To je vskutku originální pohled na danou kauzu, hájil byste stejně třeba producenta masa, který by prodával zdravotně závadné produkty, ale pokud by přišla inspekce, dal by jí ke kontrole bezvadný kus? Zákonné požadavky (obstát při kontrole) by byly splněny.
Rozdíl mezi tímto a Dieselgate je akorát v tom, že VW přišel na způsob, jak poznat, že jde o kontrolu, ČOIka si "bohužel" vybírá testovací vzorky náhodně.
Ovsem pokud by norma vyzadovala, aby maso bylo nezavadne pouze pri kontrole, tak by to bylo naprosto vporadku. Podivejte se do sveho technickeho prukazu jakou ma vas vuz spotrebu, a pak se pochlubte, kolikanasobek je realita.
To je totiz presne vysledek toho, ze se nekdo snazi ustanovit nejaky exaktni zpusob mereni neceho, co je ale jiz naprosto mimo realitu. Pokud by to totiz melo mit nejaky smysl, muselo by se to delat napriklad tak, ze tisic lidi dostane tisic vozu, a po roce provozu se zmeri spotreba a spocitaji emise.
Pokud se pak budeme ohanet prave temi emisemi, tak by bylo zahodno jeste spocitat, kolik se jich vyprodukuje vyrobou noveho automobilu. Jenze ono by pak vyslo, ze daleko ekologictejsi je provoz 50 let stareho veterana, nebot ten ani za dalsich 100 let nevygeneruje tolik, jako vyroba noveho.