Já vidím školu a hlavně přístup učitelů k výuce a používání zejména hardware, častečně jakou brzdou, v tom smyslu, že žák nebo student se učil několik let na jednom kusu zařízení a není po vyjití ze školy ochoten akceptovat jiné zařízení, byť by bylo 100x lepší, jen proto že jim ho prolobovaný výrobce na školu dodal za nestandardních podmínek. Učitel ho samozřejmě vychválil a žák je přesvědčen že pracuje na tom nejlepším co kdy bylo stvořeno a ověřeno hlavně v NASA. Pak tito mladí rekruti příjdou do skutečného průmyslu a cpou to všude hlava nehlava. Proto že s jiným železem nepřišli do styku.
Ano, mate jiste pravdu. Jenomze jak z toho ven? Urednici na ministerstvu si nepripousti, jak moc ten system nefunguje. Respektive si nepripousti, ze problemy vzdelavaciho systemu maji nasledne dopad na celou spolecnost.
Ono by bylo fajn vse duplikovat a vse mit ve vic alternativach (např. mít na každém pracovišti v učebně PC+Tablet+Rasberry, mít pro každý SW alespoň dvě alternativy (Office+LibreOffice+GoogleDocs), mít na PC 2 operační systémy, mít např. 2 nezapojené Wifi Routery pro ukázku konfigurace, mít pro učitele zajištěno školení pro toto všechno. Ale i s dodáváním jedné varianty je problémů nad hlavu. Navíc uslyšíte, že na to prostě nejsou prostředky a buď se míříte s jednou variantou nebo ničím...
:-(
for sotkis: Zaprezentovat školu, kroužek u domácích výrobců, distributorů, žádat jakostně dvojkové zařízení, opravované, mírně zastaralé, vyprodávané atd. Když výrobce uvidí že to nepříjde na zmar rád pošle i novinky z výroby. Nevím co by rád výrobce slyšel, aby mohl a rád vyhověl. Vždyť ti malý kluci by uvítaly cokoliv. Já bych osobně tlačil na studenty aby sdílely svou práci veřejně. Podpořil bych nějaké zájmové české fóra a blogy. Objednávky z číny vycházejí na pár korun. Dnes se školy neumějí ponížit a někde prosit. Jak to dělají neziskovky a jiné spolky? Vyberou mraky prachů udělají žranici, nakoupěj služební auta, rozdají si odměny a dětem pak na oddělení pošlou Bohdalovou aby jim donesla pár plyšáků. A my u beden posíláme DMSky jak divý. Já myslím že možnosti stále jsou, ale když převládá myšlení Pašíka Klause, že všechno co se nevyplatí tak, zrušme, nikomu nepomůže ani svěcená voda. Pedagog příjde domů zavře se v kuňabě a bastlí. Proč nezačne bastlit s děckama kteří by měli zájem. Ti se mu smát nebudou když se něco nepovede. Jako kdysi jakýsi programátor Linhart na jednom fóru. Který mladé začínající kluky jen ponižoval.
Češtinu příspěvku pomíjím, je snad až odstrašující :-(. Po stránce věcné se vesměs jedná o nereálné návrhy. Mohly by fungovat tam, kde jsou podmínky, především osobní kontakty, ale co třeba vesnické či maloměstské školy, které nemají v širokém dalekém okolí žádné dodavatele (o výrobcích ani nehovoře, já o žádném vhodném tuzemském nevím, tedy pokud by se nemělo jednat o unikátní, tj. propritární řešení).
Nápad ohledně objednávky z Číny je úsměvný - škola (státní) musí dodržovat požadavky legislativy, třeba zákon o veřejných zakázkách, a už vidím, jak se Číňané hlásí. Nehledě problémy s fakturací apod.
No hlavně, "dvojkové zařízení, opravované, mírně zastaralé" - to by asi zájem mládeže nepřitáhlo.
Aby taky byly prostředky, když 20cm drátu stojí 100Kč - https://www.helago-cz.cz/eshop-sada-vodicu-a-nevodicu-140142.html
A díky tomu, že ČR alespoň v něčem konečně postoupila do 21. století, si na ně můžeme ukázat.
Nebo elektrotechnické stavebnice. Rezistor 100 ohmů za 130Kč? Žárovka za 145Kč? Nebo je libo potenciometr za 320 Kč? Nebo tranzistor BC 108 za 320Kč?
https://www.gme.cz/msc2-2-001-rezistor-100-ohm
https://www.gme.cz/msc2-2-101-zarovka-6v
https://www.gme.cz/msc2-4-001-potenciometr-100-ohm
https://www.gme.cz/msc2-4-031-tranzistor-npn-bc108