Dnes nasazená změna vyhledávání Seznamu se má podle fulltextového týmu projevit ve změně pořadí výsledků až u čtvrtiny hledání, což je poměrně vysoké číslo. U 2 % hledání má podle odhadů dojít ke změně na první pozici.
„Prostřednictvím nasazení balíku úprav, který interně nazýváme Jalapeňo, budeme v řazení výsledků vyhledávání zvýhodňovat stránky nesoucí kvalitní obsah. Za takový zjednodušeně řečeno považujeme původní autorský obsah, který uživateli poskytuje přidanou hodnotu v podobě např. informací či zábavy,“ vysvětluje na blogu firmy produktový manažer Radovan Šesták.
Změna se podle něj logicky dotkne jen přirozených výsledků vyhledávání, reklamní pozice neovlivní.
Penalizace se má týkat účelových webů, které slouží jen k přesměrování uživatelů nebo prodeji reklam. „Typickými příklady jsou obsahové farmy, weby agregující čistě PR články, MFA/MFM či doorway stránky,“ upřesňuje Šesták.
„Seznam.cz je dlouho kritizován za to, že upřednostňuje kvantitu a ne kvalitu. Dnešní aktualizace to má změnit, což je rozhodně dobře, a tak se snad na přední pozice přestanou dostávat nekvalitní weby. Už se těším, až celou situaci zanalyzuji a zjistíme, jak se to Seznamu daří. V tomhle mu je totiž třeba jednoznačně držet palce,“ komentuje změnu SEO expert Pavel Ungr.
A Seznam chystá i další aktualizace: „Připravujeme i další nasazení, které se detailněji zaměří na webové stránky používající nekalé optimalizační techniky, nejčastěji se potkáváme například s přeoptimalizovanými texty, nepřirozenými odkazy či nepřirozeným odkazovým profilem,“ slibuje Šesták.
Poslední velkou aktualizaci vyhledávacího algoritmu nasadil Seznam loni v létě. Tehdy zasáhla přibližně 28 % výsledků hledání – podrobněji v analýze Seznam.cz se probudil a jeho aktualizace hýbe pozicemi. Letos v únoru Seznam také změnil algoritmus pro výpočet S-Ranku.