Předně nechápu co má co dělat reklama na ČT2. Vzhledem k tomu, že nikde není zákonem určeno co za pořady má vysílat ČT na kterém svém programu, může ČT celé programové schéma ČT1 přenést na ČT2 (tzv. "i s chlupama") a bude všechno při starém.
Co mi ale vadí zdaleka nejvíc, je, že nejenže novela nezabránila dalšímu obcházení zákona (teleshoping, sponzorské vstupy, selfpromo, product placement...), které reálně hrozí zmasověním, ale nepodchytila ani obcházení současné (nákup extra). Takhle je to úplně na nic. Na ČT1 se tak jistě dočkáme "Nákupu extra" ve velkém, sponzorské vstupy budou na 3 minuty a hlavním scénáristou každého nového seriálu nebo inscenace ČT bude marketingový pracovník, který upraví děj tak, aby se do něj vešlo co nejvíc spotřebního zboží pro PP.
Ta absurdní reklama na ČT2 asi souvisí s tím, že "státní" ČT potřebuje peníze na digitalizaci a poslanci, senátoři, ani vláda nemají kam sáhnout pro nezbytné finance. Proto asi přikývli na návrh kočkopsa z komerčních TV a věří, že ty skutečně zafinancují i podporu tuzemského filmu. Tehdy, kdy zákonodárci kývli na skončení reklamy v ČT po dokončení digitalizace, na tyto souvislosti asi nemysleli.
Pokud se někdo opravdu nebojí monopolního diktování cen za reklamu Novou a spol. a následného zvýšení spotřebitelských cen, potom by měl konec reklamy na ČT vítat. Prostatici si mohou opatřit inzerované zaručeně fungující podpůrné doplňky stravy a tak si nebudou muset při delších pořadech dělat soukromé přestávky. Konečně, právě pro ty je také určena funkce TIMESHIFT v některých TV a snad ve všech PVR.
Teleshopping podle tohoto novácko-primáckého paskvilu nesmí být nas ČT vůbec, takže odpadne i nákup extra. Zústanou jedině sponzoři, kterých bude asi plno před každým pořadem :-)