SL-ko je o rýchlosti internetového pripojenia (podla môjho skromného prieskumu), dostatočná rýchlosť je 1 Mbit download a upload 256 Kbit,a le čo najviac ovplyvnuje plynulosť je výkon a sila grafickej karty.
Sám vlastným ATI Radeon 2600 XT a začínam pozorovať pomalé načítanie SL-ka, ale to samozrejme súvisí s použitými textúrami (rozlíšenie). Podla doporučenia Linden Labs je ideálne rozlíšenie 512x512, nakoľko takéto rozlíšenie sa relatívne rýchlejšie načíta.
Nie vždy sa tvorcovia tohto držia a práve väčšie rozlíšenie textúr spôsobuje pomalé načítanie (grfaika nestíha) a v extrémnom prípade to spôsoby "LAG"
Inak samotné lagy majú niekoľko príčin:
1. Neoptimalizované scripty (veľmi zatažujú server na ktorom bežia)
2. Pouzívanie tzv. "HUGE PRIMS"....velké primy
3. Prekrívanie práve týchto primov
4. Niekoľko dalších faktorov
Technicka. Mas server side lag a lag na klientovi. Serverovy je zpusobeny velkym mnozstvim lidi v regionu (na virtualni masine), neoptimalizovanymi skripty (bo ty sou server side) a podobne. Proste kdyz cas potrebny k vypocitani (ne vyrendrovani) frejmu na serveru preleze pres urcitou hranici. Lag klienta je to, co je zavisle na vykonu grafiky a rychlosti lajny. Serverovy lag jako navstevnik neovlivnis, s klientem se da neco zrobit.
Ano hodně specifické. Včera jsem hledal optimální kombinaci ovladačů grafické karty. Docela boj.
Pak vychytat nastavení grafika <-> SL. :/
Je to zkrátka takové surové.
Jinak co se týká dění v Bohemii, tak včera se tam nic nedělo a kolem 23:00h jsem tam byl prakticky sám a hrál si na pískovišti. ;)
Editor není špatný, jenže bez pozemku je to na nic, a ceny mi přijdou dost vysoké. Koupit si celý ostrov je drahá sranda.
Však to za hru ani nepovažuji, spíš mi to připomíná bájné eCity, pokud si vzpomínáte.
Pozemek si pronajmout můžu, ale tam je problém, že třeba vedle bude mrakodrap, nebo pronajímatel to zabalí, přestane platit a já přijdu o všechno nebo ne? :)
Sice uživatelé možná disponují dostatečným výkonem, ale nedisponují dostatečnou důvěryhodností. Dokud nebude existovat nějaká funkční trusted computing platforma, tak je v takovýchto případech centralizované řešení jediná rozumná volba.
Protože trusted computing je poměrně kontroverzní záležitost (http://www.lafkon.net/tc/) a výrobci hardware se pravděpodobně i z toho důvodu k jeho masovému nasazení příliš nemají?
Mě tedy zaujalo to vyrenderování frejmu na serveru (Jasne, jde o to, že se vypočítá stav všech objektů v daný čas, né renderování frejmu graficky). ... nicméně, tohle je silně zastaralý způsob online systému, už v době někdy před 10ti lety jsem něco takového používal na ČVUT. Svět byl jen databáze a pár skriptů co to počítalo a při každé změně se ta změna rozesílala na všechny strany. Proto taky SL má takové nároky na připojení a ta omezení na počet lidi v regionu.
V době P2P sítí, kdy uživatele dohromady disponují dostatečným výkonem, že sebe sami utáhnou a ještě spočítají skripty mi použití centralizovaného systému příjde jako z dob dinosaurů.
Občas se tam nudím. Vydělat tam peníze není vůbec jednoduchý. Zakoupit pozemek pokud vím nelze i když se tomu tak říká. 12 usd/měs za nejmenší parcelu. Ale zajímavý byl první virtuální sex, s češkou navíc. To jsem se nestačil divit. Dnes řeším kde sehnat plně funkční penis. Bohemie je divná, když tam příjdete nazí, propukne panika, jinde tak fungují celá města a není problém.
Uz treti clanek o SL me donutil to vyzkouset pod dojmem ze na tom neco bude... a... nebylo! Zasekl jsem se uz u registrace... po uvedeni vsech pravdivych dat vcetne sveho data narozeni (11.1.1990) mi byla registrace po kliknuti na zazracne tlacitko "Create Account" utnuta hlaskou "You must be 13 or older to create a Second Life account." At pocitam jak pocitam vzdycky se dopocitam k 18ti, tudiz SL neni, a asi ani nebude =/
P2P WoW by takhle šel bez TC udělat dost těžko, ten navrhovaný rule server nemá moc šanci bránit různým porušování pravidel.
Něco jako P2P Second Life mi přijde o trochu nadějnější, ale minimálně správa financí a předmětů by nejspíš musela být centralizovaná, a i tak by se asi vlastníkovi simulátoru těžko bránilo v tom, aby dělal různé psí kusy. :-)
Třetí článek a koukejme, v diskuzi se pomalu objevují i zajímavá témata :) Já to jenom prolítl, vypadá to zajímavě, je sice trošku blbé že jsi ten článek psal, aniž byses dokázal do SL aspoň přihlásit a kouknout, jak to tam vypadá, ale jako teorie fajn. Vůbec nejsem programátor a nehodlám zkoumat jak moc by to fungovalo, ale: Počítá to s terabyty contentu, který uživatelé vytvoří a který někde bude muset být a odněkud být k dispozici? Počítá to například s copyrightovou ochranou těch dat, nebo se systémem financí a jejich zabezpečením? Nebyl by to při tomhle systému problém?
Jinak, on ten vývoj samozřejmě pokračuje a asi se bude točit spíš někde kolem www.opensimulator.org a různých klientů, než nějakého P2P WoW.
Článek vznikl před, ale ihned po tom co jsem se tam dostal (bylo to asi 10 potom) jsem zjistil, že situace v SL je horší, než jsem předpokládal, takže nebylo třeba článek přepisovat. V zásadě první co mě utkvělo v paměti bylo, když jsem mému avatarovi dal příkaz vpřed, tak se chvíli nic nedělo a pak se avatar poslušně vydal daným směrem. Při pokusu zabočit do postranní cestě jsem se ale ocitl ksichtem ve zdi o 10 metrů dál. O té doby jsem si trochu zvyknul, ale pořád to má tyhle problémy. Víceméně klient je dost hloupej, neověřuje, jestli jeho akce je smysluplná. Kolikrát projdu zdí, než mi server oznámí, že jsem prošel zdí a postaví mne na správné místo před zdí.
> Počítá to s terabyty contentu, který uživatelé vytvoří a který někde bude muset být a odněkud být k dispozici? Počítá to například s copyrightovou ochranou těch dat, nebo se systémem financí a jejich zabezpečením? Nebyl by to při tomhle systému problém?<
V žádném případě to nepočítá. To s technologíí virtuálního světa vůbec nemá nic společného. To co jsem v článku představil byl jen námět na jakýsi 3D web, tedy jako doposud, máš 2D web. Tedy všechny ty otázky, co jsi položil se dají položit dnešnímu WWW a odpovědi nejspíš znáš. Jediný, čím by se můj 3D prohlížeč od webovského lišil je v kontextu, předávaným mezi uživateli nacházející se na stejné "stránce". Toho zas není tolik, dej si někdy statistiky na SL a sleduj přenos dat po tom, co máš vše staženo. Zjistíš, že toho tolik není, největší zátěží jsou textury a objekty. Ty se ale stejně dobře daji stahovat přes HTTP jako obrázky na stránce. Pro masivní akce můžeš použít broadcastery, servery postavené jen proto, aby odlehčili linku vlastním hráčům.
Samozřejmě je možné procházet 3D web i bez kontextu, prostě lokálně, to co mi na SL také vadí. Někdy si chce člověk něco vyzkoušet, ale najít místo, kde nikdo není, aby na mne pokřikoval "Hi", "How are you" ....
Tohle samo neni nic noveho a ma to jedno zasadni ale. Vyzaduje to od klietu daleko vykonejsi HW a konektivitu + neni vubec snadne takovy system navrhnout a predevsim implementovat.
Kdyz totiz komunikuju s jedinym strojem/farmou, tak je mnoztvi komunikace omezeno nejakym vykonem toho serveru - proste vic toho neutahne = bud padne nebo je to nejak osetreno (napr omezenim poctu hracu v jedne lokalite). U hrani bez toho serveru se muze klidne stat, ze bude v "dohledu" tolik hracu, ze proste jejich linky nebudou stihat predavat informace a cely svet se zhrouti.
Tech problemu je samozrejme mnohem vic, staci se poinformovat o vyvoji pro multiprocesorove systemy (a to na nich vetsinou min nemusim resit rychlost komunikace).
Patřím mezi ty informované, a nemyslím si, že bych musel do detailu psát o tom, jak tyto problémy řešit. A to těch způsobů je hodně. Zrovna řešení v SL je jedno z nejhoších a taky to vždycky nakonec končí tím, že se objeví hlášení "To many players in zone"
a) Nikdo nemusí hlídat celý svět, lze svět rozdělit na menší kousky, tak malé, že pravděpodobnost, že tam budeš mít hodně hráčů (a nutnost jejich stavy přenášet)
b) Dobře koncipovaný protokol synchronizace může udělat to, že ty jako hráč nejsi schopen postřehnout, když synchronizace jiného avatara dorazí jednou za sekundu (SL je hloupé, takže tam to postřehneš už když přijde jednou za čtvrt sekundy)
c) Přetížení systémů se řeší většinou tak, že chybějící informace se pokusí tvůj klient dopočítat. V nejhorším spadneš na lokál, tedy dostaneš se do světa soch, které se občas hýbnou. Každopádně to nic nezmění na tom, že ty se budeš po světe pohybovat naprosto plynule.
d) Mám v návrhu protokol, aby každému klientu stačilo odeslat tři stejné pakety a o jeho stavu ze dozví všichni díky průchodu ne nepodobném P2P síti
e) A konečně, hodně přetíženou zónu lze přesměrovat dočasně na nějaký centrální uzel, který zejména bude působit jako multicastový server, může to být i farma. Rozhodně ona dočasnost má vliv i na nižší nároky na HW zázemí celého systému.
Zdá se v době P2P sítí, kdy lidé stahují gigabajty filmů, že každá linka je dost tlustá na to, aby neměla problémy přenášet stavové informace o avatarech. Největším problémem může být ADSL s malým uploadem.
Hlavní myšlenkou téhle vize má být hlavně svoboda. Bez registrace, bez nějakých dalších podmínek bys měl být schopen rozjet svůj svět klidně na webzdarma.cz. Upload přes FTP, grafiku, svět zřejmě budeš muset postavit v externím editoru (význam editoru v SL jsem moc nepochopil). Pravda, těžko na webzdarma.cz rozjedeš virtuální přednášku z dvoustovkou studentů, ale na to základní to půjde.
Tak tak. A jak rikam, ono to nestoji na miste... open source privatni servery propojeny se zbytkem gridu, neco jako world on demand jako soucast beznych aplikaci, klient na smartphonu, plugin do browseru... to jsou treba veci ktery na kterych se dela a mne se to zda celkem rozumny / da se jakz takz odhadnout smer vyvoje. Ale to je na dyl :)
Myslím, že komunistický Second Life bez financí a bez ochrany duševního vlastnictví by nefungoval tak dobře jako ten kapitalistický, ale určitě by to byl zajímavý experiment. :-)
Síla v Rule Serveru je ta, že to je něco jako důvěrihodná autorita. Nemusí být samozřejmě jeden, ale pro každou zónu (stránku, site) by měl být minimálně jeden, pakliže to ta zóna (stránka, site) požaduje (může být i sdílěný, hostovaný).
V zásadě jde například o něco jako katastr nemovitostí, ale v tomhle případě i movitostí.
1)Franta dává Lojzovi dlouhý stříbrný meč GUID (aaabbcde)
2)Rule server zaznamenává, že GUID (aaabbcde) mění majitele
3)Najednou se objeví Kuba, s hacknutým klientem a nastaví si stejné GUID do inventáře.
4)Při podezření na rozspor (třeba při souboji, obchodu, inspectu) se buď detekují stejná GUID nebo Rule Server při dotazu vrátí jiného vlastníka než je skutečný.
5)V nejbližší době (při requestu) dorazí všem ostatním hráčům informace o banování Kuby, ti si jej pošlušně vyřadí ze seznamu a od toho okamžiku Kuba padne na lokál.
A jak bude probíhat tvorba těch předmětů? Co když si jako vlastník simulátoru navytvářím předměty, které zrovna potřebuji? A jak se bude ověřovat, že např. hodnoty způsobeného zranění odpovídají mým vlastnostem, vybavení, pozici na které se zrovna nacházím apod.? Nedopadne to nakonec tak, že kvůli tomu, aby dokázaly odhalovat porušování pravidel, tak ty rule servery budou muset pracovat úplně stejně jako simulátory? :-) A jak se zajistí, aby někdo nemohl provozovat současně simulátor i rule server nebo aby se vlastník simulátoru nedohodl s vlastníkem rule serveru a nepodváděli společně?
Tak mě teď napadá řešení, že by se z poolu simulátorů vždy náhodně vybrali min. dva a na těch se prováděla stejná simulace. V případě rozdílných výsledků by se pak simulace ukončila a výsledky zahodily. :-)
He he he, na to že tě Sl vlastně vůbec nezajímá, tak jsi se nám do toho nějak zakousl .-) No, ale pokud je můj odhad správný a ty jsi stejně geniální programátor jako Jarek, tak se dlouhodobě nemusíme bát, že by se v Sl něco výrazně změnilo k lepšímu :-)). Mě je jasný, že máš to ČVUT a programuješ v C++ a ostatní lidé tomu nerozumí... Je to óda na "já jsem programátor, kdo je víc?" Ale dokážeš pochopit, že nás to baví i s těma technickejma nedokonalostma, lagama, pádama a kde čím :-)? A nechtěj se se mnou hádat, protože už teď si o tobě začínám myslet, že tě doma asi plácala matka hodně rákoskou a ty jsi teď silně nevraživý vůči ženám, které se nebojí říci svůj názor :-))))
Je třeba rozlišit mezi systémem a hrou. Systém ti umožní všechno možný, hra definuje pravidla a omezení. Máš systém "virtuální svět" nadefinuj si svá pravidla. Jako vlastník máš například webovku, kde máš všechny zdroje, dále máš tracker, který drží stav světa v perzistentním stavu (aktualizaci provádí jen master client a to v malých intervalech), dále si pořídíš Rule Server definující pravidla. To znamená, že všichni, kteří budou v tvé hře budou muset používat tvůj Rule Server. Ty jsi pán, definuješ si pravidla. To třeba znamená, že tvá hra může třeba akceptovat předměty jen z tvého světa (případně ze světa, které mají u tebe důvěru), a i když ti do hry dorazí avatar třeba ze Star Treku a vytáhne na Conana paprskomet, tak Rule Server mu předmět zabanuje, protože jej nezná (pošle všem klientům zprávu, "předmět 'paprskomet' není autorizován, takže jakákoliv interakce nechť být ignorována"). Hlavním smyslem Rule Serveru má být ověřování pravidel. Je to arbitr, který nakonec může v případně sporu rozhodnout. Tedy by neměl být pod zátěží. Dalším takový arbitrem je Master Client, to je náhodně zvolený klient, na kterém zpravidla probíhá simulace skriptů a NPCček. Ostatní klienti si činnost mastera ověřují tím že si všechny simulace počítají na nečisto. To je také proto, že v případě Lagu se nemusí tak moc rozjet a případná synchronizace nebude až tak náročná. Při výrazném rozsporu se pak automaticky dotazují Rule Serveru. Ten ale nemusí držet stav hry, rozhoduje třeba jen na základě poslaných informací od clientů.
V zásadě vše je orientováno na to, že udržování virtuálního světa je dobrovolná vůle všech zůčastněných. Pakliže někdo zlobí, můžeš ho zabanovat, nebo to provede klient na základě doporučení z rule serveru. Zabanovaný klient ať už je identifikován pomocí GUID nebo IP adresou padne do lokálu (bude nadále hrát offline), protože mu nikdo nebude chtít posílat žádné stavy.
Čeho si nikdo nevšimnul jsou alternativní instance, který tento systém umožňuje. Například spustit stejnou hru pro 10 nezávislých skupin, nebo udělat třeba lokální verzi v nějaké herně. Online hra je vlastně jedna obrovská chatovací místnost, akorát místo toho, aby si hráči posílali zprávy, tak si posílají stavy svých avatarů a někdo tam ještě do toho posíla stavy skriptů a NPC postav. Je to prostě návrh systému, né konečný produkt. A tím měl podle mne SL začít.
>Co když si jako vlastník simulátoru navytvářím předměty, které zrovna potřebuji? <
Jsi vlastník ne? Dělej si co chceš. Potřebuješ, aby do tvého simulátoru chodili návštěvnici... Když budeš podvádět, tak toho asi těško docílíš.
Ti Vám asi ulítlo vlákno? Vždyť reagujete uplně z cesty.
S Váma se nikdo hádat nechce, Vy chcete ostatní urážet, a snažíte se o hádky a reagujete zcela mimo téma, pokud se Vám líbí rákosky, plácání a dominantní ženy a máte potřebu mluvit o sexu a sexuálmím životě, tak jste totálně mimo typ serveru, který by prospěl vašim zájmům. Lupa pro Vás opravdu není vhodné místo na tento typ diskuze ;-)
He he he, Martine, kdybychom si prošli vaše a moje příspěvky diskuzí, tak by bylo patrné a jasné, že v těch vašich se slovo sex vyskytuje snad všude, alespoň v reakcích na mě :-).
Je zajímavé sledovat, jak si někteří lidé(muži), dokáží domýšlet...
Aha, já myslel, že cílem je provozovat jednu velkou hru/virtuální svět (s jednotnými pravidly).
Ale tak dobře, dejme tomu, že mám tedy zdroje na web serveru, pak stav světa na trackeru a rule server, který si neudržuje stav hry. Jak potom zabráním, aby master client neměnil ten perzistentní stav, jak se mu zlíbí? Zvlášť v připadě, kdy by tam nebyl žádný jiný připojený klient?
Hodne z veci ktere popisujes je vcelku vpohode moznych ve stavajicim Second Life systemu, vsechny ty instance pro ruzny skupiny a lokalni svety umoznuje openSim, ale ... porad jsou pro me trochu tajemne ty pasaze s npc postavami a stribrnymi meci ":)
Vseobecne, klidne verim, ze to jde napsat lepe a efektivneji, druha vec ale je, ze nez to napises, nasadis a odladis na dostatecnem poctu kraliku, vlak bude davno vtahu. Nevim, cesta pro mensi hrace podle me dnes neni v tom, napsat novy konkurencni system, ale vyuzivat stavajicich co nejlepe pro sve aplikace. Dost mozna se ale pletu :)
Stejně tak, jako dneš zabezpečuješ redakční systém nebo eshop, aby pouze jen admin mohl měnit stav skladu, ale aby zákazník mohl nakupovat, vybírat zboží atd. Stejně tak, jako je zabezpečená tato diskuze. Pokud všechny ty skripty budou v textové verzi, pak si dokážu představit, že opět půjde o kombinaci side server skriptů, například PHP, nebo .NET a client skriptů, například nějaká forma javascriptu, nebo něco rychlejšího. V zásadě to je ale o tom, aby servery nebyly zatíženy simulací, a k nim se dostaly až ty požadavky, které jsou důležité k zásadním rozhodnutím ve virtuálním světě. A aby ty požadavky byly přetransformovány na simulační skripty, podle kterých pak klienti zase budou provádět svou simulaci. Není třeba, aby server sledoval každý tvůj krok. Stačí, když klientovi pošle plánek světa a místa s interakcí. A teprve až hráč dojde k místu interakce se opět provede jeden dotaz na server a odpověď bude obsahovat skript pro klienta představující úpravu simulace podle toho, co se stalo.
Ostatně jak asi může být přitažlivá žena co neustále dřepí u seknd lajfu a potřebuje flejmovat na lupě. Práce na Ministerstvu spravedlnosti jí očividně záměstnává málo, přítele nemá. Tipoval bych to na nadmíru tlustou/ošklivou ženu, která si v SL řeší komplexy z reálu.
Ale v tomhle případě to právě takhle snadno zabezpečit nejde. Co když např. Kuba (master client) bude chtít změnit v persistentním stavu „černý drak je živý“ na „černý drak je mrtvý“? :-) Kdo rozhodne, jestli se tahle změna má provést nebo ne? Minimálně by to měl asi potvrzovat ten rule server, ale když nebude znát současný stav světa, tak taky nedokáže rozhodnout, jestli se tahle změna smí provést nebo ne.
Hrál jsi někdy MUDa? Jednak valná většina zón je resetovatelná, tedy aby si mohli černého draka zabít všichni a né jen jeden a dost. Zvlášť pokud jde o hru na hrdiny. Pokud jde o stavy předmětů, jako třeba přesun nábytku, nebo poloha výtahu v patře. těžko lze předpokládat, že tyhle věci nikdo bude hackovat. A pokud jo, tak jedine v neprospěch ostatních hráčů a právě tady by mělo být něco jako hlasování. Představuju si to tak, že v místnosti se pohybuje 10 hráčů a jeden hacker, který narušuje hru. Tak těch 10 hráčů si odhlasuje, že je to hacker a rule server ho zabanuje. Ano, dá se to zneužívat, ale to je jako se vším (zkus si zahrát třeba OTTD po síti, občas se objeví nějaký potížista, co rozloží celou hru... počká se na reset a hraje se dál).
Jinak ten systém je definován hodně volně, neřešil jsem různé nuance. To co jsi vlastně napadl se dá řešit různě. Od základní security, třeba podepisování paketů, kontrola podpisu u klientský aplikace, až hraní na serveru, kdy každá interakce, typicky souboj, je reportován na server, který může ale také nemusí sledovat hru a reagovat na to. Tohle všechno mají řešit simulační skripty na klientovi. To jak dalece se reportují jednotlivé akce ostatním a serveru. I to se dá hacknout. Jenže hacking má smysl jedině tehdy, pokud dotyčný získává výhodu oproti ostatním hráčům. Zabít černého draka si můžeš i na lokále, otázkou je, zda serverside skript, který zpracovává perzistentní stav ti uvěří, že jsi to opravdu udělal legální cestou, a ne podvodem.
Jinak pokud budeš v zóně sám, pravděpodobně černý drak bude bojovat s tebou na tvém počítači. Pokud budeš s více hráči, tak všichni klienti se chovají jako master, ale jen zprávy jednoho jsou pak vzaty jako finální a ostatní jsou pro kontrolu. Kterého klienta ostatní uznávají jako mastera nemusí být hned zřejmé.
Ale všechno je to na důvěře, bezpečnost založená na tom, že lidi nějsou lhostejní a že nepravosti se velice rychle projeví. Jako třeba u vyhledávačů. Pokud se snažíš podvádět, velice rychle tě zabanujou, protože tě někdo práskne. Není třeba žádných robotů a detektorů nekalostí. Stačí jen jediný poškozený.
Jděte fakt už oba někam. Vy jste snad oba úplně vypatlaný nebo co. To nevidíte, že z vás maj lidi akorát srandu? To se musíte nacpat opravdu do každý diskuze a sestřelit ji na tuhle infantilní úroveň? Vy se oba chováte jako by šlo o nějaké mediální války dvou korporací, lmfao. Máte voba svý portály na tapetierung und propaganda, nicht wahr? ":) Ja ty kecy čtu už po stopadesáté a už fakt nééé. Chvíli to tu vypadalo nadějně než jste to objevili.
> Ale všechno je to na důvěře, bezpečnost založená na
> tom, že lidi nějsou lhostejní a že nepravosti se
> velice rychle projeví. Jako třeba u vyhledávačů.
> Pokud se snažíš podvádět, velice rychle tě
> zabanujou, protože tě někdo práskne. Není
> třeba žádných robotů a detektorů nekalostí. Stačí
> jen jediný poškozený.
To je typická utopie, možnán rovnou Utopie. A v praxi právě na tom vyhledávání je vidět, jak to nefunguje. Google indexy jsou plné podvodů. A jsou tam roky a nikdo s nimi nic nedělá. A možná bych řekl, že ani dělat nemůže.
Nevím, koho tím "oba" máte na mysli? Vidím stále stejný scénář ve všech článcích o SL. Jakmile se objeví Peňaška veškerá diskuze končí a začíná stále se opakující příběh. Stovky Peňaškovo lítostivých příspěvků, posměch těch, kteří je čtou a naprostá ignorace a nevyjadřování se ze strany napadaného Dvořáka, což na Pěňašku evidentně působí jako červený hadr. Dvořák by byl hlupák, kdyby na tohle reagoval :-)
Ja ti nevim, jestil to treba neni tim, ze Seznam resi o mnoho radu mensi velikost indexu. A tak o jeste vic radu mensi mnozstvi hajzliku co delaji kulisarny :)
Hm... ja fakt nepotrebuju cist tyhle radoby nestranny komenty stejne jako nepotrebuju cist od ceo "ceskeho leadera na poli SL" hlasky jako "Zatím jsem se sice nesetkal s člověkem, který by byl v SL déle než já..." - to je vazne smesny a nechapu proc tohle dela - a ze ten druhej reaguje petinasobkem silench postu, na coz mu odpovidaji pod ruznyma prezdivkama ty samy "nestranny" lidi ty samy veci - to uz je jenom kolorit. Hlavne, uz jsem to fakt vsechno cetl stokrat a kazdy koho to zajima taky.
Jak jste asi pochopil z předchozího textu, bylo o tom dělat virtuální svět složeny z mnoha malých světů, kde každý má svého správce a svá pravidla, které by bylo možné propojit... namísto jednoho velkého světa, který spravuje jedna soukromá firma.
Taky ne ve všech virtuálních prezentacích jsou potřeba komplikovaná a složitá pravidla a ne ve všech je hacking vůbec proveditelný (takový virtuální obchod... podotýkám s reálnými výrobky... těžko si někdo nahackuje realný výrobek, maximálně si odnese 3D maketu...
ale dokázal bych si představit třeba 3D kuchnské studio, jako to má Ikea, kde by si člověk sestavil kuchyň, obývák, nebo ložnici, pak by vyplnil nacionále, a číslo kreditky a za pár dnů by se těšil s reálné kuchyně u sebe doma. Použití 3D webu v praxi.
Co mě na SL do budoucna nejvíce děsí (pominu-li technické problémy, ne zcela optimální zálohování, hw náročnost apod.), je to právě ona závislost na LindenLabu, o které píšete. SL často přirovnáváme k internetu a je to tak správně. SL je pouze platforma nebo siť, ale na rozdíl od internetu je vlastněna jednou firmou a pokud to ní jiné firmy investují své prostředky, pak jsou zcela v moci jednoho subjektu, který o úspěšnosti či neúspěšnosti jejich virtuálních aktivit může rozhodnout (viz. např, známý příklad krachu všech SL kasín po zákazu hazardních her a následný i krach virtuální banky, která peníze hráčů opečovávala).
Experimenty IBM a LL v oblasti OpenSimu jsou jistě velmi vítané a už abychom slyšeli i nějaké zprávy naznačující využití OpenSim v širším rozsahu.
Tak prave diky tomu openSimu me to az tak nedesi. Je fakt, ze je to jeste takove vselijake, prej aktualne treba nejdou linkovat primy nebo co, ale pocitam tak pul roku vyvoje nez to pujde aspon zkusebne nasadit a pokud to bude kompatibilni s hlavnim gridem, coz snad bejt musi, bude to fakt zajimave.
P.S.: Jestli myslis tou bankou Ginko Financial, tak to, ze utekli se 750k USD vkladu nemelo myslim s gambling banem moc spolecnyho ":) Nebo mam spatny info?
No však oni si tam Lindeni budou chtít udržet nějaký ten podíl co nejdéle, takže já myslím, že to úplně tak lehce nepůjde ;)
Nemyslím Ginko, ale ani tam snad to nebylo tolik ne? 750k USD se mi zdá až moc peněz. Myslel jsem jednu menší banku, která padla okamžikem výběru peněz ze SL, protože už nebylo kde hrát a kde peníze točit. Momentík, zkusím najít její jméno, kdysi jsme o ní něco psali.
No tak oni na tom aktivne pracuji, cili bych hadal ze budou mit nejakou dlouhodobejsi prima strategii. At to bude jak chce, "matersky" lindeni grid bude mit asi jeste dlouho vyjmecny status a exkluzivni features, to si asi pohlidaj :)
No jo, Ginko to bylo loni o prazdninach... a 750k USD neboli 200mil L$ tam tehdy melo zahucet :)
To melo byt co? V SL jsem byl jednou, nijak me to nenadchlo. Ale tahle diskuse me z ciste technickych duvodu zaujala. Kdyz tomu nerozumis, tak proc opruzujes? Nejsi tu sama.
Ad "Po určité době používání Second Life se například běžně přistihuji, že se kolečkem myši snažím přiblížit nějaký obrázek na webové stránce - něco co je v Second Life běžné a na klasickém webu mi to docela chybí. "
To vám ve firefoxu obstará add-on "Image Zoom". Jen je přitom potřeba držet pravé tlačítko myši. Nastavil jsem si krok zoomu 50% a je daleko pohodlnější, než co chvíli strkat hlavu k monitoru :)
Fajn, jsem uživatel SL více než rok. Všechno co tady pánové píšete je hezké, už tady před vámi jeden takový talentovaný programátor byl, který zná zaručeně řešení na všechny stávající problémy se SL(a teď se s kde kým dohaduje o tom, že mu ukradl myšlenku). Realita je taková, že: již existuje nějaký nastavený systém serveru, na kterém to jakž takž šlape. Pokud jsem si všimla, tak Lindeni se snaží současný stav zlepšit, i když někdy dost laxním způsobem. Přijít a říct, ale ono se to dá dělat úplně jinak, to umí každý. Takže pánové, sečteno a podtrženo, je sice hezké, že jste vymysleli něco, co by hypoteticky mohlo fungovat, ale jestli to reálně fungovat bude sami nemůžete v tuhle chvíli s úplnou jistotou říci. Navíc mě tak trochu rozesmává fakt, že tady v podstatě diskutují lidé, kteří se byli v SL "jednou" podívat a na základě jedné zkušenosti se z nich stali odborníci.
Nejsem tedy žádnej počítačovej expert, ale většina problémů, co zde lidé popisují, říkejme tomu "LAG", není na straně Lindenu a jejich "špatnýho železa", ale přímo u uživatelů, kteří mají buď nedostatečný hardware nebo špatné drivers, připojení...atd. Přímo v SL také škodí tím, že porušují některá pravidla jak stavět, používat scripty či textury.
Pro mě je konstruktivní debata o tom, jak zlepšit systém stávající a ne jak to celý zahodit a udělat něco jiného. Jak už to většinou bývá, tak by stejně v novém systému nastaly chyby a bylo by jich mnohem více, než v současném SL, takže uživateli by to stejně nakonec k ničemu nebylo.
A další věc je ta, že mě úplně nejvíc lezou krkem lidi, kteří říkají: já bych, kdyby a pod. Kdyby je hypotetické, alibistické...takže česky: jen fantazírování, všichni o všem kecaj, ale řešení je v nedohlednu .-)
No tys to nepochopila. Jsme na Lupe, vylepšovat SL můžeš jedině na techsupportu LindenLabs. Mám pocit, že tam mají tracker, kam můžeš reportovat chyby a nápady. Psát tady o vylepšení SL je naprosto zbytečné, stejně tak jako psát o jakékoliv alternativě, protože tohle není žádný technologický server.
A to že si tady někdo diskutuje o možné alternativě neznamená, že by to bylo apriory kvůli očernění SL, a už vůbec nikdo to nepíše aby očernil Tebe.
V zásadě tedy respektuj prosím názory ostatních i ten názor, že trh potřebuje i nějakou alternativu SL. Možná, že nápadů tady uvedených se někdo chytne a začne v tomhle směru něco podnikat. Ale je samozřejmě pravděpodobnější, že zapadnou úplně stejně, jako obrovské množství výplodů ostatní grafomanů zde uvedených (včetně těch od Tebe)
PS: A úplně nejlepší je poslechnout radu klasika: "Look, I think we've all got something we can bring to this discussion. But I think from now on the thing you should bring is silence." ("Hele, tato diskuse je otevřená pro všechny a Tvým příspěvkem bude odteď jen mlčení") (Red Dwarf:Pistolníci z Apokalypsy)
"Out of memory" končí SL na mém několik let starém počítač s 512MB paměti, vcelku očekávatelně. Ono to, bohužel, má své nároky. Ale pořád výrazně menší, než většina dnešních her.
Dobrej postřeh, jen upřesním. Co se týče textur, klidně můžeš použít i s větším rozlišením, ale nemělo by jich být moc. Osvědčený způsob je udělat asi tak pět různých textur a ty poté opakovat, čím více textur, tím více načítání.
A další věc je ta, že není "LAG" jako "LAG"...ale to je na stať :-)
Ale no tak Scalex, to chce klid :-), takový názor by jsme si taky mohli udělat o některých lidech co zde "přispívají" pod články .-), ale nebyl by to asi náš styl, že?
Lidi jsou "různé", což je nevyvratitelný fakt. Tak proč z nich mít křeč? :-)
A proč už neexistuje? Kdyby se Linden Labs tím zabýval víc zevrubně, tak existuje. Jenže to by bylo dražší. Než tedy o nějakém fenomenu virtuálního světa jde hlavně o prachy.
... ale ono to přijde... dřív nebo později se objeví konkurence, která nebude mít tak vysoké nároky na připojení a nebo naopak, které dokáže z linky díky distribuovanémy systému vytáhnou několikanásobný výkon a tak zvýšit možnosti celého systému, třeba ža jednou bude možné dělat ve virtuální světě demonstrace o nekolika desitek tisíců hlav.
Moc pěkně napsané. Máš pravdu je to bublina. Bublina, která způsobila averzi vůči SL jako takovému. SL nemá nic společného s panem Peňaškou a funguje nezávisle na něm. Chodí do něj i spousta Čechů, které tenhle spor nikdy nepostihl, protože ví proč tam lezou a co od SL očekávají. Můj názor na článek Daniela je ten, že chtěl ukázat, že to není o jednom ostrově nejmenované firmy ani o nějaké české komunitě. Sl je o lidech z celého světa, kteří do něj lezou protože je to baví, nic víc, nic míň. Je to zábava a tvůrčí. SL je unikátní právě vtom, že si ho uživatel vytváří sám, což u jiných on-line her a podobných věcí není....
Ne, to jsi jen zblnutej SL. který místo aby vznikl jako systém a pak svět, tak si dostal balíček all-in-one i s ekonomikou. Obchodovat se přece dá i v normální měně ne? A stějně tak dnes se všudemožně prodávají virtuální předměty jako jsou programy, obrázky, 3D modely, tak stejný systém může fungovat i ve virtuální světě bez umělé ekonomiky (třeba s PayPalem?). Dokážu si představit i samotné virtuální světy s vlastní ekonomikou nezávislé na vůli jednoho generálního ředitele.
Nevím. Asi jsme během diskuze vynechali Ivanku, takže opět se cítí osamělá. Lidi, občas se jí musíte na něco zeptat. Chudák holka v koutku, odstrčená...
PS: Nějak mi pořád uniká význam tvého příspěvku(tedy teď spíš už obou)
He he he a ještě jednou he, pánové :-) Flejmovat s vámi je prostě dost zábavné .-). S tím ministerstvem jsi vedle...sekl jsi se o jeden resort :-)) Své přátele bych z toho vynechala, protože včera při čtení některých vašich výplodů dostávali křeč od smíchu do tváře, jakej že to chodí přispívat na lupu vzorek :-).
"Tipoval bych to na nadmíru tlustou/ošklivou ženu, která si v SL řeší komplexy z reálu."
No a já bych tě typovala na chlapíka, kterej bude asi taky tlustej ošklivej, jen se s tím doposud nedokázal nějak vyrovnat a do Sl nechodí, protože by se se svými komplexy neporovnal ani tam .-)
PS: Pro pana MartinaV, mám si fandit jako v čem? Vy tady furt dokolečka melete ty svoje sexystický krávoviny, takže jsem se v podstatě trefila, měl by jste s tím přetlakem něco dělat .-)
...o tom, v čem všem byli první a podobně. Dokud to znamenalo pro Benetu zájem médií a podobně, bylo to důležité a jakmile se začíná ukazovat, že to nebyli oni, ale někdo jiný, kdo byl v něčem v SL první, najednou to není důležité? Ano, je to tak pane Dvořáku, Ti lidé, kteří byli první a něco pro české uživatele v SL udělali nebo v SL něco dokázali, ti si opravdu zaslouží uznání, jen Vy prostě mezi ně nepatříte a jen jste se na nich nestoudně přiživil a to je ten problém...
A velice jste jím u mě klesnul v ceně. Především tím, že ani jako novinář nejste schopen pochopit, že je obvyklé dát protistraně možnost vyjádřit. Velice vámi díky těmto vaším novým článkům na pooh.cz pohrdám. O zveřejnění IP adresy která ani nepatří autorovi komentářů ani nemluvím, to je naprosto pod vaši úroveň. Myslím, že jde pouze o osobní antipatie nebo jste se nechal podplatit firmou Beneta nebo beVirtual. http://www.pooh.cz/pooh/a.asp?a=2015205
Češi a Slováci v Second Life
Prvním českou (československou) komunitu - SL skupinu uživatelů CZECHS UNITE - založila v Second Life čecho-američanka vystupující zde pod jménem Malarwen Hall. Poskytla také první český pozemek a klubovnou.
Prvním československým Second Life virtuálním městem bylo československé město FREUDE (začalo se budovat v únoru 2007 a z původní cca jedné čtvrtiny SL ostrova FREUDE (SL regionu) se postupně rozrostlo až na plochu jednoho celého simulátoru v prosinci 2007 v době konání CSVEX (první československý virtuální veletrh v Second Life) a posléze přesunulo na ostrov VALUTA. Zakladatelem a investorem byl Jaroslav Peňaška AKA v SL Jarek Dejavu. Také založil s přáteli první významnou českou virtuální firmu v SL (listopad 2006) - DEJA VU international a webové portály www.secondlife.sk (listopad 2006) www.druhyzivot.cz (jaro 2007) www.virtualnisvety.cz (jaro 2008). V realitě jeho firma Jaroslav Peňaška - informační systémy poskytuje služby firmám vstupujícím do Second Life od ledna 2007. Jarek Dejavu vytvořil v listopadu 2006 software Second Life Speech Tools (nyní E.V.A essential voicechat advancement) - první masově využitelný hlasový SAPI interface pro SL, převádějící textový chat na řeč a řeč na text a umožňující přiřadit avatarům hlasy a slyšet, co říkají a reprezentoval s ním v dubnu 2007 jako první Českou republiku na virtuální veletrhu SL EXPO 2007.
Dalším československým Second Life virtuálním městem je BOHEMIA, kterou začala stavět parta českých a slovenských SL nadšenců na popud Martina Dunckera. Martin Duncker je v realitě Martin Dvořák z firmy Beneta.CZ Beneta.CZ je česká firma, která si zaregistrovala doménu secondlife.cz a začala ji využívat k propagaci svých aktivit v SL.
Martin Dvořák, bývalý ředitel Beneta.CZ, poprvé vstoupil do SL na jaře 2006, aktivně však Beneta.CZ vstoupila do Second Life a začala zde podnikat až začátkem dubna 2007, poté kdy 31. března 2007 kontaktovala firmu Jaroslav Peňaška - informační systémy a navázala s ní spolupráci na základě předběžných dohod o vytvoření společné budoucí firmy poskytující služby v SL, ve které každý z obou účastníků (Beneta i Jaroslav Peňaška) bude mít zhruba poloviční podíl.
Firma Beneta.CZ poté za podpory portálu secondlife.sk spustila portál secondlife.cz a začala distribuovat českou lokalizaci Second Life, kterou vytvořil Jaroslav Peňaška začátkem dubna 2007 a publikovat jeho první návody na skriptování a další činnosti v SL a PR články Martina Dvořáka o využití SL obchodně. Firmu DEJA VU international začala firma Beneta.CZ prezentovat jako svou divizi a Jaroslava Peňašku jako jejího technického ředitele a software Second Life Speech Tool a překlad SL do češtiny prezentovala jako svoje produkty. V českých médiích vyšly první články o Second Life a o úspěchu firmy DEJA VU international na SL EXPO (ITE) 2007, které byly ale prezentovány jako úspěchy Benety.CZ, za jejíž divizi ji Martin Dvořák prohlásil, která ale neměla s DEJA VU international ve skutečnosti nic společného, ani nevlastnila žádnou smlouvu, která by ji k takové prezentaci těchto informací opravňovala.
Následně ovšem došlo k tomu, že se Martin Dvořák domluvil tajně na stavbě českého města s Vilémem Beaumontem místo s Jarkem Dejavu, který mu do té doby zdarma poskytoval prostory pro budovy Benety na své části ostrova Freude a oproti dohodě kterou s ním uzavřel a kdy již využil jeho úspěchů a schopností v SL k propagaci, ke zviditelnění a zvýhodnění firmy Beneta.CZ a portálu secondlife.cz v českých médiích. Proto s ním odmítl Jarek Dejavu dále na českém městě spolupracovat a rozhodl se, že tedy na Freude vytvoří konkurenční slovenské město a z webu secondlife.sk konkurenční portál. S firmou Beneta už měl ale rozdělané některé zakázky, které musel dokončit - Beneta.CZ si u něj jako u první české firmy, poskytující profesionální stavitelské služby v SL, objednala první komerční zakázku v SL v Čechách - model budovy banky J&T, protože neměla vlastní SL know-how ani zaměstnance, kteří by uměli v SL tvořit.
České město Bohemia se tedy začalo stavět na ostrově Avalon v květnu 2007 (pozemky na svém ostrově pro základ města - "náměstí" - poskytl avatar Vilem Beaumont - majitel SL firmy AVALON DESIGN a jeden z Čechů, kteří v SL vydělali nejvíce peněz) a po přesunutí na ostrov Czechoslovakia (ostrovy se v SL nesmějí správně jmenovat podle skutečných států, ale často se toto porušuje a zneužívá) a dokončení byla otevřena v září roku 2007. V současnosti je "navštěvováno" cca 200 virtuálními obyvateli denně a svá virtuální sídla zde mají některé známé firmy z reálného života, kterým přeprodává práci českých avatarů-stavitelů firma Beneta.CZ, která ostrov Bohemia vlastní a snaží se vytvořit si v Second Life monopol na služby českým a slovenským firmám, díky čemuž došlo v českém SL k výrazným sporům mezi firmou Beneta.CZ zastupovanou Martinem Dvořákem a firmou Jaroslav Peňaška - informační systémy, která projekty Benety zprvu podporovala, ale posléze v srpnu 2007 spolupráci s Benetou po dlouho trvajících neschodách definitivně ukončila, což zdůvodnila nesplněním dohodnutých podmínek ze strany Benety, což Beneta.CZ a Martin Dvořák popírají.
Nejmladší česká a slovenská města - Czechia a Slovakia vznikly rozpadem města Valuty (původně Freude) na v létě 2008 po vnitřních neschodách v radě města. Simulátor Slovakia leží v SL nedaleko Czechoslovakie a Czechia na původním simulátoru Valuta.
České město Angara - množství obchodů, mezinárodní simulátor, ale český majitel - Monnika Matova - spoluzakladatelka a sponzorka Valuty - pokračovatele FREUDE - do jara 2008.
České město Tornado City - nové město poskytující v SL zábavu.
1. Proč stále zdůrazňujete stáří svého avatara, když jste SL jen párkrát navštívil a opravdu aktivní jste v SL podle všeho teprve od loňského dubna a to jen tak, že jste jen podvedl pár blázinků-dobrovolníků nebo kontraktorů a přesvědčil je, aby stavěli pomníky Benetě, která sama neměla v SL žádné know-how a jejich práci přeprodala za statisíce ještě šílenějším firmám, které pohádce o zkušenostem Benety v SL uvěřili?
2. Přijde Vám normální, aby firma, která se holedbá, jak je profesionální, fungovala na principu schwarz systému, kdy neměla prakticky žádné vlastní zaměstnance ani know-how v daném oboru, jen přeprodávala práci schopnějších SL podnikatelů, které brala na hůl a jejichž zkušenosti si potom přisvojovala v médiích?
3. Přijde Vám normální, aby firma prohlašovala za svoje zaměstance nebo dokonce technické ředitele svých neexistujících divizí lidi, se kterými nemá žádnou smlouvu? Za svoje produkty cizí výrobky nebo software, na které nemá žádná práva? Za svoje know-how, know-how lidí, s kterými jen spolupracuje na dobré slovo? Za svoji součást SL firmy, s kterými teprve jedná o sloučení? Aby o nich tvrdila, že je založila jako svoji divizi? Aby si u svých partnerů vyjednala práci a podporu svého projektu, vychvalovala je až do nebe, chlubila se v médiích jejich úspěchy jako svýmy a pak je pomlouvala, když se jim přestanou hodit do krámu a bagatelizovala je?
4. Přijde Vám normální uveřejňovat na svém portále cizí články pod svým jménem a nedbat na upozornění autorů, že si nepřejí, aby jste je takto zneužíval? Přijde Vám normální využít napřed něčí překlad SL do češtiny ke zviditelnění svého portálu a pak nechat vytvořit jeho napodobeninu a tu dále šířit místo původní verze?
5. Přijde Vám normální falšovat statistické výsledky a házet nesmyslnými čísly o návštěvnosti Vašeho města a podobně, přestože z veřejně dostupných údajů Vaší SL skupiny vyplývá, že jsou více než 20x přehnané?
6. Přijde Vám normální pomlouvat konkurenční projekt, který Vás na začátku podporoval a pak dělat, že byl prostě neúspěšný, místo že jste jej prostě podvodem a mafiánskými praktikami zničil?
7. Není sama Beneta.CZ tak trochu virtuální firma, jejíž úspěchy v SL a ani ona sama ve skutečnosti ani moc neexistují? Co přesně tedy dokázala v Second Life Beneta.CZ, že se jí dostává takové nezasloužené pozornosti médií? Odpovím si sám - podvést mnoho lidí!
Ty konkurenční projekty přežili, přestože je nikdo nefinancoval z reklam a podvodů a majitelé je platili z vlastní kapsy, přestože to nejsou žádní boháči. Vytvořili pro lidi mnohem úžitečnější a zábavnější věci než Vaše komerce za statisíce pro průměrných 100 uživatelů denně. Proslavili Čechy v SL v zahraničí, nejen v nějakých českých plátcích, do kterých píšou vaší propagandou zblbnutí novináři, co viděli SL z rychlíku. A co víc - přežili i přes všechny intriky a vydírání z Bohemie a předběhli a překonali Vás prakticky ve všem podstatném a to je to, co Vás tak užírá. Namlouvejte nám, co chcete, ale my to víme, nás nezblbnete. A Vaše nadvláda a manipulace českými médii pomalu končí.
Co se týká dění a nedění - takový je přeci život. U nás v Nymburce bylo tuhle posvícení. Kolotoče, stánky, davy lidí. A včera? Mrtvo, v ulicích prázdno, nikde ani živáčka, ani v mé oblíbené hospůdce to bůhvíjak nežilo.
SL je stejné. Někdy je tam akce, někdy tam není nic. Dění v reálném městě tvoří jeho obyvatelé a v SL je to stejné. Když nikdo nepřijde s nápadem nebo nějakou akcí, tak se tam prostě nic neděje. Proto je chybou považovat SL za hru - příliš často se v něm nic neděje, stejně jako v reálu, a kdo tam leze v domnění, že bude baven, ten může být notně zklamaný.
Co se týká cen, koupě pozemku není žádná láce, ale pozemek se dá pronajmout. Pokud si člověk chce v klidu zkoušet budovat svoje věci a nepotřebuje "pevnou" adresu, na kterou by si lidé zvykli chodit (třeba protože by tam provozoval klub nebo obchod), tak si třeba na týden pronajme malý plácek za 200 lindenů (cca 12 korun). Vysloveně si koupit půdu se vyplatí jen tomu, kdo má podnikatelské úmysly, tj. buď chce sám pozemky pronajímat dalším lidem nebo na tom pozemku chce vybudovat něco, co mu ty náklady pokryje a třeba i něco vydělá.
eCity si pamatuju, byl to zajímavý projekt a od té doby jsem byl klientem eBanky. Možná firmy v SL také najdou způsob, jak se odprezentovat tak dobře, aby ulovily nové klienty. 8^)
Co se týká případné ztráty pozemku v SL, člověk může přijít skutečně jen o ten pozemek. Vše, co na něm ve chvíli ztráty stojí, se přesune do inventáře majitele objektu.
A opět je to jako v reálu - ano, může si vedle vás otevřít někdo supermarket nebo vám pod okny postavit dálnici. A stejně jako v reálu je to o penězích. Máte peníze? Kupte si velký pozemek daleko od lidí a máte klid. Nemáte peníze? Holt berte to, co je za málo peněz a podstupte případné riziko.
Na druhou stranu těch, kteří opravdu _potřebují_ vlastní pozemek, je poměrně málo. Potřebuje ho jen ten, kdo chce provozovat výrobu a obchod (i když i tu výrobu lze provádět na veřejných pískovištích). Jinak pozemek není třeba. Samozřejmě, mnoho lidí ho prostě chce, protože si na něm chce třeba postavit vysněný dům. Ale to už je tak nějak z plezíru, nutnost to není.
Stejná rétorika, stejná "argumentace", stejné pravopisné chyby. To, že o sobě píšeš ve třetí osobě, tě nijak neschová, Jarku.
No jsem zvědavý, až v říjnu (listopadu, únoru 2009, někdy v daleké budoucnosti) plně zprovozníš to svoje město, jak bude vzkvétat. Kecama na diskuzích ho totiž ani nepostavíš, ani neudržíš v provozu.
No puvodne jsem chtel dodat, ze jsem taky zvedavy na to, jestli jsou cesky uzivatele SL takovy kok*ti jak se tady obvykle pise, a vidim, ze staci precist si jejich prispevky v diskuzi na Lupe abych si udelal obrazek.
Trochu jsem se zabýval oním sporem, jak se píše v úvodu článku a nemohu se zbavit dojmu, že to je extra super nafouklá bublina z doby, kdy na Lupě nebylo vůbec o čem psát :) Proč se už několik týdnů nepíše o tom, jak jsem jel 19tkou bez lístu, chytil mě revizor a já ho začal obviňovat z toho, že mi ukradl mobila, smazal iPod, přeinstaloval mi počítač na Visty, znásilnil mě, blbě ostříhal mou manželku a neví, jestli medvídek Panda žere bambus nebo ne? http://www.misantrop.info/713966-spory-v-ceskem-sl-kdepak.php
No jasně, a napsal bys to nejspíš klidně sám, po večerech po práci že? Vytáhneš starý fígle z ČVUT a amíci jedni zelení se můžou jít bodnout, ne? Před týdnem jsi ani nevěděl že něco takovýho existuje a dneska máš přehled o tom, jak je to napsaný a jak by se to napsalo líp. Všichni na to čekali, hlavně to prosím udělej zadáčo, protože ať "nejde hlavně o prachy" :DD
ahoj Jarku, kdyby si měl know how, tak bys měl teď taky město. Ty máš jenom plno keců, sice jsi nám řekl, co dělal tajně Martin Dvořák, ale nějak si nám nevysvětlil, co jsi dělal ty a veřejně. A proč nemáš ani žádný město, ani nic, co by stálo za řeč, s tvým knowhow a zkušenostma:-)
A nemůžeš nám místo tajností o Martinovi říct něco za sebe? Třeba proč už od konce července otvíráš Valutu tak, že pár hodin před slavnostním otevřením posuneš tu slávu o měsíc pozděj? Už je myslím čtvrtej termín v říjnu, ne? :-D
Milá dámo, jste totálně mimo a Vaše příspěvky do diskuze dělají SL medvědí službu.
Vstup do vlákna kde bredy řeší technické záležitosti P2P sveta je toho skvělým přikladem.
A není to úplně jedno, kdo kde byl dříve, kdo se kam dříve registroval apod.? Zatím jsem se sice nesetkal s člověkem, který by byl v SL déle než já, ale je to jedno, protože jsem potkal řadu lidí, kteří i za několik týdnů dokázali to, o čem pánové Peňaškové a spol. již řadu měsíců prázdně tlachají do diskuzí. Tito úspěšní čeští SL kolegové nejsou nikde vidět a mluví za ně výsledky jejich práce. Dosáhli v SL věhlasu, získali postavení a peníze a nemají potřebu si dětinsky masírovat ego siláckými řečmi do diskuzí o tom jak jsou silní, uznávaní, bohatí, geniální, umí programovat, dokonale pracovat s grafikou a já nevím co všechno.
Postavit v SL jeden dům, za měsíc ho smazat a po roce se snažit "stát se slavným" a tvrdit, že já jsem na ostrově Freude postavil první město, já jsem udělal první českou skupinu, já jsem poslal první IMko v rámci SL .... no nevím, já měřím úspěch a uznání podle toho, kdo co dokázal vybudovat, udržet při životě, zajmout uživatele, zaujmout firmy, zaujmout média nebo cokoli jiného, prostě přinést hodnotu.
Proto stále a opakovaně skláním poklonu všem těm, kteří se podíleli na vybudování Bohemie a kteří prokázali, že skutečně něco umí. Jestli stejné uznání zaslouží i provozovatelé jiných nových čs. regionů ukáže čas a těm slušným, kteří nepomlouvají, neurážejí, pilně pracují a dělají svou práci dobře, těm velmi držím palce a jsem ochoten je podporovat.
Daniel rád píše provokativní články a dle mého názoru záměrně manipuluje s některými neobjektivními informacemi, aby mohly mít jeho články atribut "kontroverzní", nicméně v jednom má pravdu - svět je velký, Čechů je málo a ti šikovní by měli táhnout za stejnou stranu provozu.
Pardon Loki, dám si příště pozor. Chtěl jsem tím jenom říct, že ačkoli jsem v SL už dva roky, je to úplně jedno, protože je v SL řada mnohem lepších a šikovnějších lidí než já. A zatímco já jsem tady vláčenej v Peňaškovo výplodech, oni si spokojeně mnou ruce nad prosperujícím obchodem a někdy jim tu "pohodu" i závidím :o) Na nějakých dětinských prvenstvích vůbec nezáleží, záleží na výsledcích.