Nevím jak vám, ale mně tyto datové toky stejně přijdou jako žalostně málo. Sice přenášeno v normě DAB, kódování zvuku odhaduju na AAC, mírně efektivnější než MP3, ale stále 72 kbps je příšerná komprese a musí znít jako plechový bubínek a má snad míň detailů než na FM...
To má. Aby to bylo rovno FM muselo by to být takových 96kbps.
FH Europa nebo B2 atd. Nic méně těch 72 je výrazné zlepšení a to už se poslouchat dá. 64 bylo opravdu dost pod průměrem. Jinak ovšem ty přijímače mají strop 192. A BR-Klassik je třeba vysíláno v 120kbps DAB+. Takže není žádný problém to vysílat v kvalitě CD a vysoce nad nějakým FM. Ovšem jde o prachy těch stanic, kolik si je která ochotná zaplatit kbps. Jinak vysilatel to umí a přijímač to taky umí. Je to jen otázka těch rádií na kolk kbps si to zaplatí.
Jedinou příčinou sobotního rozsáhlého zpoždění vlaků byl výpadek systému GSM-R. Řekl to ministr dopravy Martin Kupka. Spoje na železnici nabíraly mnohdy až dvouhodinové zpoždění. Úplné obnovení provozu trvalo více než 5 hodin.
Ministr řekl, že problém nastal u databáze v serverové části systému. K tomu došlo po páté hodině ranní. O hodinu později byl provoz převeden z režimu ETCS do režimu jízdy podle návěstidel. To ale znamenalo další zpoždění. Tam, kde vlaky mohou v automatizovaném provozu jet až 160 km za hodinu, při jízdě na návěstidla nesmějí překročit stokilometrovou rychlost.
Ačkoliv klíčové prvky infrastruktury, u které k problému došlo, nejsou podle Kupky na konci své životnosti, ministerstvo dopravy se rozhodlo s ohledem na jejich významnou zátěž začít s obnovou už v letošním roce. Resort také plánuje zpřesnit diagnostiku a posílit dohled Správy železnic, aby v případě, kdy v budoucnu k podobné závadě znovu došlo, bylo k dispozici v nonstop provozu v nočních hodinách více lidí.
Kupka se také cestujícím omluvil za zpoždění. „Co je důležité, nedošlo k ohrožení bezpečnosti železíční dopravy. Zpoždění nás mrzí,“ řekl šéf resortu.
"