Ne že by mi 17% uvedených jako podíl Jyxa (dle Toplistu) nelichotilo, ale zdá se, že jsou tam pomíchané dvě věci.
Tyhle statistiky můžete dělat dělat dvěma způsoby:
a) podle webů (seznam.cz, google.com, centrum.cz, atlas.cz,...)
b) podle technologií (Jyxo, Google, Morfeo, jednotlivé katalogy)
Obě metody mají své uplatnění - první třeba pro reklamu, druhá právě pro SEO.
V článku je jakási statistika, která míchá obojí dohromady - zřejmě většina údajů je pro weby, ale u Jyxa je to pokus o započtení všech údajů, kde je jeho technologie použita:
- něco je tam započteno vícekrát (součet je více než 100%)
- něco tam započteno není - třeba Jyxo za výsledky hledání v katalogu Seznamu, Atlas (protože nyní jej Toplist neidentifikuje)
- není tam uvedeno, co je vlastně měřené/sčítané
Jako důsledek je třeba to číslo 17% u Jyxa víceméně náhodné - pokud bychom to brali podle webů, mělo by jyxo.cz 1,4%, pokud podle technologií tak by to zřejmě bylo přes 25% (zejména kvůli licenci pro Seznam). Obojí z včeřejšího Toplistu.
Děkuji za upozornění. Součet opravdu není 100%. Byl jsem si toho vědom a měl jsem to vysvětlit rovnou v článku.
Vycházel jsem z myšlenky, že pokud někdo přijde na stránku Jyxo.cz a zadá dotaz, dostane odkazy z Jyxo. Pokud jde do Atlasu, dostane opět výsledky z Jyxo (i když upravené). To stejné v Seznamu v českém fulltextu, opět je to Jyxo. Proto jsem sečetl následující: Seznam fulltext (Jyxo) 14,25%, Zoohoo (Jyxo) 1,51% a Jyxo 1,31%. Podobně Google byl spočítán jako Google, Google.sk, Google.de, Google.pl, Seznam fulltext ve světě (Google), Google images a Google.co.uk.
Pokud optimalizuji na výsledky Jyxo, domnívám se, že bych měl započítat všechna místa, kde Jyxo pracuje.