Tohle uz tu bylo asi pred tremi lety. Uz tehdy se ukazalo, ze seznam.cz chape tuto hrubou chybu konfigurace jako PR problem, nikoliv jako technicky problem. V tom je podobny jinym nejmenovanym firmam ;-)
S odstupem casu jsou jejich tehdejsi argumenty opravdu usmevne: Museji pry mit open relay k tomu, aby usnadnili zivot svym neplaticim navstevnikum, aby jim neutekli ke konkurenci. - Zda se ovsem, ze tento nesmyslny argument je pouzivan i dnes. Nektere veci se meni jen pomalu.
(Mimochodem, existuje dokonce i RFC, ktere rika, ze provozovat open relay je spatne.)
Existuje na druhé straně řada subjektů provozujících open relay naschvál, protože na open relay není nic špatného, špatné je přes ni spammovat.
Ostatně vzhledem k tomu, že Lupa neposílá při přihlášení k odběru názorů potvrzující e-mail, na který se musí odpovědět, a potrvdit tak, že skutečně chci, aby mi ty reakce chodily, může být snadno obviněna ze spammerství taky -- myslím, že by k tomu stačilo napsat do kolonky E-mail: darkmaster@pooh.cz a zaškrtnout Posílat reakce...
(Zdravím Medvídka Pů a další odvážné bojovníky proti spamu)
Pěkně prosím, nikoliv. Spam se týká REKLAMY, nikoliv chybně provedeného redakčního systému.
Takovéto maily budou pouze obtěžovat, ale není v nich reklama a nemají reklamní účel. Stejně špatně to má Živě, kterému je to, stejně jako LUPĚ, uplně jedno.
Čili tohle by SPAM nebyl - pouze nepříjemnost. Která by ovšem byla poměrně snadno řešitelná komunikací s Lupou nebo Živě.
Zatímco klasický spam je prakticky neřešitelný - i ti největší (a "renomovaní") se prostě nehodlají vzdát pokoutně získaných mailových adres - jeden příklad za všechny může být DIMAR, který nehodlá o tomto problému ani komunikovat. Místo toho pořádá semináře o SPAMu a sám šíří komerční nabídky na pokoutně získané adresy.
Pokud si smim dovolit poznamku, pak SPAM se netyka (jen) REKLAMY. K tomu, aby byl dopis hromadne rozesilany, nevyzadany a obtezujici neni vubec nutne, aby nabizel k odberu nejake zbozi nebo sluzby. Pripoustim ale, ze jedna z hloupych vlastnosti oznaceni "SPAM" je ta, ze nebylo nikdy dobre definovano "co to je" a tak si kazdy pod nim predstavuje to co ho zrovna napadne ...
To jiste je. Nekteri si ale mysli, ze tahle jasna definice je prilis uzka protoze tvrdi, ze SPAM NEMUSI mit reklamni obsah, zatimco jini si mysli, ze tato jasna definice je prilis siroka, protoze podle nich je SPAMem jen takovy nevyzadany reklamni email, ktery prijemce obtezuje. A jeste jini lide si mysli, ze tahle definice SPAMu je sice jasna, ale uplne spatna, protoze spam nemusi byt reklamni, ale musi byt obtezujici. Dalsi zase vyzaduji, aby SPAM byl hromadny nebo opakovany (tedy dopis zaslany jednou na jednu adresu nemuze byt SPAM). A dalsi maji jeste uplne jine definice. A to je prave ten problem s oznacenim "SPAM", o kterem jsem se zminil.
K tomu bych chtěl dodat - tuto oblast reguluje zákon o reklamě, který mimo jiné zakazuje "šíření nevyžádané reklamy, pokud vede k výdajům adresáta nebo pokud adresáta obtěžuje.". Vaši snahu tedy zaměřte právě na to, aby se rezesílání spamu zdrželi. Požadovat, aby se vzdali získaných adres, byť podle vás získaných "pokoutně", nemusí vést k úspěchu, protože je dost dobře možné, že se nejedná o osobní údaje, jež jsou předmětech ochrany podle zákona.
Ale pane, adresy necht si kazdy schranuje jak chce. Podstata veci je samotny spam, nikoli vlastnictvi adresy. Tim spatnym skutkem je samotne ODESLANI nevyzadaneho mailu, nikoli ziskani adresy.
No nevím, přijde mi, že Lupa nemá o čem psát. To, že je něco open relay je jedna věc, že se spamerům dá stížit přístup to další věc, a že spaměři dokáží automatizovaně zakladát na freemailech klidně tisíce nových účtu a přes ně to posílat ještě věc jiná.
Z toho pohledu mi ten článek přijde dost neobjektivní a úchylný.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).