Rád bych se podělil se svojí zkušeností s HelpDeskem Seznam.cz. Už od cca března tohoto roku se snažím upravit odkaz na seznamu, směřující na moje stránky. Někdy v té době totiž zařadil seznam ono "skvělé" řazení vyhledávání podle kvality a tak je nutné, aby byly stránky z jejich hlediska "kvalitní", pár věcí upravit. Jenže VŽDY se mi po odeslání upraveného formuláře pro změnu vypíše hláška "Údaje se nepodařilo vložit do databáze, kontaktujte naši technickou podporu." Tak jí kontaktuji... Třeba dělám chybu někde já, tak mi poradí... Od toho tam jsou, ne? A tak to zkouším s železnou pravidelností měsíc co měsíc od zmíněného března dodnes. NIKDY se mi však nedostalo odpovědi. Píšu jim tak poníženě prosící e-maily, až mi je to samotnému trapné, ovšem odpověď naprosto žádná. O aktualizaci mého záznamu ani nemluvě... Ach jo...
Nevim zda seznam.cz umoznuje pristupovat k postovni schrance pres protokol IMAP, ale pokud ano mohou si uzivatele nastavit v postovnim programu stahovani posty timto protokolem a uvidi tak vsechny slozky na serveru vcetne slozky *spam* apod.
Vyhodou tohoto protokolu je nekolik, vcetne toho ze se Vam stahuje nejdrive hlavicka a az na vyzadani zbytek emailu a priloha.
Mozna nevyhoda je v jinem zpusobu prace se schrankou, ale neni to domnivam se zase tak slozite.
Docela by me zajimalo jake (technicke) reseni na seznam.cz pouzivaji
Me zkusenosti s antispamem jsou takove, ze nez tuto sluzbu zapli - nic mi nechodilo, protoze jsem si dal ten cas a nastavil si filtry. Takze jsem neco tyden nedostal zadny novy spam, ale jakmile spustili tu jejich sluzbu, tak hned prvni den sem tam mel 8 zprav. Zajimava shoda nahod. Ale nastesti mi skutecne do slozky spam davaji jenom spam. Takze jsem spis spokojen. Abych jim nekrivdil tak tatovi nechodily zadny spamy pred zavedenim a ani po zavedeni sluzby, takze asi fakt nahoda. A jeste trosku off-topic: Vcera jsem si v 15h poslal email a dosel mi az kolem 22h a to hned 2x. Je pravda, ze uz pri posilani mi to psalo nejakou závadu, ze chyba je pravdepodobne u nich. Radeji jsem si tedy jeste poslal z atlasu take v tech 15h a doslo prakticky okamzite. Necham bez komentare. (podotykam, ze pouzivam jenom web rozhrani)
Ja pracuji v IT firmach uz drahne let, surfuji po internetu denne a nedela mi problem se nekde zaregistrovat :-) ale spam se mi jaksi vyhyba. Je to opravdu realny problem nebo je to zase nejaka marketingova bublina ve smyslu,"uz safra neni co prodavat, musime pohnout trhem"?
Mě tam spíš zaráží jiná věc (i když i to zahazování "vyžádaných" mailů je dobré).
Zaráží mě věta "pošlete nám mail i s hlavičkami".
To je jako kdyby mi přišel pozdě dopis poštou a ona po mě chtěla ať jí ten dopis přinesu, že si ho přečtou....
Nejspíš na helpdesku vycházejí z toho, že běžný_uživatel™ není schopen poslat někomu pouze hlavičky problematického mailu, protože neví jak na to. Je jednodušší říct uživateli ať ten mail pošle celý, protože tak nic nezkazí ;-).
Na adresy, které normálně uvádím na Ineterntu, mi chodí tak 300 spamů denně. Spammeři je berou všude možně - z webu, z newsů, z databáze domén, s registracemi to myslím nemá nic spoleného.
Freemaily jsou nanic, lepe mit placeny email (treba v ramci hostovani stranek). Neni to drahe a je to rozhodne uspora casu, nez si porad dopisovat s nejakym helpdeskem atd. Kdy tohle lidi pochopi ?
Kvůli SPAMu jsem zrušil placené připojení k internetu od Telecomu. Mailová adresa bylo to jediné, co mě tam poslední dva roky drželo, ale 100+ spamů denně bylo moc. Zkusmo jsem si před vypovězením smlouvy přesměroval poštu na Seznam. Zachytí cca 70 % spamů, zbytek označil za regulérní poštu. Ani jednou se mi nestalo, že by regulérní mail spadl do spamu. Pro začátek dobré, jen tak dál.
Tu prvni vetu berte jen jako uvod, jen jsem nechtel jen tak nechat otazku osamocenou. Ptal jsem se kolegu v praci a podobne jako ja nemaji az tak velky problem. Jen tak obcas par mailu. Daleko vic to asi tedy asi souvisi s nasim chovanim na webu. Popisi sebe: Google, noviny, par oblibenych webu, profesne zamerene informace a tak. Je ale mozne ze clovek vice obchodne zamereny se dostane do problemu casteji. Nevim. Jsou nejake pruzkumy? Coz takhle anketa?
Ales
A co proved Seznam s SWEBem? drive bylo k mailu 10MB ftp, dnes uz jen 1MB a max 100 souboru. 100 souboru i pro ty co uz tam maji souboru 200. Nejhorsi je, ze se to stalo ze dne na den a neotezovali se upozornit na to predem.
No jelikoz mam tutez adresu na seznamu jiz hodne dlouho chodi mi spamu hooooodne. Nova adresa kterou jsem si zridil nedavno je v pohode - vubec nic.
Nekdy pred 2 roky jsem udelal totiz amaterskou chybu - na par spamu jsem poslal odpoved at mi vlezou...
Tim jsem pouze hloupe potvrdil ze je ma adresa aktivni.
Problem je v tom, ze tvoritele spamu jsou hodne vynalezavi. Bezny spam se zachyti, ale zato na slova typu vi.agra, p.nis, nereaguje protoze ty znaky jsou do tech slov generovany nahodne a prave tyto spamy se pak casto obevuji mezi normalni postou.
Zato kdyz nekdo napise regulerni dopis s par slovicky z anglictiny je z toho hned spam. Jiste ze spamove filtry pouzivaji urcite propracovanejsi logiku nez jsem zde napsal, ale tak nejak to bude.
Sam pouzivam antispam Spamihilator ktery zachyti asi jeste 90% tech spamu co ze seznamu prijdou.
Bohuzel musim uznat, ze spamova kontrola seznamu je naprd.
Radsi si budu kontrolovat spamovou slozku doma - jestli v ni neni nejaky regulerni dopis, nez abych se musel neustale pripojovat pres pomale web rozhrani s reklamou.
Tak jsem se mrknul na svůj účet na seznamu, ve složce Spam a viry mám 15 mailů a všechno jsou opravdu spamy a viry. Takže vcelku spokojenost, i když musím říct, že pár spamů (o poslední vlně zavirovaných mailů nemluvě) už mi tou jejich úžasnou technologií prolezlo. Ale hlavně že se nic neztratilo, spamy mi maže Mozilla a viry mi můžou na linuxu políbit záda:)
To už mě víc štve, že seznam nepodporuje IMAP, jak tu kdosi podotknul, nedávno jsem si kvůli tomu zařídil další účet na jiném serveru, abych si mohl číst maily na mobilu právě přes IMAP...
A s tím chvástáním by to na Seznamu rozhodně přehánět neměli, dobré dílo se vychválí samo, kdežto takhle budou vypadat jako tlučhubové.
Na základě článku jsem se mrkl na své 2 schránky na seznamu. 256 mailů ve spamovém koši - a všechno spam. Čili, dle mé zkušenosti jim to funguje poměrně dobře. Jistě, sem tam se asi chybička vloudí, ale to je u antispamových programů běžné a trvá dlouho, než se filtry řádně nastaví. Já osobně jsem ale se seznamem nadmíru spokojen, na rozdíl třeba od volného.
A nekdo naznacoval ze neco takoveho ma nebo se neco takoveho vyviji? CO je je za vykrik do tmy?
Ono je to taky o tom ze ani clovek neni schopen 100% detekovat spam. Me treba chodi "propagacni" maily od APC, od nejakych vyrobcu diskovych poli 3x od firmy SETOS apod. Porad nevim co s tim sam se nemohu rozhodnout co to vlastne "je", nekdy si to prectu nekdy to smazu rovnou ;-)
U Tiscali taky, nejen na Seznamu. Asi pred 2 roky, pak asi pred rokem a naposled pred par dny jsem poslal na Tiscali dotaz, proc se nemohu dostat do sve posty pres web. Z M$-Exploderu to jde, ale ten nepouzivam. Z Mozilly ze stejneho PC se tam nedostanu. Popsal jsem nastaveni programu, verzi, verzi OS. Chtel jsem vedet, co presne je pro pripojeni vyzadovano (cookies, javaskripty, ...). Driv mi neporadili nic, ale aspon odpovedeli, ze by to jit melo a kdyz to nejde, tak nevedi. Posledne mi uz neodpovedel nikdo. Holt, uz si asi Tiscali hraje na velkou spolecnost i u nas (v CR) a tak se nejakym jednim pitomym uzivatelem prece nebudou zdrzovat.
..také mají antispamový adresář, ale protože mi také nefunguje na 100%, tak jsem ho prostě vypnul a mám pohodu a klid...mimochodem, měsíčně mi přijde tak 200 mailů a z toho maximálně 1 spam..
Ja jsme s novou sluzbou na seznamu spokojen. Nikdy se mi zatim nestalo ze by mi system odstranil jiny mail nez spam. A to mi jich chodilo docela dost. Ja nevim jestli je spravne srovnavat individualni nastaveni filtru ci antispamu v pravi, nebo doma. Na seznamu je nekolik desitek tisic uctu ( mozna vice, mozna min)... Myslite si ze je jednoduche tuto sluzby nastavit za par dni.....aby chodila 100% ...??...
Jsem rad ze tato sluzba na seznamu je ....a jsem ochoten akceptovat jeji obcasne pochybeni....
Muzete se mnou samozdrejme nesouhlasit...:)) ....pravde podobne budete :))
Vzdyt jsem psal - u POP3 se zpravy stahuji na pocitac uzivatele a na serveru se mazou (zpravidla, ale tak to ma nastavene drvtiva vetsina lidi). U IMAPu zustavaji na serveru dokud je uzivatele nevymaze. Takze zabiraji poskytovateli prostor na disku.
Prosim vysvetlete mi princip IMAP ve vztahu ke spamum. Ja pouzivam IMAP na PDA, kde mam konektivitu par kilo a hlavne malo mista na karte - zapnu IMAP a stahnu jenom co chci. Ale nedovedu si predstavit tu praci kdybych doma mel stahnout jenom hlavicky a pak oznacovat rucne co chci stahnout? Vzdyt probuh podle subjectu se ne vzdy daji poznat spamy, takze nasazenim IMAP bych si prodlouzil cas venovany spamu tak dvojnasobne... Neni lepsi zapnout klienta, pustit browser, nechat natahnout na pozadi svych 50 mailu a jenom rychle projet slozku spam jestli tam neco neni a 1x mesicne ji smazat? Proc to kouzleni s IMAP????????
Chybi mi v clanku jedna podstatna informace - proverovali jste, zda neni chyba na strane te "vysokaskola.cz"? (nebo obecneji: jake duvody vedly k oznaceni mailu za spam) Pokud tam ta skola ma napriklad openrelay (jsou v DSBL, coz spam filtry hodnoti hodne zle) nebo jsou rfcignorants, tak problem neni na strane Seznamu, ale te skoly. Pak by bylo naopak na miste Seznamu podekovat, ze timto zpusobem tlaci, aby se to nestavalo. Kdyz uz autor clanku toho tolik napsal a jal se vyvozovat pomerne dalekosahle zavery, mel si IMHO nejdriv overit zakladni informace.
To samozrejme nic nemeni na ostatnich bodech - ze zrejme helpdesk obcas nefunguje a ze uzivatele zatim nemaji moznost nastavovani. Proti tomu nic...
No to ja vim, ale pokud si pamatuju, tak nejak obecne se bere, ze poskytovatele freemailu maji radsi klienty, kteri si postu ctou pres web (tzn. nepouzivaji POP3), protoze se jim da vsunout par banneru. No a protoze pri webovem pristupu zustavaji maily take na disku poskytovatele, moje otazka znela, v cem je IMAP horsi nez vyber pres web (z hlediska mista na disku poskytovatele)? Na 99% je to stejne, ne?
Pres web se tam ale protoci par banneru, to je pravda, ale na "zabirani prostoru na disku poskytovatele" to nehraje roli.
Prvni co nastavuji v MUA pri pouziti POP3 protokolu je, aby zpravy byly ponechavany na serveru az do okamziku jejich lokalniho smazani. Jak jinak chcete cist postu z vice pocitacu ?
Pletete pate pres devate. Ja jsem pouze zjistoval, zda je pro poskytovatele freemailu z hlediska mista na disku rozdil, zda uzivatel pouziva IMAP nebo web rozhrani. Myslim, ze nikoliv, protoze v obou pripadech zustava mail na disku poskytovatele.
Pokud se tyka toho, kde toto vlakno zacalo, tak u toho, ze diky pristupu pres IMAP (ktery je inteligentnejsi nez POP3) by bylo mozno mit slozku "Spam" pristupnou i v klientovi typu Outlook nebo Mozilla Thunderbird, zatimco nyni je pri pristupu z MUA slozka "Spam" na seznamu nepristupna. Vubec tu neslo o nejake filtrovani dle hlavicek (i kdyz to by taky nebylo uplne od veci, Mozilla Thunderbird by to IMHO mohla umet).
Nerekl bych, ze jsem prilis obchodne zameren. A tech dopisu mam take okolo 300 denne (pri soucasne spicce spis 500). V mem pripade ale "profesne zamerene informace" znamenaji aktivni ucast v zahranicnich diskusnich listech pripadne news. A adresa, kterou stale pouzivam, uz existuje nejakych osm let (a funkcni, i kdyz dnes uz nepouzivane - ale stale lze Googlem nalezt stranky na kterych se vyskytuji - jsou i me adresy stare skoro deset let) ...
Stiznost se ovsem tyka i toho, ze dopis byl vubec klasifikovan jako SPAM, ac jim nebyl - a tato klasifikace, zrejme, probiha i na zaklade tela. Pokud tedy chteji nejak resit tento problem, pak to telo patrne potrebuji. Je samozrejme vase pravo dopis neposlat - pak se ale vyrazne snizi sance, ze dokazi tento zmineny problem nejak napravit.
Ja jsem reagoval obecne na tema IMAP - tedy jaka je vyhoda pro me jako usera kdyz bych tahal do klienta misto POP3 IMAPem. Vasemu prizpevku pohuzel nerozumim, nevim co to je MUA. Pochopil jsem to mozna tak, ze kdyz taham z seznamu POP3 tak nestahnu to co bylo identifikovano jako spam a do te slozky se musim podivat pres WWW rozhranni?
a premyslali ste napriklad nadtym, ze co sa moze stat s mailom, ked nedodrziava standardy ? napr. zly datum, zly cas, diakritika tam kde nema byt a ine veci... no proste totalny bordel..asi by bolo dobre, keby sa prestali pouzivat mail klienti, ktori to s postou "neumi" :)
V průběhu dvouměsíčního provozování spamfiltru na Centru jsme si i my prakticky ověřili, že účinnost není možné dostat na 100% a proto whitelist zapracováváme a velmi pravděpodobně ještě dnes spustíme.
Uživatelé mají zároveň možnost volby, spamový koš lze jednoduše jedním kliknutím deaktivovat, zároveň je možné si v osobním nastavení zvolit, zda se mají zprávy ze spamového koše stahovat přes POP3.
Ja s vami souhlasim :) Ta sluzba je prekvapive dobra. Je pravda, ze prvni den mi to umazalo (dal sem pln nadseni mazat vsechen "spam") zpravu z Pandory a taky spatne oznacil jeden email, kde bylo vic lidi v kopii, ale casem to odladili a ted uz temer spam nechodi vubec a ten zbytek (tak 1 spam proti 10 pred tim) mi odstrani Mozila.
> Ja jsem pouze zjistoval, zda je pro poskytovatele freemailu
> z hlediska mista na disku rozdil, zda uzivatel pouziva IMAP
> nebo web rozhrani. Myslim, ze nikoliv, protoze v obou
> pripadech zustava mail na disku poskytovatele.
No to ano, ale pri pristupu pres WWW zobrazi alespon nejake reklamy, z IMAPu nema vubec nic.
No, a ten, co zacal tenhle thread minil, ze pres IMAP by se dala stahovat nejenom slozka s doslou postou, ale i slozka s domnelymi spamy, takze by se obesel nuceny antispam. Tim by se to cele provedlo v jedne operaci a nemusel byste lezt na web jenom kvuli slozce spamu. Ovsem cele je to pouze hypoteza, jelikoz na Seznamu IMAP nejde.
Ano, mate pravdu. Jsou tam ovsem 2 problemy: Financni, protoze pokud chci jenom e-mail, tak je nesmysl platit i hostovani webu. Technicky, ktery spociva v tom, ze se muzu dostat z blata do louze, jelikoz placena sluzba nezarucuje automaticky vyssi kvalitu nez freemaily. Cili to chce nejdriv mit nejake dobre reference. Oba problemy zpusobuji, ze je placeny e-mail pro obycejne lidi neprakticky.
Reseni (ale stejne neni pro obycejneho cloveka uplne pouzitelne) je objednat sluzbu jako sdruzeni lidi, zaregistrovat si rozumne znejici domenu, webovy prostor, mnohonasobne e-mailove schranky s vlastni administraci. Pokud se sejde treba 20 lidi, muzou uz si poridit profesionalni sluzby za rozumny peniz a nejspis se mezi nimi najde alespon nekdo, kdo muze celou akci administrovat. Ovsem je to zavisle na vzajmne duvere podilniku a to je dneska vzacne zbozi :-/
chyba je na všech stranách, ale především u té uživatelky.
1.
Když používám produkt označený "zdarma", rozhodně nemohu čekat, že se po poslání mailu na helpdesk se slovy "důrazně žádám" stane něco zásadního. "Důrazně žádat" můžete v případech, kdy se jedná o nějakou placenou službu a její dodavatel se Vám ji závázal poskytovat. To není tento případ. Seznam si v TV vymlasknul pěknou kampaň kde vám slibuje doživotí při spolupachatelství, ale záruky? Přečtěte si smlouvu!
2.
jediným 100% řešením spamu je moderovaný black-and-white list. Jeho 100% úspěšnost spočívá v tom, že si tato metoda sama o sobě již předem myslí že není 100%.
A) Neskutecne me stve, ze musim lezt na konto pres web. Strasne to zdrzuje.
B) Mam vlastni filtry a ty fungovaly k me spokojenosti.
C) Prijde mi jako nevyslovna drzost diktovat nekomu co je a co neni spam. Sluzba by v kazdem pripade mela jit vypnout.
D) Nefunguji jim tak trivialni veci jako smazat cely obsah slozky spam - ze pry je to casove narocna operace, chyba ve scriptu atd.
E) Spousta spamu stejne projde - me filtry jej nasledne bez problemu odchyti.
F) Maji jedine stesti, ze mi ve slozce spam neuvizl zatim zadny dulezity mail, to bych asi sel nekomu upravit vzhled.
Mail na seznamu pouzivam jiz radu let a zatim jsem byl spokojen. Vzhledem k tomu ze mam k dispozici pevne pripojeni a diky temto zmenam a nemoznosti jakkoliv ovlivnit nastaveni si pravdepodobne zridim vlastni mailserver.
Presne tak, pro vysvetleni - MUA je Mail User Agent, zkratka (strucne) program, ktery si stahne postu ze serveru a umozni s ni pracovat. Outlook, Mozilla Thunderbird, Mutt, Pine a rada dalsich. Jeste muzete narazit na zkratku MTA, to je Mail Transfer Agent, cili (strucne a zjednodusene) postovni server.
Taky potvrzuji, že nám i našim zákazníkům se raz dva stane, že se dostanou na black-list. :-(
Někteří správci jsou podle mě příliš horliví.
Zdá se mi, že když si někdo objedná zasílání newsletteru a následně se mu už nelíbí, tak ne, že by se odhlásil, ale pošle to správci a ten tu doménu zablokuje pro všechny uživatele. :-(
At si experimentujou jak chteji, ale preci nemuzou nutit vsechny aby to pouzivali a pak byli nuceni kontrolovat pres web spam folder. CHCI MIT MOZNOST TO VYPNOUT !!
Doufam ze to tady nekdo ze seznamu cte a nebylo by od veci kdyby nasel odvahu na nektere veci reagovat.
Pokládám si otázku, zda autor článku vůbec navštívil uváděnou doménu. Autor popisuje, že jde o emaily "poslané z adresy patřící jedné vysoké škole". Na uvedené doméně je ale provozován webhosting. Je klidně možné, že nějaký ze zákazníků webhostingu rozesílá pomocí PHP na daném stroji hromadně spam a díky tomu by mohly být emaily blokovány.
Se seznamem mame taky jen negativni zkusenosti, po nainstalovani SpamAssassinu na nase servery dochazi opet jen z domeny seznam.cz poslani jiz dorucene zpravy. Pri dotazu nasich zakazniku na HelpDesk seznamu jim bylo odpovezeno ze problem je jedine na strane Pipni a ze se neni cemu divit kdyz to je Pipni. Pokud jsem se na ne obratil ja sam, tak my bylo odpovezeno at se obratim na adminy serveru Pipni, i kdyz jsem poslal vypis z log souboru a odesilatele jako david@pipni.cz. Taky si prece musim rejpnout :)
ja se hrozne tesim na den, kdy na seznamu bude mozne jednoduse mazat vetsi mnozstvi mejlu... je to letity problem seznamu a bohuzel "chyba komponenty" nezmizela ani z lonskou novou verzi, naopak se to stalo jeste horsim.
Co si myslet o webmailu, kde se po odkliknuti vymazu dvaceti zprav doctete, ze doslo k chybe systemu? Kdyz pak chce clovek vymazat celou slozku treba o tisicovce mejlu, musi trpelive mackat "zkusit znovu", pri kazdem stisku to smaze zhruba padesat mejlu... pokud se clovek "zkousenim znovu" proklika az na konec, tak se pak dozvi, ze uz objekt neexistuje a tak se clovek musi znovu prihlasit. To je komfort jak v minulem stoleti.
Helpdesk neustale tvrdi ze programatori na tom pracuji... udelali by lepe, kdyby prestali popisovat fixou neboha novorozenata (docela mi to pripomina marketing ala micro$oft) a radeji se poohledli po nejakem schopnem programatoru, ktery umi udelat mazani vice mejlu aby to furt nehlasilo chybu systemu.
Nemám nic proti seznamu, ale když už tu kdekdo na něj kydá špínu, tak se přidám.
Taky máte problémy s ukládáním příloh ? Mám několik mailů na www.seznam.cz, www.centrum.cz, www.volny.cz - a jen na seznamu s tím mám problémy.
O co jde ? Pošlu z práce mail na seznam s přílohou (+-1mb) např. powerpoint soubor, krátké video atd. někdy stačí i obyčejný word... No a na seznamu nejde otevřít - když kliknu na otevřít rovnou, otevře se mi většinou soubor bez přípony s velikostí cca 100 bytů (a příslušný program nahlásí "soubor je pravděpodobně poškozen"), pokud kliknu na uložit na disk, tak to to skončí na connection timeout...dělá to tak 1 soubor z 5 :-/
na mé straně není chyba 100%ně - zkoušena Mozilla i IE 6.0, na jiném PC to dělá taky. OS win2k sp4 cz.
na volnym ani an centru jsem neměl s tímto nikdy ani jednou problém. wtf ?
Hm, on asi nebude jen problem s chybnou definici spamu, ale s celou funkcnosti freemailove sluzby. Cca pred deseti dny jsem si na Seznam.cz zalozil vlastni schranku a pristup do ni at uz prostrednictvim Outlooku ci pres webove rozhrani kazdou chvili nefunguje. Zrovna jsem se chtel podivat, jestli mezi korespondenci identifikovanou jako spam nemam nejake osobni maily a hle:
"Chyba systému Požadovanou operaci nebylo možné provést z důvodu interní chyby jedné ze systemových komponent. Chyba velmi pravděpodobně není na vaší straně."
Tak nevim, asi budu taky jednim z obrovsky nadsenych uzivatelu teto sluzby :-)). Zlaty Volny a jeho sluzby.
Cely text je podle mne dost drsny. Vy za tu sluzbu platite? Ze se do nich tak obouvate?
Nicmene bych chtel srovnat seznam s volnym. Co mi od volnyho chodi spamu, to je priserny (nastesi mam vlastniho spam-vraha).
Vypnuti by tam byt melo, ale pro pokus se spamem neco delat je mi seznam velmi sympaticky. A dostanete to (narozdil od jinych) zadarmo. Co napsat clanek "Volny.cz na antispam kasle"?
No pro cloveka, ktery ma zkusenosti s nejakym IMAP klientem, at uz Outlookem, nebo ThunderBirdem, Batem, Pegasem atp. je velmi podstatna prave ta Off-line moznost. Je super mit zalohu na serveru, ale je na nic, kdyz se na pet minut pripojim k netu, postahuju hlavicky a pak jeste musim explicitne rict, ze chcu stahnout i telo. POP3 je na to lepsi.
No na Quicku sice spamfilter jde vypnout/zapnout, ale pokud je zapnuty, tak to spam likviduje bez milosti aniz bych mohl zjistit co vlastne zlikvidoval, helpdesk taky nereguje. Proste je to free sluzba, kazdy portal ji musi mit pro dobre jmeno, ale chce aby hostala co nejmene a takove veci jako vysoka dostupnost a spolehlivost proste stoji prachy, tak se s tim moc neserou. Pravda, moznost to vypnout je trivialni dat ji tam mohli.
Problem to jiste je, ale nevim na ci strane je tento problem.
Na strane poskytovatele pripojeni urcite ne, ten dostane od nas penize - takze pro neho je to vyhodne.
Na strane provozovatele SMTP, pres ktery to prolezlo? No to je preci jeho vec, ze pusti ty spamy ven (smtp.kn.vutbr.cz to nepusti).
Na strane email serveru? No ten za sluzbu taky dostal zaplaceno. - pokud je free, tak je financovan z jineho zdroje, ale taky zaplacena.
Takze snad jedine to omezuje uzivatele. Btw. mne prilis ne. Takze to vidim jako problem novinaru.
jedno to neni protoze pres POP3 si nestahnete tu složku SPAM
navic lze udelat filtry na serveru (nevim jak je to na seznam.cz) a slozky a na zaklade tech pravidel to rozhazovat do slozek
-franta
-jarda
podle odesilatele
pak se IMAPem kouknete do vsech slozek kdyzto pres pop3 uvidite jen postu v INBOXU a slozky jarda a franta vam zustanou utajene
a jak rikam vidite to pak stejne u sebe i na webmailu a kdekoliv si nastavite stahovani pres IMAP a nemusite si jak otrok delat na kazdem klientovi ty pravidla
mate je jednou na serveru a odkudkoliv se pripojite je to stejne
kdyby Vam chodila nejmene stovka pracovnich emailu a pracoval by jste na 3 mistech tak by jste to kouzlo pochopil, ale jak tu nekdo predeslal seznam.cz tuto sluzbu nema takze je to fuk
No ja sam vytvarim programy. A na otazky "Nam to po nainstalovani nove verze vubec nic netiskne". Opodvidam "Je to podrobne popsano v prirucce na str. XY. Jedna se o problem s nastavenim, klepnete tedy na formular nastaveni ....."
Ano a jednou za cas se mi opravdu ohlasi uzivatel ktery nasel bug a ja ho nejdrive, ale stejne pocastuji touto odpovedi. Nebot je 90% ze je to ta spravna, kterou potrebuje k vyreseni problemu.
Pred tydnem mi na seznamu smazali veskera data. Zustala jen hola schranka, s peti doslymi spamy. Zmizelo veskere nastaveni filtru, forwardingu. Vsechno.
Psal jsem na Helpdesk, dnes mi prislo, ze moje schranka je plne funkcni. (samozrejme bez dat)
Takze konec, preji seznamu pomale umirani.
> no - mám pocit, že mi (resp. nám) to tvrdí seznam.cz :o)
Myslím, že tady seznamu křivdíte, to netvrdí.
Tvrdí, že do schránky spam zařadí poštu u které má 100% jistotu, že jde o spam, což je něco jiného, než že odviltruje 100% spamu.
Nutno však podotknout, že ani toto tvrzení se nezakládá, podle zveřejněného problému, na pravdě :-)
I když v mém případě tam zatím žádný nespam neskončil.
tak trochu off topic. Clanek, resp. sluzba senzamu me primela si uvedomit jeden prijemny fakt. Zhruba tak v polovine lonskeho roku jsem dostaval desitky spamu denne (cca okolo 50 za den). Zkusil jsem jedno drobne opatreni:
1. V Utlouku jsem doma vypnul vsechny automaticke nahledy, nebo jak se to jmenuje.
2. Podstatnejsi: V KPF jsem zakazal jakoukoliv komunikaci Utlouku ven do Internetu, krome te skutecne povolene (POP3, SMTP).
Aktualni vysledek: sice nemam HTML emaily tak nadherne barevne, blikajici a s obrazky, ale zato mi ted chodi uz jen 2-3 spamu denne.
Mimochodem, nejsem zadny odbornik, skoly nemam, ale je v poradku, ze antispam software na Seznamu mi jako spam vyrazuje i vsechny e-maily odeslane maliservery jako chybove hlasky, typu:
Od (From): "Mail Delivery Subsystem" <MAILER-DAEMON...
.
.
-- The following addresses had permanent fatal errors -----
.
atd
Už se také těším na WhiteList.. nicméně co na Centrumu zásadně oceňuji je to, že mi dává volbu, jestli chci Spam filtr užívat nebo ne. Vzhledem k tomu, že dostávám tak 1 spam měsíčně, ho fakt v současnosti nepotřebuji, naopak mi to zpočátku házelo do "spamu" i vyžádanou poštu z konferencí (dnes už je to ovšem vychytanější .))
A jsou to skutecne zpravy vygenerovane jako chybove odpovedi na maily co jste vy osobne poslal? Velke mnozstvi takovychto zprav prichazi s prilozenym MyDoom virem, a to bud protoze ji takto na nejakem zamorenem pocitaci zmineny MyDoom vygeneroval a nebo protoze vasim jmenem se MyDoom pokusil poslat mail nekomu tretimu, ktery neexistuje atp. Pointa je v tom, ze pak nejsou vyrazeny antispamem, ale antivirem ...
Je to spravne a to proto, ze jde o bounce reagujici na virus. Neni to legitimni mail ani bounce. Tedy predpokladam, ze jde o ten pripad, z toho vypisu to neni zrejme :)
IMAP je lepší, pokud na POP3 úplně zapomenete. Typický webmail je taky vlastně IMAP klient, takže pak člověk vidí stejné zprávy u svého providera ve webamilu i přes IMAP (a nejlépe oboje přes SSL...).
Je to odzkoušené, oveřené řešení.
POP3 byl provizorní protokol, který byl kdysi vymyšlen specificky kvůli dial-up připojení a potřebě fyzického přesunu pošty na klientské počítače. To je dnes už historie.
No ja jsem s antispamem i antivirem zatim spokojen, viry to likviduje spolehlive, vetsi cast spamu zachyti, vyjimecne nejaky ten spamovy mail projde, ale to je normalni, spam nelze detekovat 100%. Zatim se ani nestalo, ze by jako spam skoncilo neco co nemelo ... proste idilka :D Nastvalo me pouze jedno jedine, a to nastavovani automatickeho mazani ... nejdrive bylo oddeleno zvlast pro spam a zvlast pro viry (spam jsem pro moznost kontroly nechaval, viry nechal mazat), nacez to v ramci "zjednodusseni" sloucili, takze ted mam dve moznosti, nechat si mazat vse i s rizikem smazani neceho duleziteho a nebo v jednom kuse lezt na webrozhrani a rucne se tim zdlouhave probirat, coz me ve vysledku zabere vice casu nez kdyby mi vsechno chodilo prez POP3 a ja si to detekoval na viry a odmazaval sam ... grrr
Dobra, tak tedy: Pri odesilani e-mailu z weboveho rozhrani na atlasu neni v kopii, ktera je ulozena do slozky odeslane posty vyplnena polozka From:. Takze kdyz potom s takovou ulozenou kopii chcete dal nejak nakladat, neni jasne, od koho to je (leda z kontextu podle tela zpravy). To mi pripada jako jasny bug, protoze je spousta pripadu, kdy napriklad tu postu po case jeste nekomu preposilate, nebo si ji nekdo zatriduje do slozek podle tematu a nikoli jenom Odeslana/Dosla. Neznam jiny bezny postovni klient, ktery by vynechaval polozku From: v hlavicce, ackoli podle RFC je zrejme uplne jedno, co si udelate s kopii posty pro sebe. Do dneska jsem z Atlasu nevymamil zadnou reakci na tohle tema.
Seznam.cz používá Spamassassin, takže se dá v hlavičkách mailu přečíst důvod, proč byl označen jako spam. Spamassassin je pravděpodobně nejlepší anti-spamové řešení (jenom by mohli nastavit vyšší práh pro rozeznávání). Tím mě zatím Seznam nezklamal, sám doma SA používám.
Problém ale byl v přidávání hlášky antiviru. Pokud byl mail digitálně podepsán, ten podpis se stal neplatným (Již opraveno).
po precteni clanku sem sel asi po roce kouknout do schranky a ejhle asi 35 spamiku tak sem chtel smazat vsechny najednou (oznacit vsechny zpravy ve slozce ci tak nejak to tam bylo) a kliknul sem na smazat. nic se nestalo musel sem ruco oznacit kazdou zvlast!
Pravda, jen by to nesmelo hlasit ty chyby, ze. Zkousel jsem to xkrat, povedlo se snad jednou (jak link smazat celou slozku, tak moznost presunout vse do kose). Takze pri takoveto "funknosti" nezbyva nez cekat, kdy bude zaplnena vymezena kapacita.
Seznam prisel se sluzbou, ktera uz temer rok v podstatne propracovanejsi podobe bezi na freemailech VOLNY a POST. A na rozdil od Seznamu, ma vetsinu opravdu spokojenych uzivatelu (snad se mezi ne pocita i pan Peterka) :)
Jsem na tom stejně... nechytne to všechno, ale to co to chytne je zatím pouze SPAM. Jde taky o to, co bylo v těch mailech :) - jestli to nebyla třeba debata o využití VIAGRY při léčbě :) nebo něco podobnýho .... :))
Tak pokud vím, tak tato chyba se mi objevuje teď dost často a to při použití přístupu přes webové rozhraní Seznamu.
Ale pro všechny ostatní: já jsem (zatím) s filtrací spamu spokojen. Každý den mám minimálně 10 spamů a zatím jsem mezi nimi nenalezl žádný normální email.
Problém to je opravdu velký. Stačí například vytvořit své webové stránky, zmínit na nich svůj kontaktní email a pak někdy v budoucnu přidat na ty své www stránky nějaký článek, který může být například pro Google atraktivní. Ten jej pak nacucne do své databáze a pak už to netrvá moc dlouho a začnou chodit spamy...
Tak co se týče SWEBu, tak jsem z jejich informačního emailu vyrozuměl, že nové podmínky platí pouze pro nové uživatele. Já mám na Swebu 20 MB místa, zřizoval jsem jej v době, kdy dávali i 20 MB místa pro emailovou schránku. A na Swebu mám asi 310 souborů a zatím žádný problém. Ale jen se bojím, že jednoho dne přijdu a zjistím, že moje stránky jsou pryč a ve schránce jen informační email...
Asi taky proto zatím nezávazně hledám další freeweby...
jenom pro diskutující pár noticek - problém není, že antispam označuje ham jako spam. To se prostě stává vždy, jenom někde s menší pravděpodobností. Problém je, že člověk, který k seznamu přistupje přes MUA (Outlook etc.) nemá šanci přijít na to, že jeho mail byl označen jako spam.
Další věc je že nekomunikuje a neřeší, ovšem to je obecná nesouvisející záležitost.
Takže správně jsou dvě možnosti - buď by měl člověk mít šanci to vypnout, a nebo (a to by podle mého bylo lepší) by měl mít možnost přijmout nějaké hlášení, že zpráva označena jako spam byla přesunuta do složky spam a byly by v ní detaily adresát atd. Kdyby tato zpráva měla nějakou standardizovanou formu, tak by se tyto zprávy mohly přijímat i MUA a jednoduchým filtrem byste si je mohli někam ukládat a když byste chtěli zjistit, jestli tam je nějaký ham, tak byste prošli tyto zprávy.
Pak by samozřejmě měla být možnost whitelistu, ovšem samotný whitelist také nic neřeší, protože prostě když nevíte, že vám přišel nějaký ham, tak ho těžko whitelistnete.
Dobrý den,
Spamový koš funguje na základě databáze nejčastěji využívaných slov ve SPAM zprávách. Robot automaticky prohlíží tělo zprávy a vyhodnocuje, zda-li se jedná o normální zprávu anebo SPAM. Pokud daný email obsahuje více spamových slov, tak jej automaticky přesune do složky Spamový koš odkud jej můžete zpětně přesunout do Příchozí složky.
Připravujeme ještě tzv. White list, kam budou umístěny všechny adresy z Vašeho adresáře a Vámi napsané adresy, které budete chtít z této kontroly vyjmout.
Pokud byste obdržel další email od Vašeho kamaráda, který by se Vám zařadil do složky Spamový koš, tak nám jej prosím pošlete, abychom mohli doladit službu Spamový koš až k dokonalosti.
pozn.: at hledam jak hledam, email zadne podezrele veci neobsahuje, krome (See attached file: hory_super.pps), coz povazuju za standardni zpravu o souboru v priloze.
Text mejlu obsahuje jen text paradoxniho zneni: "snad ti to proleze, docela hezky..." - neprolezlo.
Ja teda nevim, ale pokud si od vas jakykoliv helpdesk vyzada udaje pro overeni vasi totoznosti, tak by to melo byt spravne a posilat nekoho do haje urcite neni spravne. Spis by vas meli poslat "do haje" oni, protoze vas nemohou autorizovat jako majitele schranky a tudiz vam ani pomoci.
Ja osobne jsem nekolikrat s helpdeskem Atlasu komunikoval a bez problemu jim heslo rekl(kdyz bylo potreba overit, ze jsem to skutecne "ja") a nebojim se toho, protoze mi vzdy pomohli a to i s problemy ktere se netykali jejich sluzby.
Domlouvat se helpdeskem neni strata casu, ale spis aby se oni domlouvali s vratnym. :-)
ne, přečti si to znovu - když by chodily pouze reporty s definovanou strukturou (např. zvláštním odesílatelem či subjektem, či třeba jen nějakým začátkem subjektu, např. SPAM: původní odesilatel/ půbodní subjekt), tak se vyřeší tři problémy spamů
a) kapacita - reporty budou na rozdíl od spamů velmi malé
b) informování (nechtěné) o životnosti schránky
c) to hlavně - tyto reporty se dají velmi snadno filtrovat a ukládat do zvláštní složky
Spam se tak snadno filtrovat nedá. Podle mě oněch pár byte navíc by bylo velmi příznivé oproti tomu omylem nějaký mail přehlédnout, protože používám jen outlook, či oproti tomu času, kdybych se musel několikrát denně logovat, jestli tam není něco ve spamboxu. To by pak pro mě bylo spíš výhodnější si antispam prostě vypnout, a tedy ono reportování by šetřilo kapacitu.
a pritom by jen stacilo aby tem lidem nic nepremistovali a nechali to jen spamassasin oznacit jako X-SPAM-STATUS a lidem poslali navod jak to v tom outlooku nastavit, aby jim to sam az u nich doma presunul....
Nektere antispamy pocitaji i s pomerem velikosti vlastni zpravy a velikosti prilohy. Pak je zprava obsahujici "nazdar, posilam, co jsem slibil" a 500Kb v priloze lehce oznacena za spam. Ony totiz spamy zacinaji chodit jen jako sada obrazku a vlastni telo ma zanedbatelnou velikost. Tady pomuze jen whitelist.
Vypnout to asi nepujde. Tohle je odpoved ze Seznamu:
"...deaktivace možná není a ani v budoucnu tato možnost nebude. Jedná se o globální nastavení pro všechny uživatele. Pošlete nám chybně zařazené emaily včetně hlaviček a my se postaráme o to, aby se nezařazovaly do složky SPAM...."
já bych to možná ještě upřesnil - html příloha, která se pokouší zobrazit cokoliv co stahuje odjinud (typický to prvek aby se zjistilo, zdali je zpráva živá), je z 99% spam vyjma pár případů hromadně rozesílaných ale vyžádaných zpráv. V tom případě i mail se samým textem a jedním obrázkem stahovaným z venku o velikosti 1x1 pixel by byla označena jako spam. P.S.: spam s přílohou mi snad nikdy nepřišel, když nepočítám viry
Tohle je fakt? Ten pomer? Ja si kdyz si povzpominam, tak pokud posilam nekdy prilohu tak je to v snad v 90-95% pripadu "ahoj, posilam tu prezentaci" a 1 MB priloha. To je znak spamu? To musi mit velmi chybove, nemyslim si ze by jini uzivatele pred kazdou prilohou meli v tele dve normostrany textu....??? Spamy zacinaji hodit jako obrazky, ale v HTML a to bych rekl laicky ze je mnohem presnejsi kriterium rozhodovani. Nespam posta v HTML a peti obrazky 120*120 pixelu me snad nikdy neprisla. To co jste napsal bych cele obratil. Velka priloha a malo textu je typicky "nespam" a HTML + obrazky je z 90% spam, alespon u me.
a) Ten pomer jsem strelil od boku
b) psal jsem "pocitaji _I_ s pomerem, t.j. neni to jedine kriterium
c) html format ma i vetsina normalnich zprav. Kolik lidi nema ponechane implicitni nastaveni Outlooku na html?
d) Obrazky v html zprave jsou, vzhedem ke strukture emailu, ulozeny jako prilohy, ale maji specificke oznaceni, na ktere se lze odkazovat z tela emailu.
e) obrazky velikosti malo x malo pixelu jsou urcite pro antispam dalsim vyznamnym kriteriem.
Chtel jsem rict jen to, ze pomer velikosti prilohy a vlastniho textu muze zpusobit hozeni do spam kose. Staci k tomu jeste nejaka dalsi charakteristika a je to. Jestli jste to pochopil tak, ze maly mail s velkou prilohou je automaticky spam, tak to urcite ne.
Zajímavé. Minulý týden mně zmizelo několik set mailů ze složky Doručené, ostatní naštěstí přežily - už jsem začínal pochybovat, jestli jsem ji v pominutí smyslů nevymazal sám. Komunikace s helpdeskem k pláči, jak je to načrtnuté v diskusi výše: dostal jsem standardní odpověď pro lusery, podle které zřejmě ani nepochopili, o co mi šlo.
(Jinak ovšem SpamAssassin mi funguje slušně; při cca 30 spamech denně asi 70% úspěšnost - a práh je zbytečně vysoký, ze zbytku tak půlku vychytají mé jednoduché regexpové filtry na subjekt - a falešná pozitiva zatím žádná.)
No dobre pokud pocitaji nejenom s pomerem, tak me to porad pripada ze je to presne naopak.
Nemyslim HTML jako HTML (tedy ruzne boldy, BR, nejaka ta okrasa jako je krouzkovy blok apod.) ale napr. HTML s 4mi picture vsak vite jak vam to chodi ;-) + samozrejme to natahovani jednoho pixelu. To musi mit hodne velkou vahu prooznaceni spamu.
Ja jsem to pochopil tak, ze pisete ze logika nejakeho antispamu, respektive soucasti logiky je "malo textu, velka priloha" = spam, repespektive body pro spam. Ja bych to naopak udelal naopak ;-)
jak naše helpline již uvedla, spamový filtr funguje na principu vyhledávání "spamových slov", kromě toho je implementována heuristika vyhledávající "podezřelé konstrukce" (právě různé formuláře, linky, apod.). Kombinace těchto dvou přístupů se osvědčila a v naprosté většině případů spolehlivě funguje.
V tomto konkrétním případě problému s přílohou lze takto na dálku o tom, čeho se spamfiltr chybně "chytil", bohužel skutečně jen spekulovat. Pokud tuto nebo typově stejnou zprávu ještě máte, budeme rádi, pokud nám ji pošlete k prozkoumání.
Snad Vás potěším tím, že od včerejška na Centru nově funguje avizovaný whitelist, a nastavení filtrování spamfiltru je nyní možné ještě více ovlivnit.
Clovek. Smazat "lokalni" kopie mailu musite vsude, kam jste si je stahnul (ze serveru zmizi pote, co je smazte na prvnim miste). Na druhou stranu, POP3 protokol rozhodne neni protokol vhodny pro cloveka masivne komunikujiciho emaily - a free-mail koneckoncu take ne. FreeMail server a cely POP3 protokol je IMHO vhodny pro nekoho, kdo ma desitku mailu tydne a cteje prevazne z jednoho mista - z vice jen vyjimecne. Pro takoveho je mnou naznaceny zpusob pouzitelny a ma i urcite vyhody. Pro ty ostatni uz vhodny neni, nicmene, ani bych nepredpokladal, ze jim podobna potreba vubec nastane , jelikoz tento problem resi efektivneji jinak ...
Taky me to stve, uz mi zaradil 3 regulerni maily, pritom desitky spamu tomu uniknou. Nechapu, proc tam jednoduse nemuze byt zaskrtavatko: pouzivat/nepouzivat antispam a hotovo. Je to mizerna sluzba ktera navic ma chvastavou reklamu. Zrejme to bude stejne vsechno smerovat k tomu, ze seznam bude mit email na cely zivot - ale POP3 jen za priplatek - pak ten antispam pujde treba i vypnout...
Na moji e-mailovou adresu @vol.cz, ktera ale neni nikde zverejnena, mi zadne spamy nechodi, takze zrejme z databaze VOLu nic neuniklo a je to jen shoda nahod.
Shoda nahod? Opravdu podivna shoda. Stejne dopadlo cca 10 znamych...
Muj osobni dojem je, ze ten antispam tam fungoval jiz delsi dobu predtim, pak se ho rozhodli zkomercionalizovat a tim byli ti, kteri nejsou ochotni platit, patricni zaplaveni internetovym hnojem, zrejme motivace k porizeni placene skuzby. :-(((
Vas bych teda chtel mit za bezpecnostniho manazera :-) Heslo k uctu je odjakziva privatni vec. Ani administrator nema pravo znat uzivatelska hesla (i kdyz se to zhusta deje). Pokud administrator nekomu zmeni heslo, tak by ho mel uzivateli neprodlene nahlasit a v kazdem pripade vynutit zmenu hned po prvnim prihlaseni uzivatele. Nevim co je na takovych pravidlech nejasne.
Dale, jestlize se jedna sluzbu e-mailove schranky, tak nejjednodussi autentizace vypada tak, ze helpdesk odesle na adresu tazatele (ktera muze byt ve vlastnim dotazu podvrzena) nejakou informaci, kterou si vyzada preposlat zpet. Pokud tazatel muze tuto informaci preposlat zpet, je patrne, ze dokaze vybirat postu na adrese, kterou uvedl v dotazu. Lepsi overeni tezko realizujete.
Musim rici, ze se mi varianta s prodejem adres spammerum nezda ze dvou duvodu: 1. pokud by se to proflaklo, tak takova firma by asi skoncila - za takove riziko jim to stat nebude. 2. Sam mam na Volnem a Centrumu adresy, ktere naprosto nepouzivam - ziskal jsem je mimodek k registraci pro dialup. Ani na jednu mi spamy nechodi. Pak "administruji" par adres na Postu (tj. priblizne to same, co Volny) znamym, kteri si sami netroufaji s e-mailem pracovat. Ani tam spamy nechodi, ackoli se adresy pouzivaji k bezne korespondenci.
Zato mi chodi spamy v poctu par kusu denne na Atlas, na kterem mam adresu proflaknutou, a jsou presne toho druhu, o kterem pisete. Krome me adresy je tam spousta abecedne razenych adres z Atlasu. Dokonce driv byla i adresa odesilatele podvrzena jako z Atlasu. Spamy zacaly chodit nekdy behem roku 2003 a temer presne se zacatkem 2004 se jednak adresa odesilatele prestala vydavat za uzivatele Atlasu a jednak zacaly ty zkomolene spamy typu V!agra. Soudruzi spammeri holt nasadili nejakou novou technologii.
Ironii je, ze podle vseho to cele pusobi par znamych firem na svete. Akorat, ze je jeste nikdo nedokazal sejmout u soudu.
Aniž bych se chtěl zastával VOLného, rád bych upozornil na jednu možnost. Mám totiž taky freemailovou schránku, jejíž adresu znají dva lidé a přesto mi na ní začaly chodit spamy (tak 1-2 týdne, nejsou to desítky denně jako jinam). Mám velké podezření, že mojí adresu buď nějaký robot uhádl nebo nějaký virus rozeslal od těch dvou lidí co tu mojí schránku znají.
Na popud článku jsem se podíval do složky Spam. Výsledek mne moc nepotěšil. Z pěti tam uložených mailů byly 3 od mých partnerů v ČR a 2 skutečné spamy. Ale současně mi během půl dne přišly 2 regulérní spamy bez připomínek filtru jako běžná pošta.
Závěr: je to celé k ničemu.
Mam sice zkusenosti s filtrovani spamu jen ve firemnich podminkach, ale stejne se vubec nedivim, ze to Seznamu moc nefunguje. I mne ve firme chvilku trvalo vyladit filtry, respektive naplnit whitelist.
Zasadni problem je totiz to, ze zda je mail spam nebo ne (nebo, chcete-li hodnota "funkce" je_spam(mail)) NENI zavisle na obsahu mailu. Ale jen a pouze na subjektivnim ohodnoceni adresata, respektive na tom, jestli takovy mail vyzadal (nabidky od firem, ktere ho zajimaji, diskusni mailing-listy). Antispamove programy se pouze snazi to hodnoceni predjimat.
Proto tyto programy nemohou spravne fungovat bez toho, ze by obsahovali nastaveni, zohlednujici kterym adresatum postu funguji. (Casto muze byt pro mensi mnoziny adresatu stejne, neb se jednotliva osobni nastaveni nebiji.)
To nic neni. Po mne jednou chteli z helpdesku na Atlasu i moje heslo! Poslal jsem je pochopitelne do haje, ale ilustruje to obecne uroven valne vetsiny helpdesku.
Asi je to u tohohle clanku offtopic, ale pres to si neodpustim poznamku: Duvodem je zpusob, jak je prace helpdesku hodnocena. Pracovnik musi pred svym nadrizenym vytvorit dojem, ze vsechno vyresil, takze je nucen vystupovat autoritativne i tam, kde nevi, co si pocit. Uz se mi parkrat na ruznych mistech stalo, ze kdyz jsem reportoval bug, dostal jsem zpatky radu, jak si nastavit zakladni funkce, a kdyz jsem dalsim dopisem upozornoval na to, ze nechci poradit, ale nechat opravit bug, napsali mi, ze proc si jeste stezuji, kdyz muj problem byl vyresen :-)
Domlouvat se s helpdeskem je ztrata casu. Asi neco, jako domlouvat se s vratnym.
To jste mi tedy připmněl moji neveselou historku se Seznamem v okolo 28. listopadu 2003. Maily pro zákazníky se schránkami na Seznamu se nám začaly vracet nedoručitelné s hláškou, že jsme spammeři. Tak jsem to začal řešit.
Prošel jsem všechny blacklisty včetně globálního prohledávání na http://www.ordb.org/lookup/ - nikde jsme nebyli.
Na helpdesk@seznam.cz psát také nešlo, i ten mail byl odmítnut.
Žádné telefonní číslo na podporu na webu Seznamu nebylo.
Sehnal jsem číslo na jiné oddělení, tam mě přepojili a dostal jsem se na člověka, který mi jenom řekl, že to zaznamená a někdy se tomu bude někdo věnovat.
Začal jsem se tomu věnovat více, a zjistil jsem, že blacklist, který seznam používá (používal) má nějaký problém a omylem jsou v něm zařazeny skoro všechny adresy začínající 62.xx.xx.xx. Znovu jsem volal do Seznamu, ať si ten blacklist zruší, že nefunguje. Žádná odezva.
Tak jsem volal do Kanady správcům toho blacklistu. Uznali, že mají problém, nevšimli si ho hned, protože adresy 62.něco se používají pouze v Evropě, a ihned všechny adresy z blacklistu vyřadili. Zároveň se podivili, že někdo podle jejich blacklistu blokuje poštu, sami to prý nikomu nedoporučují, protože je jejich blacklist pouze testovací ve stádiu zrodu.
Takže jsme už nebyli ani v tomto blacklistu a doufal jsem, že teď už zákazníkovi konečně mail pošlu. Ouha - pořád blacklisted!
Další telefonát na Seznam - že prý obnovují databázi každou hodinu, takže prý do hodiny bude vše OK.
Nebylo, maily se podařilo odeslat až příští den.
Po této zkušenosti s absolutní ignorancí a neschopností zodpovědných lidí u Seznamu bych nikomu nedoporučoval tam mít schránku, na které záleží jeho podnikání.
BTW - ten nefunkční blacklist je na http://www.pan-am.ca/pdl/ a má s ním problémy kdekdo.
No to je prece uplne jedno. Ja mam v outlooku nastaveny at zpravu na serveru necha, takze je to stejny. Navic pri velikosti schranky 10MB, staci par mailu s prilohou a uzivatel at chce nebo nechce musi zpravy promazavat.
Myslim ze lepsi nez se snazit o 100% ucinnost (ktere se stejne neda nikdy docilit) by bylo lepsi snazit se hlavne 100% presnost. Radeji dostanu vsechnu mne urcenou postu a par viru v pripone, nez aby koncila v kosi neskodna posta -
dnes jsem ve schrance na centrum.cz objevil neskodny email od neskodneho kamarada se PPS souborem (prezentace powerpoint). Spamfiltr automaticky mejl zaradil mezi spamy.
Dival jsem se po nastaveni, ale nikde jsem tam pravidla pro trideni (napr. zakazane pripony souboru) nenasel. Odpoved z helpdesku zatim taky neprisla, takze nevim co si o tom myslet.
LOL! "protoze mi vzdy pomohli a to i s problemy ktere se netykali jejich sluzby."
fakt? nejaky osobni problemy? nebo jake problemy? :))) vazne by me to zajimalo, mam casto spoustu ruznych problemu a rad bych, kdyby mi s nima nekdo obcas pomohl :))
Me na helpdesku tvrdili, ze jsem si to smazal sam nebo nekdo zna me heslo.
To heslo je nahodna sestimistna cifra, ktera je zajimava tim, ze je unikatni, zatimco na jine sluzby mam vesmes hesla duplicitni az petiplicitni, tj. stejne heslo pro vice sluzeb.
Takze podle nich nekdo uhodl heslo, ktere ja sam vzdy marne pet minut zkousim, pak mi tam vymazal vsechny zpravy, vsechny slozky i vsechny nastavene filtry a forwarding.
To jen pro pobaveni.
Trochu mi to pripomina mou nedavnou zkusenost s VOLNYm.
Mam tam krasnou adresu <prijmeni>@volny.cz a z niceho nic mi zaclo prichazet stovky spamu denne. Nejhorsi na tom je,
ze tuto adresu jsem temer nikde nikdy nezverejnil a seznam prijemcu vypadal jako vykradeny z databaze volneho, v mem pripade to byly stovky prijemcu od "g".
Tak jsem napsal volnemu, ze chci schranku zrusit a dialog vypadal nasledovne (strucny popis):
---
Ja: Chci zrusit schranku, Vase servery jsou zneuzivany
spamery.
VOLNY: Pro klienty, kteri maji problem se spamem je tady sluzba antispam.
Ja: Presto trvam na zruseni schranky.
VOLNY: Antispam stoji xy Kc mesicne.
---
Chtel bych videt toho cloveka z helpdesku ;-)))