Musím se přiznat, že mě v článku překvapilo, že "Dvacet sedm a půl milionu, které Seznam vloni utržil, vypadá velmi impozantně". Tak nějak mi přijde, že u společnosti, která je neustále prezentována jako "matka i otec" českého internetu to zrovna není mnoho. Lidé, kteří přemýšlejí o milionových projektech na českém webu by měli při těchto "vysokých" tržbách zpozornět.
Je to impozantní ve vztahu k ostatním: je-li celkový objem internetové reklamy v loňském roce odhadován na 100 milionů (včetně provizí pro mediálky atd.), může být Seznam se svým výsledkem spokojený.
Na druhou stranu pokud jde o to zpozornění, vřele souhlasím. Nejde jen o Globopolis a jeho čtvrtmiliardu, podobných projektů a investic je víc.
Posuzovat firmu podle jejiho obratu mi neprijde moc stastne... kdybych byl schopen prodat reklamu za 27 milionu, jsem urcite uspesnejsi (a bohatsi :) nez s obratem 100 milionu prodejem lednicek.
To máte samozřejmě pravdu. Na druhou stranu byste určitě souhlasil s tím, že je možné podle obratu srovnávat subjekty v rámci jednoho segmentu, tj. třeba - separátně - poskytovatele obsahu žijící z reklamy (jako je Seznam), mediální agentury a pak třeba i prodejce ledniček po Internetu. A já jsem Seznam porovnával se srovnatelnými společnostmi, ne s ledničkami. :-)
Pane Antoš, zrovna u vás bych předpokládal alespoň základy inteligence alespoň minimálně propojené s znalostmi financování firem a toho co to je obrat.
Obrat Seznamu, zde uvedený, není obratem uskutečněným v reklamě. Obrat v reklame je nesrovnatelně nižší. I přes pomerně unikátní pozici není Seznam schopen prodávat reklamu tak aby to této pozici odpovídalo. Svoji roli jistě hraje neustálé střídání obchodníků (doslova bych to nazval bleskovou fluktulací).