Vždycky se mi ježí chloupky, když čtu o doporučované hustotě klíčových slov. On ji opravdu někdo zná??!
> Někdo doporučuje tři až sedm procent, jiný pět až patnáct procent.
Zkoušel někdo napsat delší text, kde by byla obdobná hustota klíčových slov? Takový text musí nutně připomínat čtení telegramu (optimalizovaného na slovo "stop")...
Vyhledávač se snaží poskytnout nejlepší výsledky a tudíž by se měl snažit (a snaží) co nejvíc porozumět textu -- z toho důvodu pro něj musí být nejvhodnější PŘIROZENÁ HUSTOTA klíčových slov a ta takhle vysoká určitě není.
Vítku, podíl (hustota) fráze "klíčových slov" v tomto vašem komentáři přesahuje 6 %. Znamená to, že jste ten komentář nepsal přirozeně, nebo je na vaší úvaze něco špatně?
Marku, já mluvím o delších textech -- a to co jsem napsal, opravdu nezní zrovna přirozeně, alespoň mě ne (češtinářka by mě nepochválila).
Jinak, máte pocit, že na úvaze, která tvrdí, že vyhledávač se snaží porozumět textu, a tudíž by pro něj *měla být* nejvhodnější přirozená hustota klíčových slov, je něco špatně?
Vycházím z domněnky, že vyhledávač má poskytovat nejlepší, ne nejoptimalizovanější výsledky (což neznamená, že se mu to zatím vždy daří).
Na přirozené hustotě slov samozřejmě nic špatného není. Problémy vzniknou až tehdy, když má být "přirozenost" oceněna určitými procenty. Prohlášení typu "hustota od 5 do 15 procent není přirozená," mi připadají poněkud ukvapená. Nic jiného jsem svým komentářem říci nechtěl.
Ale když už jsme o tom začali, přidám ještě jeden postřeh. Pokud jde o české texty na webu, rozhodně mnohem častěji trpí nepřirozeně nízkou hustotou důležitých klíčových slov než naopak. Hezky to dokumentuje paralelní seriál o webech českých telekomunikačních společností. Nadpoloviční většina z nich nemá na titulce vůbec žádná slova charakterizující jejich předmět podnikání.