Jako komerční stanice si Nova nemůže dovolit svévolný pokles sledovanosti. Až budou další komerční stanice v DVB-T, jistě svou pozici správně posoudí a dohodne se třeba s čertem, na to bych vzal jed. Ale aby to bylo co nejpozději, je ochotna udělat cokoliv. A když bude nejhůře, klidně se majitelé vrhnou třeba na ropu a nebo jiný lukrativní kšeft. Jim o českého diváka nejde, ten je jim ukradený.
David Rácz / www.digitálníChodsko.cz (neregistrovaný)
Jisté je, že i po několika letech souběhu nových TV stanic s NOVOU (a jejími odnožemi "Cinema atd.")bude mít NOVA stále nejvíce spokojených diváků. Je tu prostě už hodně zakořeněná a stává se pomalu a nepřímo kultem. Toto Dvořáka tak trochu hřeje u srdce a my s tím stejně nic nenaděláme. Nezbyde nám než zde "prudit" a jít po cestě, kterou staví NOVA. I když miluju naučné nezávislé dokumenty na Zone Reality, Discovery, Nat.Geo nebo na Spektrumu, drtivá většina ostatních členů rodiny vyhledává komerční "jistotu" NOVY a ta se tím pádem objevuje na naší obrazovce nejvíce. Myslím si, že podobné je to i jinde. Celkem jsem užasl na slovy Dvořáka v dnešních Lidovkách, kde píše, že diváci neprahnou po nových TV stanicích, ale po lepší kvalitě obrazu (reklama na připravované změny na NOVĚ) Je pravda, že tato slova mě rozhodila a začal jsem trochu znejistit, zda je to tak jak říká, nebo ne. Toto se mu povedlo. Všechno ostatně ukáže až čas, jsme svědky něčeho unikátního a jednou se tomu možná budeme divit, nebo se smát. Čili to, že je NOVA ve střední Evropě jednička je bohužel velká pravda, ale to, že utratí 600mil.Kč za nové studio, místo aby zaplatila a zahájila v DVB-T na Ústecku - toto jim nikdy neodpustím, toto je jizva, kterou make-upem nazamaskují nikdy.
Uvidime. Zalezi hodne na tom, o kolik levnejsi a lepsi pokryti budou diky novele realne pozadovat oproti konkurenci. Usetrene penize pak mohou pochopitelne venovat na dobre znamou upoutavkovou masaz. Jednim z hlavnich kamenu uspechu Novy je, krome bezkonkurencniho pokryti, upoutavkova smrst (tj. reklama sama na sebe, resp. na sve porady a protagonisty) vkladana nejen mezi reklamni bloky, ale i do poradu samotnych (typicky do TN). To, ze tento model nezvlada sporadicky pokryta Prima, jeste neznamena, ze by podobnou strategii nemohla pochopit a uspesne realizovat jina komercni stanice se srovnatelnym pokrytim.