Vlákno názorů k článku Šéf UPC: „zlé“ kabelovky jsou oproti DVB-T zdarma v nevýhodě od anonym - Re: K Tem STA: Ano, kratke, ale vystizne.

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 6. 2006 6:34

    PatX (neregistrovaný)
    2Pingu: Tak uplně jednoduché to zas není jak se zdá. Ono ty smlouvy původně zněly úplně jinak a byly za úplně jiné ceny. Taky nabídka těch kanálů byla jiná. Ono se to postupem času, pomalu dostalo do takového nepoužitelného stavu. Konečně ani zrušit smlouvu není úplně triviální. Ten vlastník se několikrát změnil, všecko se to přestěhovalo někam do Prahy a teď hledej kam vlastně poslat vypovězení smlouvy. Na zákaznickém se to nedozvím. Pochopitelně, my co jsme tady na internetu si to nějak najdem, ale uvědom si, že ty kabelovky má hromada lidí co nemají internet, často jsou to důchodci a jsou prakticky bez šance tu smlouvu vypovědět pokud jim to někdo nevyřídí.

    K Těm STA: Ono to totiž původně bylo jinak. Když ty kabelovky vznikaly, většinou bylo spolumajitelem město. Většina domů patřila městům, zbytek družstvům. Údržba takové STA vyšla na několik desítek tisíc ročně na kus, generálka pak (tehdy) kolem 70 tisíc, jak kde. Většinou byly ty STA v mizerném stavu, signál nestál za nic a tak město (spolumajitel kabelovky a majitel domu) se rozhodl že to zruší a místo toho zavede kabelovku. U družstev obdobně. Lidem nabídli kabelovku, s tím, že ty ceny budou o cosi vyšší, než platili za údržbu STA, řádově v desítkách korun. Takže jako příklad, za STA platili měsíčně řekněme 18kč, kabelovku nabídli za 50kč. Lidé většinou souhlasili, protože dostali kvalitní signál, o jeden nebo dva kanály více a navíc si měli možnost zaplatit "rozšířenou" nabídku, kde bylo víc kanálů a ke kterým by se jinak vůbec nedostali. Problém nastal v tom, že města ty svoje podíly prodaly a kabelovka se stala samostatným subjektem do kterého města neměly už co mluvit. Zvýšily se ceny, ale pořád to nebylo tak strašné. Jenže pak ty kabelovky začaly skupovat nadnárodní společnosti a dále prodávat. Až to skončilo u dnešního stavu, kdy cena za stejnou službu je mnohonásobně vyšší, kvalita horší, kontaktní střediska v místě jsou zrušena a komunikace se zákaznickým střediskem v Praze je katastrofální. Prostě z původní služby která měla pro lidi přínos v tom, že získali kvalitní signál se stala továrna na prachy a s původním záměrem to už nemá nic společného.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).