Osobně bych také ve vašem případě penalizaci neriskoval. Váš úmysl je sice dlážděn dobrými úmysly, ale podstatu cloakingu naplňuje.
> Dalsi jejich problemem je, ze jejich generovani znamena zatez na server, coz pri indexovani par set tisic dynamicky generovanych stranek uz je poznat.
A spočítal jste si, kolik dat ušetříte, pokud několika robotům za den nabídnete o pár kB méně? Při návštěvnosti vašeho portálu si myslím, že se nedostanete ani na jednotky procent. Traffic bych šetřil jinde... Zkuste jako první krok např. z vašich HTML a CSS šablon odstranit všechny prázdné mezery, ušetříte mnohem více přenosu dat...
Vaši obavu, že robotovi trvá indexace o tolik déle, také nesdílím.
Nikdy se nám nestalo, že by při omezování např. dynamické navigace nebo akční - dočasné postranní nabídky - google penalizoval provozovatele eshopu. Je to ekvivalent skrytí zbytečně generovaných částí. Akt vyřazování je buď velmi sofistikovaným algoritmem nebo to tam checkují školení indové 24h - 7 days a week. Každopádně logické zásahy na velmi pěkném vzorku webů google ponechal bez vlivu na výsledek vyhledávání.
Takže další seo black magic...
To jsem třeba jednou přišel do jedné firmy, která postavila brutální linkfarmu na několika doménách a případné zbloudilce přesměrovávala na web klienta. Ale protože ten web klienta byl kvalitní, tak si mysleli, že to není SEO spam.
Podle mě je SEO spam lepší definovat výčtem. Trochu se o to snaží tento článek, ale pokud mi dovolíte, tak odkážu na jeden svůj starší text o SEO spamu: http://www.jakpsatweb.cz/clanky/podvodne-seo-techniky.html
Prosím šéfa portálu heureka.cz, aby uvedl přístup operátorů zavádějících nové eshopy do souladu se specifikací formátu xml feedu, který zveřejňujete - nebo naopak. Je neúměrným úsilím se dohadovat s každým dalším nasazeným eshopem multiaplikace s operátorem, že je vše v pořádku, nehledě na velmi dlouhou dobu reakce. Nakonec operátor stejně uzná, že je formát OK, jen to stojí mnoho času a zbytečné argumentace, která se neustále opakuje. Neznám důvody takovéto zdržovací strategie. Pokud se na vás obracím, nemá to žádný význam, situace se opakuje s každým novým případem.