Mainusch by mohl místo žehrání na to, jak Nova ČT nestačí, víc uvažovat nad tím:
- jak informačně "kvalitní" má zprávy a co s nimi udělá,
- jak zlepší kamerové výstupy svých zpravodajů,
- jak žánrově pestré má pořady vlastní tvorby,
- jaké nové pořady bude vyrábět,
- co bude dělat s Fandou, Telkou a Smíchovem a jejich týdenní sledovaností, která stále ještě (vezmeme každý kanál jednotlivě) není schopna stabilně porazit mladší Primu Zoom. A to se mohou opřít o propagaci oproti Primě výrazně silnější Novy,
- co bude dělat s neuvěřitelnými dluhy Novy,
- čím, kromě sportovních žurnálů a magazínů naplní Nova Sport,
- jak uhlídat hlasitost některých reklamních bloků na některých kanálech (zejména v noci),
- jestli vybuduje Nova vlastní MUX, jak chtěla a nebo jí stačí MUX4 od Pařízka,
- kdy a jestli převede své kanály z MUXů ČRa do MUXu 4,
- jestli se někdy v budoucnu vrátí k plánu Novy na vlastní peoplemetry, který odpískala před rokem,
- jestli je spokojen s vývojem cen a prodejů reklamních časů
a řadu dalších věcí. Snad jich má dostatek.
Sice je to kritika spíše na Sarbua, ale občas je třeba trochu vážit, jakým způsobem se firma rozejde se svým šéfem. Nikdy totiž nevíte, kdy o sebe "zakopnete" napodruhé a jak se pak snesete. Zdá se, podle rozhovoru, že Petr Dvořák asi Nově ukazuje, že jí umí dobře konkurovat a toto žehrání je toho důkazem.
Jen tak mimoděk, je zajímavé, jak byla ČT Nově dobrá, když od ní odkoupila "ryze komerční" olympijský hokej. Přesně ten typ soutěže, po kterém teď Nova pošilhává a naříká nad tím, že jí ho ČT nechce nechat a že na něj asi nemá.
Tehdy jsem byl názoru, že ČT měla nechat Novu se v tom plácat a starat se jak umí. Tím by se podle mě ukázalo buď že by Nova na to neměla peníze nebo znalosti a techniku a nebo dokonce obojí. Pak by se s tím musela lidem veřejně pochlubit a nebo by to vyplynulo z úrovně přenosu a Nova by měla pořádnou ostudu a možná by i naštvala lidi.
Trvám na svém, ČT v tom měla tehdy Novu nechat. Zvlášť, když teď od Novy dostává takovouto "odměnu".
Ano, je to průšvih. Dvořák se chová pořád jako ředitel komerční televize, dokonce i odměňován je pořád podle sledovanosti (proboha, proč??), jenom k příjmu z reklamy má navíc ještě "televizní daň".
A reklama je bohužel i na stanicích, kde ji má ČT zákonem zakázanou, tj. např. na ČT1. Mluvím o obcházení zákona zvaném "sponzorské vzkazy" (často i trojité), teleshoping (Cibulkovy kalendáře), product placementu (Kluci v akci) i trapně komerčních shotech dělaných vysloveně na zakázku (Rosák "nenápadně a bezištně" doporučuje Alzu).
Tady to ale asi lepší nebude. Mediální obraz je základ úspěchu politiků, takže politici chtějí být s vedením ČT zadobře, navíc JE to nic nestojí, což je naprosto úžasný model. Všechnu tu nádheru jim platí poplatníci "televizní daně", tj. prakticky všichni (i ti, kteří jiné daně platit nemusejí).
Až bude referendum o zrušení (privatizaci) ČT, a ono bude, buďte si jistí, že se mnou můžou počítat.
Docela překvapení, že se na podobný rozhovor s generálním ředitelem nezmůže "prémiové" Digizone.cz, takže kvituji záměr Mediaguru.cz, nabídnout podobný rozhovor a navíc zdarma - to se počítá :-)
Osobně jsem, také toho názoru, že kanál ČT Sport by se neměl soustředit na atraktivní ligy jako je fotbalová Liga mistrů, Evropská liga apod. hlavní náplní by mělo být naopak vysílání českého sportu, na který se logicky nemůže dostat když ČT se svým prakticky neomezeným rozpočtem vyzobe vše atraktivní a placené kanály se mohou jít tak akorát klouzat.
Je jasné, že Liga mistrů na ČT v žádném případě nepatří. Stejně jako v Německu nepatří tahle soutěž na ZDF. Jenomže Nova by to šoupla na Fanouše, protože český divák sleduje jenom české zápasy. Takže fotbal by za chvíli byl k dispozici jenom v SD kvalitě. ČT je extrémně komerční a musí být, protože české komerční televize jsou totálně neschopné.
alespoň Dvořák pozná z druhé strany jaké to je, když ho někdo pořád peskuje za to jak je ČT komerční...cíl Novy je jasný, vydělat víc peněz, jenže oni pořád nepochopili, že reklamní trh víc reklamy u nich neutratí a raději to investuje do nových médií, ať už Facebook, Youtube nebo Sklik, Google apod. kde jde přesněji zacílit na skupiny a zákazníky...a to že ČT kupuje sportovní akce? Nova měla stejnou možnost, nebyla schopna ani zabezpečit hokej na ZOH, tak ti by se vůbec o sportu neměli vyjadřovat. Navíc jediné co Nova dělá sportovního (mimo F1, které se jim krásně zaplatí z reklam) je na krachujícím Nova Sportu, za kterou se taky platí a nemalé peníze, přitom dělá jenom komerční sporty na kterých může ještě vydělat na reklamě.