Musím se přiznat, že mě v článku překvapilo, že "Dvacet sedm a půl milionu, které Seznam vloni utržil, vypadá velmi impozantně". Tak nějak mi přijde, že u společnosti, která je neustále prezentována jako "matka i otec" českého internetu to zrovna není mnoho. Lidé, kteří přemýšlejí o milionových projektech na českém webu by měli při těchto "vysokých" tržbách zpozornět.
Je to impozantní ve vztahu k ostatním: je-li celkový objem internetové reklamy v loňském roce odhadován na 100 milionů (včetně provizí pro mediálky atd.), může být Seznam se svým výsledkem spokojený.
Na druhou stranu pokud jde o to zpozornění, vřele souhlasím. Nejde jen o Globopolis a jeho čtvrtmiliardu, podobných projektů a investic je víc.
Posuzovat firmu podle jejiho obratu mi neprijde moc stastne... kdybych byl schopen prodat reklamu za 27 milionu, jsem urcite uspesnejsi (a bohatsi :) nez s obratem 100 milionu prodejem lednicek.
Pane Antoš, zrovna u vás bych předpokládal alespoň základy inteligence alespoň minimálně propojené s znalostmi financování firem a toho co to je obrat.
Obrat Seznamu, zde uvedený, není obratem uskutečněným v reklamě. Obrat v reklame je nesrovnatelně nižší. I přes pomerně unikátní pozici není Seznam schopen prodávat reklamu tak aby to této pozici odpovídalo. Svoji roli jistě hraje neustálé střídání obchodníků (doslova bych to nazval bleskovou fluktulací).
To máte samozřejmě pravdu. Na druhou stranu byste určitě souhlasil s tím, že je možné podle obratu srovnávat subjekty v rámci jednoho segmentu, tj. třeba - separátně - poskytovatele obsahu žijící z reklamy (jako je Seznam), mediální agentury a pak třeba i prodejce ledniček po Internetu. A já jsem Seznam porovnával se srovnatelnými společnostmi, ne s ledničkami. :-)