V době fulltextové je zápis v jakémkoli katalogu dobrý jen k tomu, aby byl člověk snadno dosažitelný pro spammery, kteří sbírají kontaktní údaje z veřejných zdrojů. Když mi naposledy ze Seznamu zavolali, jestli nechci výhodný rozšířený zápis, zaradoval jsem se, a řekl jim, že jsem moc rád, že mi volají, že jsem si zrovna říkal, že by bylo fajn ten můj zápis smazat a že je tímto o to žádám :-)
Jste husťák, to je jasná věc ;) Ale pokud máte firmu s pobočkou a sídlem, kdy zápis ve Firmách = značka a umístění na mapách + právě ony jednoduše dostupné informace o vaší firmě, a vy jste si nechal zápis odstranit, přišel jste o klienty.
A mimochodem, v době fulltextové je spamerům šumák, jestli vaši adresu najdou v nějakém katalogu nebo na vašem webu ;)
Proč přehrabovat? Napíšu prostě do Googlu (= adresního řádku prohlížeče) "instalatér praha 3 nonstop", kliknu na první 3 placené odkazy (protože ti to myslí asi vážně) a z nich vyberu... Jde jen o to se správně zeptat.
Nebo můžu jít na firmy.cz, a buď tam použít zase fulltext (proč až tam?), nebo můžu kliknout na Služby a řemesla (asi nejvhodnější kategorie), přečíst seznam podoborů, kde instalatér není, rozevřít další podobory, zjistit, že tam zase instalatér není, tak kliknout na řemesla, pak instalatéry a topenáře, pak vlevo vybrat Prahu 3 a podívat se, že tam je 51 instalatérů, ale stejně vlastně nevím, kterého vybrat, protože potřebuju někoho, kdo mi přijede opravit kohoutek hned, třeba na Štědrý den... Jestli to je to "vždy lepší", tak děkuji pěkně, pro mě to jsou devadesátá léta...
Uznávám, že katalog se může hodit v některých specifických případech, mezi které může patřit třeba lékařská pohotovost (nemívá webové stránky) nebo restaurace (má smysl aplikace pro mobil a zobrazení denních nabídek v okolí, třeba v neznámém městě).
Ad reference a hodnocení jako častý argument "pro": nevěřím, že z nich lze získat objektivní obraz o dané firmě, negativní reakce píše konkurence, pozitivní sama firma, najít mezi nimi relevantní informace od skutečných zákazníků je těžké.