Vlákno názorů k článku Senzory Martina Malého: A internet věcí máte? od to je jedno - Myslím že věci s IoT si nebudeme pořizovat...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 5. 2016 15:40

    to je jedno (neregistrovaný)

    Myslím že věci s IoT si nebudeme pořizovat dobrovolně. Dostanou se k nám jako součást nejrůznějších spotřebičů a výrobků. Budou hlídat parametry užívání aby měl výrobce důvod ukončit záruku, případně aby mohl obratem vnutit servisní zásah nebo aspoň prodat materiál na nezbytnou údržbu.

    "Vy v té pračce moc perete!", "Nevyčistil jste včas filtr!", "Vy jste v těch botách moc chodil!", "Neošetřil jste každoročně dřevo naší předepsanou lazurou!" nebo "Vám ale na ten nábytek svítí slunce!" a podobně.

    Některé přístroje již dnes mohou disponovat jednoduchou indikací (třeba mobily mají indikaci navlhnutí) nebo mohou mít vnitřní paměť kam se parametry užívání ukládají (určitě automobily a mnohé další). Ale s IoT to bude dotaženo k naprosté dokonalosti.

  • 18. 5. 2016 21:29

    HonzaV (neregistrovaný)

    Přesně tak. Jen je zajímavé, že spousta takových věcí už šla udělat velice jednoduše i "analogově", např. detekce toho, že bedna se zmrzlinou prošla teplotami nad bodem mrazu = dvě kostičky ledu, z toho jedna obarvená na červeno, v igelitovém samolepicím pytlíčku. Jakmile to povolí, barvy se smíchají a je to jasné. Asi muselo přijít to všeobecné povědomí, že je dobré sbírat data, a řešení znamená vytvářet, když ses nad tím zamyslíme, příšerně složitou infrastrukturu - čidlo s baterkami, pokrytí sigfoxem či lorou, cloud nad tím, poskytovatel, vyhodnocování, informace konečnému uživateli. Ale tak to je dnes skoro se vším, proč dělat věci jednoduše, když to jde složitě a v tom potravním řetězci se uživí řádově víc lidí.

  • 18. 5. 2016 18:33

    Tomáš2 (neregistrovaný)

    článek mě zaujal, trefa do černé a jsem rád, že to tady zaznělo, jsem technická hračička, ale tohle šílenství ohledně IoT se mi nelíbí.

    Příklad z praxe, před 5 lety jsem se dostal k luxusním autům a servisům k nim. Co mě překvapilo, tak v momentě poruchy auto samo nahlásilo na ústředí co má za problém a než se stačil řidič vzpamatovat, měl telefon ze zákaznické linky s informací, že náhradní auto je na cestě nebo jestli potřebuje jinak pomoc.

    Tohle je přesně služba IoT, která dává smysl, ale v té době se tomu IoT neříkalo.

  • 19. 5. 2016 10:16

    krakonoš (neregistrovaný)

    No, až i tomu největšímu trumbelínkovi dojde, jakou veš v kožichu doma má, bude bohatý ten, kdo založí firmu, která bude tyhle štěnice vyhledávat a likvidovat.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).