"cílem podobných výukových programů by nemělo být předání nějaké konkrétní znalosti či dovednosti, ale rozvoj technického myšlení a vhledu do oboru"
Tahle věta z toho článku je ta nejdůležitější. To by se mělo poslat všem těm úředníkům co vymýšlí všechny ty technické a metodické pokyny. Tohle by nemělo platit jenom pro výuku arduina ale pro úplně celou školu. Není důležité předání nějaké konrétní znalosti, protože spousta z nich nebude za dvacet let stejně platit. Důležitý je rozvoj myšlení. I kdyby dané dítě po škole na jednočip nešáhnulo, tak mu ta výuka prospěje. Rozvine analytické myšlení a to se v životě hodí úplně všude.
Jenze to se spatne zkousi, a jeste hure znamkuje. Neni prece nic snazsiho, nez nechat deti naucit neco zpameti, a pak je hodnotit za to, kolik letopoctu si pamatuji.
Muj osobni nazor je takovy, ze zakladni skola by mela primarne slouzit k tomu, aby detem ukazala vsemozne obory lidskeho konani, a ucitele by meli u deti prave a predevsim sledovat to, co jim jde, co je bavi a tim smerem je navest. A ne jim vnucovat neco, co je nejen ze nebavi, ony uz ty deti dobre vedi, ze nim to nikdy k nicemu nebude.
Mimochodem, kolik z vas by bylo schopno udelat klasicky skolometsky vetny rozbor toho odstavce vyse? A i kdyby umel, k cemu by to bylo dobre? A kolik z vas dela domaci ukoly za sve deti, protoze ony vubec netusi, co a proc vubec se po nich chce?
Jinak jeste nejsem tak skleroticky abych si nepamatoval, jak jsme se tesili na fyzikalni/chemickou laborator a ta vsemozna udelatka, aby nas potom k nicemu nepustili a nechali nas (v te laboratori) opisovat spousty nesmyslu z tabule. Zadne pokusy, zadne prakticke ukazky. Klasicka nuda. A tak se za nasich mladych let zkratka ruzne vybusne smesi vyrabely doma ;D.
Rozbor toho souvětí bych zvládnul, ač jsem školu opustil před 40 lety a živí mě technické obory. A k čemu to je? Mě to tedy hodně pomohlo při učení angličtiny - stačí mi říct gramatické pravidlo a není třeba mi to čtrnáct dní vysvětlovat na příkladech (jako mým kolegům z kurzu, kteří také stále nechápou, k čemu se ty gramatické rozbory učili, a tak nejsou schopni pochopit jednoduché pravidlo, že každá oznamovací anglická věta má podmět - oni totiž netuší, co to ten podmět je).