Vlákno názorů k článku Senzory Martina Malého: Fakt někdo potřebuje aplikaci na to, aby rozsvítil? od MM - Výborně. Takže budu chtít jet do Karlína a...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 10. 2016 13:37

    MM (neregistrovaný)

    Výborně. Takže budu chtít jet do Karlína a skončím v Bráníku, protože na Letné přistoupí dvě školní třídy a přehlasují mě. :P

  • 12. 10. 2016 10:21

    Libb

    Fakt myslíte, že cedule Tramvaj 8 přijede za 3 minuty nepotřebuje připojení a inteligenci? Nevím, jak jinde, ale v Brně to reaguje na skutečnou polohu tramvaje a možná i na provoz, takže zrovna tohle celkem inteligentní a užitečné je.

  • 12. 10. 2016 12:29

    Karel (neregistrovaný)

    Na nádražích to řídí nádražáci. Konkrétně v Brně se tak u některých spojů opravdu chovají. Nechtějí přiznat, že vlak na Prahu ještě nevyjel z Břeclavi, protože by lidé vrátili jízdenky a šli na autobus.

    Co se týká panelů pro tramvaje apod., tak to víceméně funguje. Osobně to mám rád, protože má každou chvíli něco zpoždění. A já pak na přestupu vidím, zda mi to už ujelo, nebo zda to má také zpoždění. Protože na jedno místo vede cest několik, tak docela ocením informaci o tom, která z linek pojede první. Obvykle mohu jet více různými spoji přes různá místa (byť každá trasa trvá jinak dlouho), takže mi ty tabule pomáhají. Přiznávám, že v Praze to bylo už před deseti lety vychytanější, tam byla i informace, že tramvaj stojí v zácpě. V Brně zřejmě akorát ví, kdy a ve které stanici ten autobus naposledy byl, takže některé úseky to neměří nejlíp (papírově 1 minuta, skutečnost je 10 minut v koloně).

  • 12. 10. 2016 12:00

    Ivan Nový (neregistrovaný)

    Omyl, IoT způsobí, že v případě té tramvaje tu budoucnost znát budeme, protože budou k dispozici informace i z jiných tramvají, mapujících provoz jinde, dynamika změn průjezdnosti křižovatek je určitě pomalejší, než frekvence tramvají, takže informace z tramvaje jedoucí před tou sledovanou, jsou relevantní i pro odhad dojezdu naší tramvaje.

    Navíc se odhad může učit na datech, která v sobě zahrnují cyklicky opakované hustoty dopravy, v závislosti na denní době a ročním období.

    Cílem samozřejmě není zobrazování času, ale dynamické řízení počtu tramvají na trase, kdy nakonec linky budou virtuální a jednotlivé tramvaje budou přizpůsobovat svou trasu aktuálním požadavkům. Například počtu lidí čekajících na zastávce (data mobilních operátorů).

    A toto pojetí získávání informací a jejich zpracování, je nová technologická kvalita, jejíž dosah si málo kdo dnes uvědomuje.

    Bude možná i komunikace směrem k MHD. Na zastávce na svém mobilu označíte cílovou stanici a systém sám vyhodnotí trasu dané tramvaje tak, aby co nejméně tramvají převezlo co nejrychleji co největší počet pasažérů.

    Trasa konkrétní tramvaje bude řízena požadavky lidí co v ní už sedí a požadavky lidí čekajících na zastávkách.

    Například 80% tramvají bude jezdit na pravidelných linkách a mezi ně systém zařadí dynamicky posilové tramvaje, které budou mít trasu sestavenou ad hoc.

    Například u divadla po představení přijede více tramvají, protože MHD bude vědět, kolik lidí bylo v divadle (data mobilních operátorů). Budete tak žít v inteligentnější MHD, ale ani si toho nevšimnete, prostě tramvaj bude na zastávce tehdy, když budete chtít jet, a ani nebudete přemýšlet o tom, proč tomu tak je. Bude to pro vás samozřejmé.

  • 12. 10. 2016 13:49

    Ivan Nový (neregistrovaný)

    Proč by vás přehlasovali, do Bráníka pojede jiná tramvaj, plná tramvaj ani nezastaví a bude jinak označená. I nápisy na tramvaji jdou přece měnit ad hoc :-)))

  • 12. 10. 2016 18:16

    krakonoš (neregistrovaný)

    Hihihi, už ty tramvaje vidím... Ale realita bude taková, že nepřijedou, protože je, třeba, nebude mít kdo řídit, nebo DP nebude mít nic v záloze, nebo se na to všichni, podle hesla: Angažuji se jen do výše svého platu". prostě vyprdnou.

  • 12. 10. 2016 11:34

    fd (neregistrovaný)

    Pricemz pokud to tam neni, tak se na tom, ze holt nejakou dobu pockate, stejne nic nezmeni. Nehlede na to, ze ta cedule, bez ohledu na to zda je nebo neni nekam pripojena, bude vzdy fungovat spatne. Jen pokazde jinak spatne. Presne stejne, jako vam navigace zcela vzdy spatne spocita dobu jizdy, nebot muze brat v potaz tak maximalne aktualni stav, ale nezna stav za minutu.

    Staci se jit podivat na zcela libovolne nadrazi, ty cedule ukazujici zpozdeni uz tam jsou par desitek let, a zcela vzdy to funguje tak, ze tam naskoci 5 minut, po 5 minuchach 10 minut ... a ve finale po 2 - 3 hodinach se klidne muze stat, ze naskoci hlaseni ze spoj nejede, pricemz jste za tu dobu alternativni cestou mohl cile dosahnout jiz nejmene 3x.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).