Vlákno názorů k článku Senzory Martina Malého: O fenoménu „kurvítek“ od rad - Mě teda z článku vyplývá spíš to, že...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 4. 2017 14:15

    rad (neregistrovaný)

    Mě teda z článku vyplývá spíš to, že snaha státu v této oblasti je odsouzena k nezdaru a s tím souhlasím.

    Já to vidím tak, že výrobci jsou ekonomicky tlačeni k co nejlevnějším řešením a že zákazníci neocení kvalitu. Takže problém je spíš v tom, kdo svým nákupem volí, komu dá právo dále existovat t.j. v zákaznících.
    Žádný státní spasitel to za spotřebitele neudělá. Akorát se vyrobí další úřad s teplými místy a pravomocí buzerovat podle své libovůle ty, co něco reálně produkují. A politici se pobijí v prsa, jak úderně řeší problémy lidu.
    Lid se vyznačuje tím, že se raději nechá oblbovat (politiky, reklamou) než bude přemýšlet nad svým rozhodnutím a nedejbože se zdržovat pátráním po informacích, které ke svým rozhodnutím potřebuje. Proto tíhne k tomu dát zavděk státnímu "garantu kvality".

  • 5. 4. 2017 11:45

    . . (neregistrovaný)

    a přitom obyčejný člověk si myslí, že korprorace se chovají vždy chamtivě a nemorálně a jediný stát je umírňuje a snaží se být lidský. To taky moc nesedí, co? Ono to je tím, že jakmile vztáhneš jakýkoliv argument do absurdní roviny, vždy je to dost nerealistické.

    Ne, autor nabízí jen oponentní výklad, nikde netvrdí, že se tak chovají všichni nebo, že se tak nechová nikdo.

  • 8. 4. 2017 13:47

    Tom (neregistrovaný)

    Naprosty souhlas. Lide tlaci na cenu a firmy se jim snazi vyhovet.
    Priklad - mobilni telefon. Nevim jak v CR, ale napriklad u nas v Au minimalne 90% lidi meni telefon po maximalne 2 letech (kontrakt s operatorem).
    Takze - lze udelat telefon s vymenou baterii, bytelny, poctivy aby vydrzel 10 let, jenze....
    10 let ho nikdo nebude pouzivat, moralne zastara za ty 2 roky
    bude to tak drahy ze to nikdo nekoupi
    bude to velky a tezky ze to nikdo nebude chtit.

    Takze baterku zavru do telefonu - usetrim desetinky milimetru ale hlavne problemy se zakaznikama co si budou baterku menit, nebude to vypadat tak elegantne jako konkurence, ...
    Soucastky nepredimenzuju ale udelam jen tak tak aby to vydrzelo - opet usertrim par gramu a par centu na kazdou ochuzenou soucastku. Co to je par centu, ze? At nezeru na celym telefonu at je to rekneme $1. Nojo, jenze Apple uz prodal pres miliardu iPhonu - to je usetrena miliarda dolaru....

    A ceny stale klesaji - drive stal telefon mesicni vyplatu, dnes par denni vyplatu - a umi nesrovnatelne vice.

    Takze ano, je v tom spiklenectvi firem - proste se snazi usetrit kde se da. Jinak s tou zarukou - ne vsude je brana zaruka jako v CR. Napriklad u nas v Au je sice zaruka povina 1 rok, ale zalezi na druhu a cene zarizeni, takze napriklad drahou televizi muzu reklamovat zavadu klidne i po 3 letech protoze se ocekava ze takovy vyrobek bude slouzit dele nez 3 roky...

  • 10. 4. 2017 18:45

    Me. (neregistrovaný)

    Ne, je v tom ROHS se zákazem olova v elektronice - bezolovnatá pájka nevydrží dlouho, takže dimenzovat součástky na více nez je životnost pájených spojů je nesmysl. A bezolovnaté spoje také komplikují výměny součástek, takže další tlak na preferencí nerozebiratelnosti a neopravitelnosti.
    Zákazník si ani nemůže připlatit za spolehlivější konstrukci, protože ten výrobek by byl dle RoHS nelegální. Výjimku z RoHS mají jen medicínská zařízení. Protože tam spolehlivost stále dominuje nad zelenými mozky.

  • 12. 4. 2017 21:37

    ldx (neregistrovaný)

    A jak byste to řešil vy? Nějaký lepší mechanismus na vychcané výrobce?

    Mně napadá nějaký dokonalý systém hodnocení produktů, jenže vždycky to odnesou ti, co si ten produkt koupí, než se chyba projeví a postižený ji tak bude moct zapsat do komentáře nebo hodnocení...

    Potom by jediné fungující chování bylo čekat rok-dva, než se projeví případné závady a pak teprve si zařízení zakoupit. Kdyby tuhle strategii aplikoval každý tak se pokrok zastaví. Zvlášť v elektronice, kdy rok je století.

  • 30. 12. 2017 21:46

    JT (neregistrovaný)

    Ale pouze pokud zelenými mozky myslíte ekology, ty pravé zelené mozky (gumy) mají na vojenskou techniku a avioniku z RoHS výjimku také.

  • 5. 4. 2017 7:26

    egoist (neregistrovaný)

    No pan autor předpokládá , resp. nás chce přesvědčit o tom, že korporace a firmy se chovají resp. snaží chovat eticky a zásahy státu(dělání dobra) je na překážku. Je to skutečně tak ?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).