Vase domnenka, ze cim vice lidi bude hledat konkretni znacku, tim ma lepsi branding, by byla k pousmani, kdybyste ovsem svym klientum nenabizel marketingove sluzby. Mozna byste priste mohl zkusit slova sex, Pamela Anderson a silikonova nadra. To by me zajimalo, zda ma Pamela lepsi "branding" nez sex.
"Mala odbocka: rekl bych, ze Altavista byla odjakziva zamerena jako fulltext, nikoli katalog, to bylo Yahoo a AV to tam pridala az pozdeji."
mate pravdu, to jsem trochu popletl viz:
http://www.searchenginewatch.com/links/article.php/2156221
"Sadly, an attempt to turn AltaVista into a portal site in 1998 saw the company lose track of the importance of search. Over time, relevancy dropped, as did the freshness of AltaVista's listings and the crawler's coverage of the web."
"Kdyz bych to shrnul: "SEO muze byt zajimava, efektivni a ekonomicka technika ke zvyseni nastevnosti u nekterych webu, s urcitou skladbou obsahu a jistou skupinou zakazniku."
hmm.. muze byt.. :)
"Zalezi na tom, zda si sezenete experta, ktery vcas pozna (a sdeli vam) zda to ma smysl, co to bude stat a jak dlouho to bude trvat."
SEO je castecne veda a z velka casti magie, tudiz nikdo Vam vysledky nemuze zarucit. Taky jsem to v praxi nikde nevidel. Kazdy se holedba, jak umi a co dokaze a kdyz mu reknete, ze mu zaplatite az po tom, co budete DLOUHODOBE v prvni desitce, tak z toho vycouve, protoze vi co dela.. :) Navic kdyz nekdo poradne dela SEO, tak by mel delat i stranky /aspon je mit na starosti/ davat dohromady strukturu stranky, odkazy atd. Navic se na tom musi porad delat, konkurence nespi, vyhledavaci algoritmy se casto zmeni. A kdo by s tim ztracel cas..
"Asi by bylo dobre, kdyby konecne nekdo rekl napriklad kolik procent z vaseho obratu mate typicky pocitat na prubezne optimalizace, aby se to cele dalo zhodnotit."
Diky SEO mame asi 99% obratu. Pokud mame direct request na web, tak je to stejne od nekoho, kdo nas uz nekde na googlu nasel, nebo od nekoho, kdo s nami bydlel protoze nas nasel na googlu /nebo jinde/ a ten nas doporucil..
Jinak navrhuji posedet u Piva a poradne tuto problematiku probrat. Pravdou je, ze konkretne nas pripad www.motylek.com je trochu specificky. Nicmene ted rozjizdime novy site www.linuxsoft.cz a nejvice navstevniku opet chodi z google.com viz:
No vida, kolik nam tu najednou vypadava zajimavych informaci, ktere doposud nikdo nerekl :-) Ale konecne mam pocit, ze mluvi nekdo, kdo o tom neco vi.
Mala odbocka: rekl bych, ze Altavista byla odjakziva zamerena jako fulltext, nikoli katalog, to bylo Yahoo a AV to tam pridala az pozdeji.
Tedy, moje argumentace byla ponekud zjednodusena (zamerne) a je mi jasne, ze existuje spousta kombinaci klicovych slov, na ktere lze optimalizovat. Nicmene, cele se to tady toci kolem optimalizace na ta nejhledanejsi (logicky), cimz se nam okruh opet zuzuje... Budu-li mit uzky sortiment, nic jineho mi asi stejne nezbude, bude-li spektrum produktu siroke, asi budu chtit optimalizovat na vse, nebo alespon na to nejuspesnejsi (nejhledanejsi), jak tam uz ten clovek jednou prijde, asi uz mu dokazu ukazat i ty ostatni veci. Totez ovsem splni i placeny proklik za tu (nekde vyse) uvadenou 1,5 / proklik.
Uznavam, ze optimalizace muze vyjit v NEKTERYCH pripadech levneji. Neni ovsem zase az tak pruzna. To zvyraznene slovo je tam proto, ze to take nikdo nerekl.
Kdyz bych to shrnul: "SEO muze byt zajimava, efektivni a ekonomicka technika ke zvyseni nastevnosti u nekterych webu, s urcitou skladbou obsahu a jistou skupinou zakazniku. Zalezi na tom, zda si sezenete experta, ktery vcas pozna (a sdeli vam) zda to ma smysl, co to bude stat a jak dlouho to bude trvat. Nebo zlatokopa, ktery z vas vysaje spoustu penez za nic, popripade za jiste vylepseni, ktere ovsem po jiste dobe po dokonceni opet zmizi a vy jste kde jste byl, nebo musite platit stale dokola."
Asi by bylo dobre, kdyby konecne nekdo rekl napriklad kolik procent z vaseho obratu mate typicky pocitat na prubezne optimalizace, aby se to cele dalo zhodnotit.
zjevne nemate nejmensi poneti o tom jak branding funguje a jaka je jeho uloha v marketingu a reklame.
to, co tady s takovou slavou prezentujete je pouze popis toho, jak se lide chovaji na internetu, kdyz shaneji informace o obecne kategorii, napr. o prackach nebo o autech. tato data prece nijak nevypovidaji o motivaci jejich vyhledavani - napr. v jake fazi rozhodovaciho procesu se uzivatel nachazi - pokud je na pocatku, nebude asi zadavat primo znacku, kdyz se chce orientovat v nabidce a zajima ho predevsim porovnani jednotlivych moznosti!
pokud chcete hodnotit vyznam stovek milionu vynalozenych na budovani brandu, musite predevsim porozumet rozhodovacimu procesu zakazniku - je naprosto bezne, ze si clovek vybere napr. tri alternativy, ale zaverecne rozhodovani probiha na nevedome urovni (vybira si ve finale znacku, ktera se mu libi, se kterou je v pohode). a o tom to je, ne o tom, jaka slova zadava do vyhledavace
navic absolutne nechapu, jakou souvislost ma vase mudrovani o brandingu spolecneho s metodikou, jak se dostat na predni mista vyhledavacu? to jako, ze staci zaplatit dobre SEO a nemusite vydavat penize na budovani znacky? chapu, ze si chcete udelat pekne PR, ale co je moc, to je moc
"Vidite to a ja vzdycky predpokladal, ze v Cechach kde ziji prevazna cast lidi pouziva Seznam, Atlas a Google. Tudiz argumentace cenou jinych hledacu, partnerstvi s AOL a pod. se mi zda trosku jako off-topic. Ale treba ne."
Jsou v Cechach i subjekty, ktere maji vetsinu zakazniku ze zahranici.. viz ubytovaci servery, viz kolega Nebesky z www.musicabona.com .. bude toho vice
"Tudiz mi logicky vychazi, ze pouze 10 klientu v dane oblasti zaplati sve penize za vysledek, vsichni ostatni pak utopi penize do niceho."
dalo by se to tak rict, ale vzhledem k tomu ze na jeden "produkt" muze existovat velke mnozsti kombinaci klicovych slov, tak toto celkove mnozsti pozic v prvnich desitkach co maji hodntotu je mnohem vice.. co se vvmirani nekvalitnich SEO tyce, tak opravdove ohlas SEO kampane na frekventovana klicova slova muze byt treba az po jednom roce trvani kampane.. a to je dost casu pro SEO na kasirovani penez od zakaznika, popripade na napsani par "tutoriralu o SEO :)"
"Uvaha nakonec: kvalitni hledac by mel najit predevsim to, co clovek hleda, nikoli to, k cemu ho ohnul SeoMan"
ano takto by to melo fungovat v idelanim pripade, jeste pokud mozno s nakym prekladacem toho "co vlastne clovek hleda" coz ne vzdy byva presne vyjadreno.. :) Jinak v tech miliardach strankach co jsou na webu, kdy neni mozne je rucne indexovat a hodnotit, a sledovat vsechny zmeny, jsou vyhledavaci algoritmy asi jedinou cestou.. viz Google /fulltext/ vs Altavista /drive zamereno na katalog/..
Ze se neco obcas musi priohnout.. bez velkeho PageRanku na prvni pozice na frekventovane vyrazy se nedostanete, a ten je velmi tezky "ohnout" :)
Vidite to a ja vzdycky predpokladal, ze v Cechach kde ziji prevazna cast lidi pouziva Seznam, Atlas a Google. Tudiz argumentace cenou jinych hledacu, partnerstvi s AOL a pod. se mi zda trosku jako off-topic. Ale treba ne.
Ovsem, tech dobrych pozic je jen par, i kdyby se podarilo na ne skutecne optimalizovat. Tudiz mi vychazi, ze stale vice stale kvalitnejsich SEO specialistu bude bojovat o prvnich (rekneme) 10 pozic v dane oblasti tak dlouho, az uz ta pozice bude v zasade nahodna... a zavisla na momentalnim nastaveni indexovaciho algoritmu.
Tudiz mi logicky vychazi, ze pouze 10 klientu v dane oblasti zaplati sve penize za vysledek, vsichni ostatni pak utopi penize do niceho.
Pokud budu mit v jistem sgmentu 500 optimalizujicich a platicich klientu, je to 10:490. Ergo by mel trh SEO vymrit, popripade mit velmi vysokou cenu pro tech deset, nebo je to cele jeden velky tunel na penize naivnich platicich.
Uvaha nakonec: kvalitni hledac by mel najit predevsim to, co clovek hleda, nikoli to, k cemu ho ohnul SeoMan. Kvalitni hledac proto dela vse proto, aby dokazal ruzne "ohybaci" praktiky detekovat a vyradit za hry. Pokud se mu to podari, pak ten, kdo za SEO plati zaplatil zbytecne. Pokud se mu to nepodari, je to zacatek jeho konce. Lide opet zacnou hledat v katalozich, ktere budou delany rucne. A kde je pak SEO?
Zdravim, zajimavy dotaz..
Vy si muzete udelat super "web pro lidi" ale kdyz Vas nikdo nenajde, tj. nebudete mit navstevnost, tak vam to nebude moc platne, protoze moc penez nevydelate /samozrejme, zavisi hodne na dannem oboru, ale ve vsech oborech uz bud je celkem husto, nebo prituhuje/.. Ano, muzete si pozice ve vyhledavacich koupit, doporucuji napr. Overture, kde za vybrane vyrazy platite 2 USD myslim ze za klik. 500 navstev z Overture 1000 USD, bez garance ze si nekdo neco koupi, dokonce bez garance ze na Vase odkazy neklika konkurence.. :) Google je lepsi, ale tam se myslim plati za zobrazeni.. coz take nemusi nic znamenat. Pak je jeste moznost stat se partnerem nakeho velkeho portalu pro urcitou kategorii, treba AOL.com :) ale na to uz ma malokdo.. Takze ano SEO ma smysl, kdyz se tomu clovek opravdu venuje, a kdy o tom neco vi.. /nejen o tom pise/. Je to stale "nejlevnejsi" cesta k zakaznikovi. A v pripade, kdy je rozdil mezi dobrou a spatnou pozici ve vyhledavacich v radech set tisic Kc mesicne, pak se to mu clovek proste MUSI venovat.. :)
praci cest
Zkuste obcas myslet i na lidi, nejen na vyhledavace. Velmi casto se stava, ze kdyz takovou adresu ve tvaru neco_slovo_je_slovo.htm poslete kuprikladu v e-mailu, vytvori se z toho automaticky odkaz, cili ty podtrzitka splynou s podtrzenim odkazu, takze clovek muze byt zmaten a bude si tu adresu pamatovat, ze se pise s mezerami.
TO je velmi rozumná otázka. Čas od času si rád přečtu další pokračování seriálu o SEO, přiznám se že napůl proto, abych našel nějaké rozumné informace (obvykle v diskusích) a napůl abych si spravil náladu u toho kabaretu kolem (obvykle opět v diskusích :-) ) A roste ve mně stále více tato otázka:
Má vůbec smysl se tímto vším zabývat, trávit stovky a tisíce hodin přemýšlením, špionáží, analýzami, přestavováním webu, optimalizacemi, placením SEO konzultantům a firmám... nebo je lepší tu dobu věnovat primárnímu businessu a za vydělané peníze si koupit klíčová slova, lepší pozice... ??
Základní pravidlo, které imho uvádí Google je: "Pište web pro lidi, nikoli pro vyhledávače". Ze všeho co jsem tu četl vyplývá, že se hledá způsob, jak ohnout hledač tak, aby mne zvýhodnil. Ale nikdo vlastně přesně neví, jak daný hledač hodnotí, pouze se to odhaduje. Navíc - není jen jeden hledač a každý je trošku jiný. A dále - i oni mění postupy a metodiky.
Ergo, SEO investuje kvanta drahé lidské práce do něčeho s nejistým výsledkem, který nicméně už za měsíc bude úplně jiný. Takže - pokud už jednou začnu, budu muset platit neustále? Přijde mi to celé úchylné, všichni přítomní odpustí.
H1 by měl být na stránce jenom jednou. Nahrazení obrázku textem se používá, když se vám nelíbí text (chcete obrázek), ale přesto byste rád zachoval textovou informaci.
Ve vašem případě je dvojí H1 špatné. Pokud máte ten jeden H1 normálně zobrazen, tak udělejte normální obrázek (místo náhrady za text) a H1.
A budou všichni spokojeni. Text tam bude, obrázek taky...
Preji hezky den ci noc. Kdyz tady procitam vsechny ty moznosti co se daji a nedaji delat, tak me napada kolik stoji SEO zviditelneni webu, kde je prumerny tlak konkurence? Kolik si za toto ceske firmy pocitaji? ... jen pro zajimavost :)
Ne, vážně, podtržítka jsou spojovníkem, pomlčky rozdělovníkem, takže pokud chcete využít toho, že google hledá klíčová slova i v názvu souboru, rozhodně používejte pomlčky.
>lepe se to pamatuje
snad, ale při použití s www automaticky každej ví, že jde o internetovou stránku (v čechách automaticky všichni "normální" uživatelé internetu vyťukávají www...)
>SEO
to by museli přesměrovávat z varianty s www na variantu bez www. Pak by to možná smysl mělo, ale takhle v žádném případě.
Můžete očekávat, že Vás závistivá konkurence udá. Nakonec je však rozhodnutí, zda k penalizaci přistoupit či nikoliv, na lidském faktoru (roboty nečtou CSS). Skrývání textu obrázkem (zvláště koresponduje-li text s textem na obrázku) _není_ obecně chápána jako podvodné SEO.
Jiný případ by nastal, pokud byste do <p class="noscreen"></p> skryl výčet klíčových slov. Pak by udání bylo na místě a podle všeho byste se nestačil divit.
Zajimalo by me, jestli Google nejak penalizuje stranky, kde je text skryty pomoci CSS. V SEO-FAQu http://vyhledavace.info/seo-faq/chyby.html#q3 jsem se docetl ze asi ne, je v teto oblasti nejaky posun?
Na kazdem webu totiz skryvam pres CSS dost textu (konkretne pres Pixyho reseni) takto:
<h1>Danove a pravni poradenstvi - Jan Novak<span></span></h1>
Tim <span>em prekryju ten text obrazkem - na tom obrazku je graficka hlavicka webu a je tam zpravidla zobrazen stejny text jako jsem dal do toho h1. Mohu tim pana Googla rozlobit? :-)
Stejnou techniku pouzivam i pro menu.
V souvislosti s tim by me zajimalo, jestli je problem, ze mam na strance tim padem dva h1. Jeden tvorici tu hlavicku (z hlediska semantiky to je nadpis) a pak jeste nadpis dokumentu (treba "Homepage", "Kontakty" a tak).
Skutečně se na druhém místě praček v ČR umístila neexistující značka "Whirpool"? Vždyť i já vím, že se to správně píše "Whirlpool", ačkoliv reklamy vůbec nesleduju.
>odkazů na stránkách by mělo být méně než 100. Pokud jich máte více, nepředá se jim už PageRank. A i těm prvním stům se předá velmi nízký PageRank.
To že jich má být míň NEZNAMENÁ, že nedostanou PR. Viz např. moje stránka http://dejepis.pehe.net/?t=136 má PR5. Na tuto stránku vede odkaz ze stránky http://dejepis.pehe.net (taky PR5), na které je asi 150 odkazů a odkaz na tu konkrétní stránku je právě až na 150. místě (+- přesně to nepočítám).
Sám jsem se sice původně bál toho, že ty více než sté odkazy nedostanou PR, ale moje obavy byly zbytečné. A co se týče pohodlí pro uživatele, tak stejně se přes Google dostanou na konkrétní stránky.
Kdyby byl branding tak úspěšný, lidé nebudou vyhledávat čtyřikrát více obecný název než nejhledanější značku aut, ne? O použitých autech, dotazech na cenu a automobilových supermarketech ani nemluvě.
Když je brandová reklama úspěsná, ani by mě nenapadlo hledat něco jiného, ne?
Samozřejmě, ideální by bylo zkoumat překrývání. Tedy bychom zjistili, že např. jeden člověk vyhledává 3,3x "auta", 1,2 "ceny aut", pak 2,3 "ford", 1,2 "chrysler" a 0,89 "buick" - a nakonec koupí Hyundaie. :-)
Mozna to nechapu, ale z ceho ze to ma vyplyvat, ze lide hledaji spise obecne nazvy, nez konkretni znacky? Dotazu na konkretni znacku aut je 353235, obecneho "auto + auta" je v tabulce 258015. Coz je podle me mene, ne vice...
Jasně, metodologických stanovisek by tam bylo potřeba vyjasnit více. etarget jsem ale použil, protože je to veřejně dostupný zdroj a každý se může přesvědčit "že si to ten Němec nevysvětlil". Na rozdíl od statistik Seznamu nebo InternetTradingu.
S metodologií je obecně problém. Kdybych měl všechno pořádně vyjasnit a objasnit a uvést další pohledy a analýzy, byl by článek třikrát delší a zabral tak tři dny. :-(
Jen bych chtěl upozornit, že četnost hledání zjišťovaná ze statistik etargetu může být zavádějící. Etarget totiž umí jen nejvýše dvojslovné fráze a víceslovné dotazy nějak (nevím jak) převadí na dvojslovné. Pokud tedy ve statistice ukáže např. 100 hledání fráze "běžešelemovací řůčovičky", v extrémním případě se mohlo ve skutečnosti jednat o 100 různých troj- a víceslovných dotazů.
Mam podobny pripad, ked zakaznik na jednej strane ma novinky (nove produkty), ktore stoja za zverejnenie, na druhej strane ich zverejnit nechce, lebo konkurencia ich zacne okamzite ponukat tiez. Takze sa novinky davaju aspon s mesacnym oneskorenim, a ten cas sa vyuziva na to, aby sa dostali k vacsim zakaznikom, ako su obchody apod. Tazky zivot ... ;-)
Chtěl bych se zeptat, myslíte že lidé co dávají obecné dotazy jsou již potenciální zákazníci? Nebo to jsou lidé co jen chtějí informace o dané kategorii výrobků a pak se chtějí v klidu rozhodnout, podívat se na výrobky do obchodu jak vypadají ve skutečnosti, přeptat se apod. A teprve až pak když chtějí nakoupit tak zadají do vyhledávače Pračka XYZ model 123 a hledají podle ceny co koupí. Navíc třeba u aut jste možná zapomněl, že jsou častým koníčkem mužů, takže pokud někdo zadá auto tak třeba jen hledá internetový magazín o automobilech nebo nějakou tapetu na plochu.
A pokud můžu poprosit opravte termín "na stránkách" (v souvislosti s doporučením Googlu o počtu odkazů) na termín "na stránce", podle mne by to mohlo být zavádějící a zaměnitelné s celým webem.
Prozatím je to vše až se více začtu tak třeba ještě něco přidám.