Vlákno názorů k článku Seminář: SEO copywriting - Letní škola SEO od Jakub Kleczek - Preji hezky den ci noc. Kdyz tady procitam...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 8. 2004 23:32

    Jakub Kleczek (neregistrovaný)
    Preji hezky den ci noc. Kdyz tady procitam vsechny ty moznosti co se daji a nedaji delat, tak me napada kolik stoji SEO zviditelneni webu, kde je prumerny tlak konkurence? Kolik si za toto ceske firmy pocitaji? ... jen pro zajimavost :)
  • 21. 8. 2004 10:38

    -pao- (neregistrovaný)
    TO je velmi rozumná otázka. Čas od času si rád přečtu další pokračování seriálu o SEO, přiznám se že napůl proto, abych našel nějaké rozumné informace (obvykle v diskusích) a napůl abych si spravil náladu u toho kabaretu kolem (obvykle opět v diskusích :-) ) A roste ve mně stále více tato otázka:

    Má vůbec smysl se tímto vším zabývat, trávit stovky a tisíce hodin přemýšlením, špionáží, analýzami, přestavováním webu, optimalizacemi, placením SEO konzultantům a firmám... nebo je lepší tu dobu věnovat primárnímu businessu a za vydělané peníze si koupit klíčová slova, lepší pozice... ??

    Základní pravidlo, které imho uvádí Google je: "Pište web pro lidi, nikoli pro vyhledávače". Ze všeho co jsem tu četl vyplývá, že se hledá způsob, jak ohnout hledač tak, aby mne zvýhodnil. Ale nikdo vlastně přesně neví, jak daný hledač hodnotí, pouze se to odhaduje. Navíc - není jen jeden hledač a každý je trošku jiný. A dále - i oni mění postupy a metodiky.

    Ergo, SEO investuje kvanta drahé lidské práce do něčeho s nejistým výsledkem, který nicméně už za měsíc bude úplně jiný. Takže - pokud už jednou začnu, budu muset platit neustále? Přijde mi to celé úchylné, všichni přítomní odpustí.
  • 21. 8. 2004 11:59

    md (neregistrovaný)
    Ano, myslím, že přesně tohle je SEO - zbytečné investování peněz do něčeho s naprosto nejistým výsledkem.

    Hodí se to asi opravdu jenom na tu falšovanou viagru, kterou živnostník Robert Němec - RobertNemec.com optimalizuje.

    Nejistý účinek preparátu + nejistý účinek optimalizace = jistě vyhozené peníze. A to jak za optimalizaci, tak za ten nesmyslný přípravek :-)
  • 22. 8. 2004 13:08

    karel (neregistrovaný)
    Už jswem to tu psal několikrát - placená pozice např. na Googlu začíná od 1,50Kč za klik.
  • 23. 8. 2004 11:07

    Frantisek Hucek (neregistrovaný)
    Zdravim, zajimavy dotaz..
    Vy si muzete udelat super "web pro lidi" ale kdyz Vas nikdo nenajde, tj. nebudete mit navstevnost, tak vam to nebude moc platne, protoze moc penez nevydelate /samozrejme, zavisi hodne na dannem oboru, ale ve vsech oborech uz bud je celkem husto, nebo prituhuje/.. Ano, muzete si pozice ve vyhledavacich koupit, doporucuji napr. Overture, kde za vybrane vyrazy platite 2 USD myslim ze za klik. 500 navstev z Overture 1000 USD, bez garance ze si nekdo neco koupi, dokonce bez garance ze na Vase odkazy neklika konkurence.. :) Google je lepsi, ale tam se myslim plati za zobrazeni.. coz take nemusi nic znamenat. Pak je jeste moznost stat se partnerem nakeho velkeho portalu pro urcitou kategorii, treba AOL.com :) ale na to uz ma malokdo.. Takze ano SEO ma smysl, kdyz se tomu clovek opravdu venuje, a kdy o tom neco vi.. /nejen o tom pise/. Je to stale "nejlevnejsi" cesta k zakaznikovi. A v pripade, kdy je rozdil mezi dobrou a spatnou pozici ve vyhledavacich v radech set tisic Kc mesicne, pak se to mu clovek proste MUSI venovat.. :)
    praci cest
  • 23. 8. 2004 12:52

    -pao- (neregistrovaný)
    Vidite to a ja vzdycky predpokladal, ze v Cechach kde ziji prevazna cast lidi pouziva Seznam, Atlas a Google. Tudiz argumentace cenou jinych hledacu, partnerstvi s AOL a pod. se mi zda trosku jako off-topic. Ale treba ne.

    Ovsem, tech dobrych pozic je jen par, i kdyby se podarilo na ne skutecne optimalizovat. Tudiz mi vychazi, ze stale vice stale kvalitnejsich SEO specialistu bude bojovat o prvnich (rekneme) 10 pozic v dane oblasti tak dlouho, az uz ta pozice bude v zasade nahodna... a zavisla na momentalnim nastaveni indexovaciho algoritmu.

    Tudiz mi logicky vychazi, ze pouze 10 klientu v dane oblasti zaplati sve penize za vysledek, vsichni ostatni pak utopi penize do niceho.

    Pokud budu mit v jistem sgmentu 500 optimalizujicich a platicich klientu, je to 10:490. Ergo by mel trh SEO vymrit, popripade mit velmi vysokou cenu pro tech deset, nebo je to cele jeden velky tunel na penize naivnich platicich.

    Uvaha nakonec: kvalitni hledac by mel najit predevsim to, co clovek hleda, nikoli to, k cemu ho ohnul SeoMan. Kvalitni hledac proto dela vse proto, aby dokazal ruzne "ohybaci" praktiky detekovat a vyradit za hry. Pokud se mu to podari, pak ten, kdo za SEO plati zaplatil zbytecne. Pokud se mu to nepodari, je to zacatek jeho konce. Lide opet zacnou hledat v katalozich, ktere budou delany rucne. A kde je pak SEO?
  • 23. 8. 2004 13:04

    Frantisek Hucek (neregistrovaný)
    "Vidite to a ja vzdycky predpokladal, ze v Cechach kde ziji prevazna cast lidi pouziva Seznam, Atlas a Google. Tudiz argumentace cenou jinych hledacu, partnerstvi s AOL a pod. se mi zda trosku jako off-topic. Ale treba ne."

    Jsou v Cechach i subjekty, ktere maji vetsinu zakazniku ze zahranici.. viz ubytovaci servery, viz kolega Nebesky z www.musicabona.com .. bude toho vice

    "Tudiz mi logicky vychazi, ze pouze 10 klientu v dane oblasti zaplati sve penize za vysledek, vsichni ostatni pak utopi penize do niceho."

    dalo by se to tak rict, ale vzhledem k tomu ze na jeden "produkt" muze existovat velke mnozsti kombinaci klicovych slov, tak toto celkove mnozsti pozic v prvnich desitkach co maji hodntotu je mnohem vice.. co se vvmirani nekvalitnich SEO tyce, tak opravdove ohlas SEO kampane na frekventovana klicova slova muze byt treba az po jednom roce trvani kampane.. a to je dost casu pro SEO na kasirovani penez od zakaznika, popripade na napsani par "tutoriralu o SEO :)"

    "Uvaha nakonec: kvalitni hledac by mel najit predevsim to, co clovek hleda, nikoli to, k cemu ho ohnul SeoMan"

    ano takto by to melo fungovat v idelanim pripade, jeste pokud mozno s nakym prekladacem toho "co vlastne clovek hleda" coz ne vzdy byva presne vyjadreno.. :) Jinak v tech miliardach strankach co jsou na webu, kdy neni mozne je rucne indexovat a hodnotit, a sledovat vsechny zmeny, jsou vyhledavaci algoritmy asi jedinou cestou.. viz Google /fulltext/ vs Altavista /drive zamereno na katalog/..

    Ze se neco obcas musi priohnout.. bez velkeho PageRanku na prvni pozice na frekventovane vyrazy se nedostanete, a ten je velmi tezky "ohnout" :)
  • 24. 8. 2004 8:33

    -pao- (neregistrovaný)
    No vida, kolik nam tu najednou vypadava zajimavych informaci, ktere doposud nikdo nerekl :-) Ale konecne mam pocit, ze mluvi nekdo, kdo o tom neco vi.

    Mala odbocka: rekl bych, ze Altavista byla odjakziva zamerena jako fulltext, nikoli katalog, to bylo Yahoo a AV to tam pridala az pozdeji.

    Tedy, moje argumentace byla ponekud zjednodusena (zamerne) a je mi jasne, ze existuje spousta kombinaci klicovych slov, na ktere lze optimalizovat. Nicmene, cele se to tady toci kolem optimalizace na ta nejhledanejsi (logicky), cimz se nam okruh opet zuzuje... Budu-li mit uzky sortiment, nic jineho mi asi stejne nezbude, bude-li spektrum produktu siroke, asi budu chtit optimalizovat na vse, nebo alespon na to nejuspesnejsi (nejhledanejsi), jak tam uz ten clovek jednou prijde, asi uz mu dokazu ukazat i ty ostatni veci. Totez ovsem splni i placeny proklik za tu (nekde vyse) uvadenou 1,5 / proklik.

    Uznavam, ze optimalizace muze vyjit v NEKTERYCH pripadech levneji. Neni ovsem zase az tak pruzna. To zvyraznene slovo je tam proto, ze to take nikdo nerekl.

    Kdyz bych to shrnul: "SEO muze byt zajimava, efektivni a ekonomicka technika ke zvyseni nastevnosti u nekterych webu, s urcitou skladbou obsahu a jistou skupinou zakazniku. Zalezi na tom, zda si sezenete experta, ktery vcas pozna (a sdeli vam) zda to ma smysl, co to bude stat a jak dlouho to bude trvat. Nebo zlatokopa, ktery z vas vysaje spoustu penez za nic, popripade za jiste vylepseni, ktere ovsem po jiste dobe po dokonceni opet zmizi a vy jste kde jste byl, nebo musite platit stale dokola."

    Asi by bylo dobre, kdyby konecne nekdo rekl napriklad kolik procent z vaseho obratu mate typicky pocitat na prubezne optimalizace, aby se to cele dalo zhodnotit.
  • 24. 8. 2004 11:17

    Frantisek Hucek (neregistrovaný)
    "Mala odbocka: rekl bych, ze Altavista byla odjakziva zamerena jako fulltext, nikoli katalog, to bylo Yahoo a AV to tam pridala az pozdeji."

    mate pravdu, to jsem trochu popletl viz:
    http://www.searchenginewatch.com/links/article.php/2156221
    "Sadly, an attempt to turn AltaVista into a portal site in 1998 saw the company lose track of the importance of search. Over time, relevancy dropped, as did the freshness of AltaVista's listings and the crawler's coverage of the web."

    "Kdyz bych to shrnul: "SEO muze byt zajimava, efektivni a ekonomicka technika ke zvyseni nastevnosti u nekterych webu, s urcitou skladbou obsahu a jistou skupinou zakazniku."

    hmm.. muze byt.. :)

    "Zalezi na tom, zda si sezenete experta, ktery vcas pozna (a sdeli vam) zda to ma smysl, co to bude stat a jak dlouho to bude trvat."

    SEO je castecne veda a z velka casti magie, tudiz nikdo Vam vysledky nemuze zarucit. Taky jsem to v praxi nikde nevidel. Kazdy se holedba, jak umi a co dokaze a kdyz mu reknete, ze mu zaplatite az po tom, co budete DLOUHODOBE v prvni desitce, tak z toho vycouve, protoze vi co dela.. :) Navic kdyz nekdo poradne dela SEO, tak by mel delat i stranky /aspon je mit na starosti/ davat dohromady strukturu stranky, odkazy atd. Navic se na tom musi porad delat, konkurence nespi, vyhledavaci algoritmy se casto zmeni. A kdo by s tim ztracel cas..

    "Asi by bylo dobre, kdyby konecne nekdo rekl napriklad kolik procent z vaseho obratu mate typicky pocitat na prubezne optimalizace, aby se to cele dalo zhodnotit."

    Diky SEO mame asi 99% obratu. Pokud mame direct request na web, tak je to stejne od nekoho, kdo nas uz nekde na googlu nasel, nebo od nekoho, kdo s nami bydlel protoze nas nasel na googlu /nebo jinde/ a ten nas doporucil..

    Jinak navrhuji posedet u Piva a poradne tuto problematiku probrat. Pravdou je, ze konkretne nas pripad www.motylek.com je trochu specificky. Nicmene ted rozjizdime novy site www.linuxsoft.cz a nejvice navstevniku opet chodi z google.com viz:

    2 26774 0.57% http://www.google.com/search
    3 12219 0.26% http://www.google.pl/search
    4 12004 0.26% http://www.distrowatch.com/

    A to je uplne jinak zamereny web..

  • 22. 8. 2004 18:08

    Robert Němec (neregistrovaný)
    Záleží na tom, jak náročný je to projekt. Vždy ale vyjde laciněji než placená reklama - a většinou s mnohem vyšším účinkem.

    Takže to může stát 20 000 Kč i 2 000 000 Kč. Když budete prodávat na stánku, taky budete potřebovat jinou reklamu, než General Electric.

    Ad nejistota: vy jste viděl jistý marketing? Uf, to snad ne! Marketing je vždy trochu nejistý.

    Ale když se podíváte, jaké světové firmy SEO používají (http://sherpastore.com/store/page.cfm/2106), tak "na tom asi něco bude". :-)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).