Myslím že věci s IoT si nebudeme pořizovat dobrovolně. Dostanou se k nám jako součást nejrůznějších spotřebičů a výrobků. Budou hlídat parametry užívání aby měl výrobce důvod ukončit záruku, případně aby mohl obratem vnutit servisní zásah nebo aspoň prodat materiál na nezbytnou údržbu.
"Vy v té pračce moc perete!", "Nevyčistil jste včas filtr!", "Vy jste v těch botách moc chodil!", "Neošetřil jste každoročně dřevo naší předepsanou lazurou!" nebo "Vám ale na ten nábytek svítí slunce!" a podobně.
Některé přístroje již dnes mohou disponovat jednoduchou indikací (třeba mobily mají indikaci navlhnutí) nebo mohou mít vnitřní paměť kam se parametry užívání ukládají (určitě automobily a mnohé další). Ale s IoT to bude dotaženo k naprosté dokonalosti.
článek mě zaujal, trefa do černé a jsem rád, že to tady zaznělo, jsem technická hračička, ale tohle šílenství ohledně IoT se mi nelíbí.
Příklad z praxe, před 5 lety jsem se dostal k luxusním autům a servisům k nim. Co mě překvapilo, tak v momentě poruchy auto samo nahlásilo na ústředí co má za problém a než se stačil řidič vzpamatovat, měl telefon ze zákaznické linky s informací, že náhradní auto je na cestě nebo jestli potřebuje jinak pomoc.
Tohle je přesně služba IoT, která dává smysl, ale v té době se tomu IoT neříkalo.
Přesně tak. Jen je zajímavé, že spousta takových věcí už šla udělat velice jednoduše i "analogově", např. detekce toho, že bedna se zmrzlinou prošla teplotami nad bodem mrazu = dvě kostičky ledu, z toho jedna obarvená na červeno, v igelitovém samolepicím pytlíčku. Jakmile to povolí, barvy se smíchají a je to jasné. Asi muselo přijít to všeobecné povědomí, že je dobré sbírat data, a řešení znamená vytvářet, když ses nad tím zamyslíme, příšerně složitou infrastrukturu - čidlo s baterkami, pokrytí sigfoxem či lorou, cloud nad tím, poskytovatel, vyhodnocování, informace konečnému uživateli. Ale tak to je dnes skoro se vším, proč dělat věci jednoduše, když to jde složitě a v tom potravním řetězci se uživí řádově víc lidí.