/s a více.
Tahle aplikace by byla výhodná na lokále, ale ne na internetu.
Navíc specialita našich končin FUP je v této kombinaci smrtící.
To kešování podle mě nefunguje vůbec, na disku mi nikde nic nepřibylo, alespoň textury, obrázky by to mohlo ukládat. :/
Při on-line simulaci, bych si to představoval jako Google Earth, tam jsou také on-line informace - Traffic z USA měst. a jiné.
Takže to jde. A kešování je na mnohem vyšší úrovni, upgrade map probíhá kontinuálně, to jde. V tempu na disku mi narůstá datový soubor do celkem obrovských rozměrů. Disková kapacita není problém, problém je kapacita linek.
Tahle diskuze je opravdu zklamání. Chováte se jako namyšlený fracek a celou dobu jen prudíte, snažíte se o bůhvíco. Nedáváte rozumné argumenty a jak kolega podotknul, jen opakujete, že je to hra. evidentně hry nehrajete a na hráče se díváte svrchu ( z mě neznámých důvodů). kecy typu: Get a life! si strčte za klobouk. Že jste nespokojený v práci, v manželství, že se vám nepostaví, nebo že vám snížili plat, nejsou důvody k tomu, abyste zabil diskuzi pod poměrně zajímavým článkem.
SL evidentně není hra. Ve hře o nic nejde, hraje se. Je tam cíl, pravidla. SL je otevřené prostředí, dají se tam věci vytvářet a prodávat. Což mi přijde jako docela dobrá simulace takové tržnice. Kór když ten prodej proběhne za reálné peníze. Věřím tomu, že lidé v SL vydělávají víc peněz, než vy kdy uvidíte. To vás tak štve?
Každopádně..proč tak zoufale dokazujete, že je to hra? Je hra něco podřadného? není, jen vy už si asi hrát nedokážete, protože přece chcete využít svůj "život" naplno.
Ubožáci vašeho typu jsou k zblití.