Z mé části článku Seminář: Kódujeme stránku -- Letní škola SEO se nějak vytratily odstavce na téma dynamické stránky a SEO, tak je přikládám alespoň sem do diskuze.
Nikdo kromě programátorů vyhledávačů a zasvěcených lidí neví, jestli mají vyhledávače raději statické či dynamické stránky a nebo jestli jim je to úplně jedno. V neprospěch dynamických stránek hovoří to, že většina vyhledávačů neindexuje stránky s mnoha parametry.
Co se týče koncovek. Změna koncovky je tou první možností, jak může vyhledávač zjistit, že se jedná o dynamicky generovanou stránku. Je proto lepší i pro dynamicky generované stránky používat koncovky .htm a .html. Ať už berou vyhledávače dynamické stránky jakkoli, ničemu to neublíží (vždyť i tyto koncovky mohou být asociovány s interprety scriptovacích jazyků) a pokud znevýhodňují dynamické, podle koncovky to nepoznají. Navíc, bez ohledu na SEO, lidé raději "zchroupou" v url .htm, nez napriklad .pl.
Ačkoli jsem pod tímto článkem podepsaný, nejsem jeho autorem. V době kdy vycházel a byl psán jsem byl na mezinárodní konferenci o médiích v Luxembursku. Tam jsem napsal článek Upravujeme server - Letní škola SEO, který (jak si zajisté pozorný čtenář všiml) nemá s tímto článkem nic moc společného (počínaje například slohem, faktickými chybami, reakcemi na samotný článek...).
Avšak abych neházel všechno na pana Němce, tak se musím přiznat, že když jsem se dozvěděl ve čtvrtek odpoledne, že nikdo tento článek nepíše, poslal jsem mu několik vět, které jsem nestačil přidat k úternímu článku, avšak nechal jsem tam i některé svoje dílčí myšlenky, které ovšem byly pro neprogramátora stěží pochopitelné a nedivím se, že z toho vznikly chyby, které se ocitli v dnešním článku.
Abych svoji nepředvídavost alespoň trochu napravil, pokusil jsem se věci uvést na pravou míru v dalším semináři letní školy:
co to je.. to ma byt hodnotna info v profesionalnim clanku, nrbo Lupa sklouzava ke glosovani i v odbornych rubrikach??
Jsme profici a vime, ze A je spravne, ale z doslechu vime, ze by to mohlo byt i B.....Jako by nas na zakladce ucili, ze 1+1=2, ale nekdy i 3 :?!)
Dale struktura adresaru... je sice hezke premyslet tak,z e robot povazuje prvoplanovitou logikou prvni adresar ve strukture webu za dulezitejsi...ale mnohdy v ramci prehlednosti adresarove struktury webu je to naopak dulezite diferencovat... prece nemame mit clanky v rootu?
To co pise autor je aplikovatelne na mensi weby - ktere zase tolik z hlediska businessu SEO nepotrebuji... naopak velke www s hodne polozkama je nutn mnohdy adresarove kategorizovat a vrstvit....
Stale mi tu chybi nekae urceni priorit - cemu prikladaji vyhledavace vetsi vahu..vim, ze se to meni.. alespon radove...je to tu nejak skakani z jednoho bobku na druhej....
SELECT * FROM dokumenty WHERE nadpis LIKE '$cool_url'
je rychlejsi nez
SELECT * FROM dokumenty WHERE id = '$id_clanku'
?