Trh v Rakousku není zcela ekvivalentní k tomu našemu. Zdánlivě by 5 miliard navíc vylepšilo státní dluh. Jak dlouho by ale trvalo, než by provozovatel LTE dostal zpět tyto miliardy z tuzemských uživatelů? Pokud by chtěl zachovat běžný časový horizont návratnosti investice, asi by to musely sanovat vyšší poplatky za užívání těchto služeb.
Možná v Rakousku předpokládají, že vstřícnost v zavádění vysokorychlostního broadbandu se může projevit na spokojenosti zahraničních hostů?
To, ze ten tendr byl totalne zpackanej je, predpokladam, jasne. Uz jen celkove nastavene podminky prihazovani nebo nevyhrazene pasmo pro noveho operatora akorat nahravalo tem 3 vyzirkum. A muzeme se domnivat, jestli to tak bylo nastaveno schvalne a nebo neschopnosti uredniku CTU. At tak ci onak, Dvorak je neuveritelny diletant.
A ohledne tech miliard ... proc by to mel zaplatit zakaznik ve forme vyssich poplatku? Zakaznika by nikdo nenutil, aby vyuzival noveho operatora. Navic, od zacatku by tu byly jen same nevyhody (pokryti, sluzby apod)., takze tezko by mohl prijit s horsi nabidkou nez ty stavajici.
Ale to, ze jsou zatim zatuchle politicke hratky, s tim souhlas.
Ze CTU aukci zpackal je pravda. Mimo jine proto, ze nevyhradil novemu operatorovi napr. 1/3 kmitoctu 800 MHz s 2/3 vyvolavaci cenou pro pred-aukci jako tomu je v Rakousku. Ale tam aukce teprve na podzim zacne a tak se teprve uvidi jak dopadne.
Ale podivna kritika je to proto,
1) pochazi od vladniho poslance - Necasova vlada pritom v roce 2012 text aukce od CTU schvalila a naridila ji provest.
2) pochazi od navrhovatele nesmyslnych navrhu "na ochranu" spotrebitele pred mobilnimi operatory jako je:
- zakaz uzavreni smlouvy na dobu urcitou bez podpisu uzivatele,
- zakaz smluvnich pokut pri predcasnem ukonceni smlouvy na dobu urcitou.
Tyto navrhy mne pripominaji lacine zpetne vymahani poplatku z uveru na zaklade rozsudku v Nemecku, ktere jsou ted velkym kseftem advokatnich kancelari.