Základní otázku, kterou pravidelně kladu obchodním zástupcům nabízející umístění placeného odkazu na jejich portálech zní: Jaká bude návratnost mojí investice? Zatím nikdo mě nepřesvědčil o tom jaké výhody pro mě bude mít placená reklama na internetu pokud naše společnost působí regionálně. Kolik společností hledá své potencionální partnery (odběratele) na netu? Pokud mám kvalitně zpracovaný web (SEO), provedenou registraci do nejpoužívanějších vyhledávačů popř. mám prezentaci na oborovém portálu a nejsou mojí prioritou náhodní brouzdající náštěvníci není pro mě efektivní platit za uveřejnění na takových portálech. Mám jasno v tom v jakém segmentu chci oslovovat naše potenciální zákazníky (tištěná inzerce, podpora kulturních a společenských akcí apod.)
Já mám jednu kvalitní zkušenost. Jako ředitel firmy s regionální působností v oblasti dodávek a montáží vody, plynu, elektra přijímám minimálně 1x do měsíce obchodní zástupce, kteří mi nabízejí uveřejnění v oborovém katalogu. Namátkou Eter, ABC apod. Mimo jiné mě navštívil i zástupce prodávající reklamu na Seznamu. Jeho prezentace byla ubohá, nedokázal si o naší firmě zjistit základní informace a cenovou nabídku, kterou nabídl nepovažuji za adekvátní. Arogantní jednání po mém zřetelném NE. Hrůza. Nakonec se následující týden objednal k jednateli společnosti, když u mě neuspěl.
Pokud Vás zajímá cenová nabídka inzerce naleznete ji na www.blog.tutorialy.cz/novy_seznam.zip má 9kb.
Pro Vás by asi skutečně reklama na Internetu neměla smysl, česká společnost bohůžel ještě není tak daleko aby si vyhledávala instalatérské služby na internetu. Tím je taky asi způsobena Vaše "špatná" zkušenost s touto prezentací. Já znám spoustu firem, které jsou s reklamou na Internetu spokojeni, jsou to především cestovní kanceláře, hotely, IT firmy, stavební firmy, apod.
Prostě děláte v oboru, který nemá tak blízko k internetu a tím je celý problém podlě mě daný.
Prave s timhle se internetove firmy setkaly a pokouseji se na to reagovat - napr. prave i "novym" Seznamem. Pred tim to zkouseli (z velkych hracu) iDnes se svymi regionalnimi kategoriemi na Klikni, Atlas se svymi regionalnimi verzemi, Centrum snad take neco kuti ("Centrum firem"; nevidel jsem).
Neboli: portaly dobre vedi, ze v poskytovani regionalne cilenych sluzeb jsou penize a zkousi to...
A co taková babicka když ji před několika lety zřídili plyn a potřebuje opravaře na plyn a nemuže najit tel číslo poněvač tenkrát posledně dostala starou vizitku ze starým číslem tak jediný co ji napadne bafnout ZLATE STRÁNKY babicky internet nezajíma je to prý čanění peněz...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).