Připadá mně to jako zbytečnost, protože tento seriál byl sice točen na filmový materiál, ale bohužel jenom ve formátu 4:3, takže z toho vznikne HD s černými pásy po stranách (jelikož HD nezná 4:3, ale pouze 16:9). Kdyby se radši ČT za peníze koncesionářů věnovala digitalizaci filmů, které byly pořízeny v Cinemascope, tak udělá líp.
přesně tak, fascinují mě i ty filmy na nova HD v 4:3. K čemu mi je HD "kvalita" když na televizorech 16:9 vidím po stranách pruhy. A to vysílají mnohem novější filmy než Pitaval.
Filmy na Nově (a Primě jakbysmet) rozhodně nejsou natočené 4:3. To jenom tyto dvě pastanice, hrající si na lídry všeho možného, neumí odvysílat film v původním formátu, ale mají asi neustále pocit, že ve většině domácností je stará dřevěná Tesla, kde se 4:3 bude vyjímat líp, než cokoliv jiného. A bohužel ještě zastydli v analogové době a nedochází jim, že divák má dnes buď nový televizor nebo STB a přijímá digitální signál, tudíž si lze v obou případech přímo uživatelsky nastavit, jaký obraz bude sledovat (16:9, 4:3LB, 4:3PS) a nemusí to za něho dělat televizní stanice a kurvit to tak automaticky i všem ostatním divákům.
ani náhodou, žádný film není natočený v 4:3 jak by to vypadalo potom v kině. Je to už ořezané na 4:3 pro TV, takže už tak tam chybí část obrazu. V dnešní době si hrajou na HD a dávají filmy ve formátu 4:3.
Jen otázečka. V aktualitě se píše: Sledujte řešení vražd, loupeží a dalších kriminálních činů, které se opravdu staly," Proto bych se tedy chtěl zeptat, zda tento seriál vznikal na základě skutečných událostí. Pokud ano s jakou věrohodností jsou tyto události popisovány.
Už vlastní obrazová kvalita tohoto seriálu je chabá, tak nevím co chtějí dávat do HD :-(.
Souhlasím s názorem, že v první řadě, by se měly do HD převádět filmové pásy a až potom produkce točená TV kamerou...
Nebylo to točené televizní kamerou, ale filmovou kamerou, leč ve formátu 4:3. Stejně dopadl třeba seriál Přátelé zeleného údolí. Ale význam převodu do HD zde opravdu není nebo je, ale až na druhém místě.
A v čem je problém, že jsou kolem černé pruhy? Bylo to natočeno 4:3, tak se to tak i odvysílá. Stejně tak nebudu nadávat, když budu mít v HD film s poměrem 2.35:1 s pruhy nahoře a dole - a zrovna takových je spousta. Podle mě je na HD důležitá obrazová kvalita, ne poměr stran.
mi řekněte který HD televizor není širokoúhlý. Tady nejde o poměr, tady jde o to, že 4:3 převádí na HD, což moc majitelů širokoúhlých HD TV neocení a majitelům televizorů 4:3 je úplně jedno jestli to je HD. Proto je to nesmysl.
Problém je akorát v tom, že se celou dobu bavíme o smysluplnosti převodu tohoto seriálu do HD. A to je prostě nesmysl a obzvlášť v době, kdy naprostá většina filmů pořízených v Cinemascope (kde má převod do HD rozhodně větší význam než seriál v 4:3) do HD převedená není. Tím se mělo začít a tyto seriály až když nebude do čeho píchnout...
O smysluplnosti převodu ať si rozhodnou Kavky, je to jejich archiv. Vzhledem k tomu, že se ten seriál už vysílal na několika TV, tak se jim to asi vyplatí. Jsem na to docela zvědavý, protože mi přišlo, že obrazová kvalita zrovna nebyla nejvyšší. Jiné seriály z té doby vypadaly obrazově líp. Čekal bych, že dalším kandidátem na převod by mohli být Chalupáři.
Převádět filmy může ten, kdo k nim má práva. Filmy, na kterých se podílela ČT, se převádějí - výsledek byl vidět na jaře v "Rozmarných letech českého filmu". Takže to je spíš problém pro Barrandovský archiv.
Jenomže další problém je v tom, že i film 2.35:1 je často vysílán ve formátu 16:9, tedy bez pruhů nahoře a dole, což je další zhovadilost českých stanic, protože nás tím vlastně připravují o čtvrtinu filmu.
vidím, že si nerozumíme. Já narážel, na filmy nenatočené v 4:3 nějkdy i docela nové, které nova HD dáva na svém programu. Přijde mi trapné ořezat film na 4:3 a pak do dát do HD i když byl natočený v jiném formátu. Pokud je starý film nebo seriál v 4:3 jelikož tak byl natočen tak s tím problém nemám, u toho je mi jasné, že roztahovat takový obraz na 16:9 je kravina. Ale moc nechápu důvod převodu seriálu natočený 4:3 na HD, trochu vyhozené peníze.
Presne tak, napr. film Meda Beda z roku 1964 vydali nedavno na DVD, prodavane napr. v Popronu, a dopadlo to bohuzel tak, ze 16:9 na DVD vytvorili orezem ze 4:3, takze cast horniho a dolniho obrazu chybi :-( .
Přijde mi, že Pitaval byl točen na 16mm, čili kvalita bude podobná jako u Vlaku dětství a naděje. Taky bych nečekal, že budou vyretušovány všechny nečistoty a škrábance.