Ještě před pár lety bych se vašemu překvapení vůbec nedivil. Ale poté, co jsem osobně provedl desítky našich SEO rozborů, mi přijde zcela normální, že na stránkách relevantní klíčová slova nebývají.
Před zahájením každého rozboru vždy požádáme klienta, aby nám napsal mj. klíčová slova, která pro svůj web považuje za nejvíce relevantní. Velká část klientů neuspěje už v tomto testu a napíše slova, které ve skutečnosti dostatečně relevantní nejsou. Druhá část sice napíše slova v zásadě správná, ale, světe div se, na stránkách po nich není ani památky.
Stejná situace se pravidelně opakuje, když si na mých školení SEO rozebíráme konkrétní web některého z účastníků. Vždy se zeptám, na které slovo či frázi má bát stránka optimalizována, a pak se podívám, kolikrát to slovo/fráze na stránce je. Není nijak výjimečné, když tam není ani jednou.
Už chápete, proč se mi tento seriál zatím líbí? :-)
Mormegile, zapomínáte na dvě velmi podstatné věci:
Mimochodem, máme asi velmi podobné uvažování. Také jsem ještě poměrně nedávno odpovídal na dobrou polovinu poptávek po SEO tím, ať si nechají za takový zmetek vrátit peníze a pak ať si nechají web udělat od někoho, kdo to umí. Teď se snažím tento radikální přístup mírnit, protože takovými pózami nikomu nepomohu, kdežto prací ano.