Tomáš Obšívač složil úspěšně maturitu a teď se dále prhlubuje v aplikované informatice . Pro jeho aplikovanou informci by měl tedy vědět, že provozovat stránky s 1.000.000 návštěvníků za den způsobuje trochu jině problémy než třeba provoz Lupy s méně než 10.000.
Určitě mají Služby seznamu spostu chyb a s tolika uživateli je také více postižených. Pokud by byla situace tragická jak se snaží autor-student naznačit, asi by Seznamu návštěvníků ubývalo. Pravda je však opačná - viz iaudit. Seznam roste dokonce rychleji než konkurence.
Horší než generalizace drbů je však záměrné šíření pomluv "nespokojeného inzerenta" i s opakováním jeho adresy. Pokud si pan Obšívač prostuduje alespoň materiál na těchto stránkách tak snad pochopí, že seriozní jednání v tomto sporu pochází ze strany Seznamu. Ostatně, jistě se zmšnou vyhledávání na Seznamu zhoršily výsledky některým serverům, pokud však autor chyběl při hodinách logiky tak mu pomohu - jiným se nejspíše výsledky zlepšily?
Ahoj,
spise ma staronoveho mluvciho. Jak se na svem blogu tvrdi je jeho advokat prolezly Vnitrem tam a zpet, ktery mu uz nejednou pomohl na ukor vlastnich zajmu.
Bože, v den, kdy se starší lidé přestanou navážet do mladších jen kvůli jejich věku a kdy uznají, že i mladí jsou stejně inteligentní jako oni, dám na modlení. :( Pane Pallasi, vaše narážky na věk a studium pana Obšívače jsou pro účely článku naprosto irelevantní a je od vás velice ubohé, že používáte takové pseudoargumenty.
Naopak, souvisí to s tématem. Autor se chce věnovat aplikované informatice a zde měl možnost se pořádně zamyslet. O jeho věku nemluvím, to že studuje nic neznamená, já dodělal první vysokou v pětatřiceti.
Jirko, ja rozumim tomu, ze s Ivem hrajete bowling a jste kamaradi, ale myslim, ze spousta veci v clanku je pravda at delas co delas. Ty sluzby zkratka maji posledni dobou vic problemu nez jen to, ze jsou pod brutalni zatezi.
Znam tu problematiku z obou stran a opravdu to tezko bude nahoda, ze se zrovna ted vyrojilo tolik lidi, kteri Seznam hani. Zrejme pouzivaji vsichni ten samy Seznam a maji s nim tedy ty same potize...
Objektivni informace je mytus, ktery se predklada ze zvyku, avsak neexistuje. Zadna informace, ovlivnena poznanim a zkusenostmi neni objektivni. Jinymi slovy, ten kdo rika, ze je informace objektivni vzdy keca.
Objektivní informace samozřejmě existuje, dokonce i v novinařině a říká se jí zpráva ("13. 6. se narodil pepa vocásek").
Ale tohle opravdu není zpráva a je to dobře, protože zpráva není jediný literární ani žurnalistický útvar. Je tu totiž spousta formátů, které ani nemají za cíl být objektivní: komentář, názor, glosa, sloupek ...
že pan Obšívač to napsal tak mírně a objektivně, jak to jen šlo. Já mám mail na seznamu nějakých 7 let, spokojenost postupně klesá, poslední dobou spíše upadá, proto jsem se již částečně usadil i na centrum.cz, které funguje mnohem lépe.
Pokud jde o spam, ano, dělá chyby, naštěstí je to u mě ještě v toleranci.
Stránky jsem ze swebu stáhl už asi před rokem a půl - špatná dostupnost, slabá podpora, málo místa.
Mimochodem, se seznamem jsem poslední dobou také poněkud "na nože" kvůli přidávání odkazů do "katalogu", kde o textu ani zařazení prakticky nerozhoduje ten, koho se to týká, nýbrž nějaký idiot ze seznamu, systematicky odkazy a jejich popisy měnící, ba dokonce nesmyslně odmítající jejich zařazení.
Já v tom vidím spíš efekt sněhové koule, kdy službu prodává reklama a stávající počty zákazníků, problémy těchto služeb (třeba u toho e-mailu to je už několik let, a nikdo to nebyl schopný/ochotný doposud opravit) jsou prostě fakt.
Pokud podle auditu zákazníků přibývá, tak jsem rád, že jdu proti proudu. Po mnoha letech, kdy jsem se snažil soukromý e-mail na Seznamu používat "na celý život" jsem se konečně odhodlal ho opustit a používat vlastní na svém hostingu. Akorát si asi bude muset Seznam nakoupit větší disková pole, až se mu začnou opuštěné 2GB schránky nespokojených zákazníků plnit spamem, který už nebude nikdo mazat (byť je tam i nějaká automatika).
Jirko, myslim ze ty to stavis strasne a zbytecne moc do odborne roviny - glosa je podle me spise o pocitech. Myslim ze problem je nekde jinde - v Cechach lide nemusi monopol, kolosy. Seznam uz je tak velky, ze ho lide zacinaji chapat jako Telekom, Windows, Ceske posty a jiny firmy a produkty ktery zblajznuly cely trh kde pusobi. Tyto kolosy se stavaji pro mnoho lidi nesympatickymi, proste jen proto ze to lide u nas nemaji radi - ze zadneho jineho duvodu. Nerozhoduje tedy kvalita, kvantita, navstevnost ani jine odborne polozky. A proto at chces nebo ne tak bude vice clanku, vice nastvanych firem, vice poznamek na ucet Seznamu. Windows take kazdy pouziva, ale kazdy na nej nadava, kazdy si z nej dela srandu a kazdy proti nemu bojuje. A to ne proto ze by nebyl dobry OS, ani ze by mel vice chyb - proste jen tak z principu. Tom
Samozrejme je glosa o pocitech, ale nelze ji oddelit od celku. Celek, tedy Lupa, se stal smetistem kam se na Seznam hazi spina. Tato konkretni glosa neprinasi ani milimetr nove informace, natoz myslenky.
Vazeny pane Pallasi, respektuji a ocenuji Vase obavy o nezavislost Lupy, nicmene mi nezbyva nez poukazat na to, ze spojeni "hazet spinu" je prilis "o pocitech" a ponekud neobjektivni oznaceni situace. Muzete mi prosim konkretneji ukazat, kdy a kde jsme se dopustili chyby, at uz to pro Vas znamena cokoliv?
Ne ne, omyl. Toto neni nic osobniho proti Seznamu. Proste jen po serialu, maly patny blogger, tu mame serial velky spatny seznam. Zkratka chteji mit tech svych par clanku denne tak to vyplni vzdycky takovou glosou na tema nejakeho "tridniho nepritele". Ja bych si to byt Vami moc nebral a proste Glosy preskakoval. Jinak je tu celkem kvalitni obsah porad...
Pokud vim, tak si dlouhodobe stezuji UZIVATELE sluzeb Seznamu (jako treba ja), to, kdo nebo co Seznam je, je mi jako pragmaticky smyslejicimu cloveku pomerne jedno, jedno mi ale neni, jak nektere sluzby "funguji"
"Tyto kolosy se stavaji pro mnoho lidi nesympatickymi, proste jen proto ze to lide u nas nemaji radi - ze zadneho jineho duvodu."
Tohle doufám myslíte jen jako nadsázku, zkuste si porovnat nabídku Telekomu proti zahraničí, zkuste si porovnat nabídku oligopolu českých bank proti zahraničí a podobně. O windows se hádá pár geeků ale argumenty proti bankám, telekomu, české poště vážně nejsou jen o "lidé nemají rádi".
V tomhle s Vami nesouhlasim. Nemuzete srovnavat ceny operatora, ktery sve technologicke zazemi muze nakupovat v radove jinych poctech, takze pote muze mit na toto i nizsi ceny. To same plati o personalu apod. Proste na vsem tomto muze byt daleko vetsi "agregace" nez u ceskeho operatora, ktery pokryva jen par milionu lidi... A u bank je to zase o tom, ze ceske banky kolik lidi jeste nenaucili pouzivat kartu, az je to nauci, muzou krizovym financovanim jim zrusit treba poplatky za vedeni. Ale to jak je to ted se mi libi.
Vic sve nazory na tyto temata mam rozvedene ve svem blogu, viz. rubrika Nazory a uvahy http://brouzdej.cz/blogy/jiborg/?pg=rubrika&rubrika=30
Konkretne ten telecom treba tady:
http://brouzdej.cz/blogy/jiborg/285.html
A) pokud me pamet neklama, zadny z nasich operatoru neni pouze lokalni. Je o pobocky velmi velkych operatoru, kteri kupodivu jinde, ac s prokazatelne vyssimi naklady (platy) provozuji levnejsi sluzby.
B) Banky, viz A) + s kartama to nema NIC spolecneho. Cim to, ze mi opet banka VSE zdrazila ? Zeby byla ve ztrate ? Nejak sem si nevsim. Neznam jiny obor podnikani, kde by podnikateli nekdo dal sve $ a jeste mu za jejich pouzivani platil. Takto funguji nase banky. Dam jim sve penize, ktere ony investuji a ja jim jeste musim platit za to, ze pouzivaji ME penize. Pochopil bych kuprikladu poplatek za vyber, nikoli uz poplatek za vklad. Nebo vam by snad prislo normalni, kdyby jste provozoval obchod, ja bych prisel, vzal si zbozi a jeste po vas zadal poplatek za transakci (= odnos zbozi)? O tom ze bych NIC nezaplatil za zbozi samotne ani nemluve.
Já zase nesouhlasím s vámi. Český telekom měl dostatečně dlouho monopol, aby si ty náklady za poslední míli uhradil.
Co se týče bank, tomu se lze jen zasmát. Že by lidi kartou neplatili protože se jim to nevyplatí? Ne, to přece nemůže být pravda... apropo, na kolik VÁS přijde platba 230 EUR v Řecku platební kartou? A na kolik výběr 150 EUR z bankomatu (podotýkám že Řecko je v EU, kdybyste náhodou nevěděl)? Jak dlouho trvá ve vašem případě převod částky 8.000 Kč z vašeho účtu na účet ve stejné bance (tedy přesun jedné částky v jedné databázi). A kolik času si vaše banka nechává pro převod do jiné banky? A opravdu si myslíte, že s takovými podmínkami by banka v zahraničí měla šanci?
Ano uhradil, ale myslite ze ty draty potom uz nepotrebuji udrzbu?
A nerikam ze se to lidem nevyplati! Nevyplati se to pouze lidem kteri tu kartu nepouzivaji, protoze tem zdrazi zbozi o poplatek pro banku i kdyz kartu nepouzivaji.
A ty prevodni casy, tam jste uplne vedle! Tohle je narizeni CNB, musi to jit pres jeji clearingove centrum, kde se to dale monitoruje a ochranuje proti podvodum(tedy jak to chapu ja)
Kazdopadne dukaz je treba tady:
http://www2.ziba.cz/corporate/platebni_styk/clearingove_centrum_ceske_narodni_banky.html
Ano ty draty potrebuji udrzbu, ale odhlednu-li od investicnich a mzdovych nakladu, myslite si, ze ta udrzba opravdu musi stat tolik, co CTc? Kdyz to neumi, at jde na buben, ja nehodlam financovat jeho neschopnost...
Opravdu si myslíte, že AO můžou za vysoké ceny ČTc? Já to vidím právě naopak, ČTc (ostatně asi většina firem) zlevňuje jen tehdy, když jek tomu tlačen konkurencí.
Ceny, za jaké nakupují AO služby od ČTc, jsou buď stanoveny vzájemnou dohodou, nebo je stanoví ČTÚ tak, že spočítá oprávněné náklady ČTc + přiměřený zisk.
Pro Vasi informaci i kdyby to slo pres CNB, tak v jedne davne se to zuctuje z uctu, v druhe davce to jde na ucet prijemce... pokud vim, tech davek v prubehu dne je v CNB nekolik, co treba okolo 11:00, 13:00 a 17:00 (kdo je klientem opravdove on-line Banky, vi, jak jsem k tem casum prisel) - tak ted mi vysvetlete, kde jste nabral tech 24 hodin na odecteni castky z uctu klienta a dalsich 24 hodin na pripsani na jiny ucet... Vite, ono je to totiz takova mala verejne trpena kradez na lidech, banka si to z uctu strhne hned jak to jde, ale udela s tim co ma az na hranici zakonneho terminu... - prijde Vam to spravne? Mne ne...
Takze chcete rict, ze ceny sluzeb telekomunikacnich firem jsou zavisle na poctu zakazniku a ne treba na konurenci (jak si myslime my ostatni prostacci ;) ? To by ale americke telekomunikacni firmy, ktere maji mensi pocet zakazniku nez cesky telekom, museli mit taky vyssi ceny. Zvlast kdyz maji vetsi naklady na zamestnance. A urcite by museli byt drazsi nez jejich vetsi americti konkurenti. Co myslite, jsou nebo nejsou? ;-)
A vite jiste ze maji vlastni (tedy nepronajatou)infrastrukturu a ze na tomto maji zisk?
Protoze je jasne ze to taky jde delat krizovym financovanim, kdy napriklad prodavaji draz firmam. Ale hlavne v americe existuje daleko vic tzv. virtualnich tel. operatoru, kteri jen preprodavaji sluzbu jinych
Jenze ten nas milovany operator dostal fakticky 15-ti lety monopol na mnoho sluzeb, mel moznost se rozvijet, expandovat... udelal to? Neudelal, spalil vice jak stovku mld jako investici do sve site, jakmile ma prijit s kloudnyma sluzbama, tak se cuka, ze jeho "moderni" sit to nezvladne a ze by byly treba dalsi mohutne investice, do zahranici zacal expandovat az pote, co pravne ztratil monopol apod. A pak mi neco rikejte o promarnenych prilezitostech... on Deutsche Telecom na tom neni financne nijak slavne, KPN taky sel ke dnu a neni v Evrope moc Telekomu, kteri by na tom byly financne podstatne lepe nez nas...
Tak to jiste. Ale mel vubec na to tehdy expandovat? A diky tem investicim se aspon vsude zavedl kabel a dalsi do budoucna uzitecne veci. Jinak by jeste tel. draty byly vsude po sloupech.
A hodne tech financi musel vynalozit na budovani tzv. univerzalni sluzby a budek po kazdem zapadakove. TO si taky vyzadalo hodne prostredku.
Jiste spoustu veci se udelalo spatne, ale to bylo tim ze jej vedl vice mene stat a lidmi kteri o tom moc nevedeli, takze klidne vsadili treba na osvedcene, ale neperspektivni IDSN misto ADSL atd.
Co to placate? Vite co to je a jak funguje financovani univerzalni sluzby? Pokud ta univerzalni sluzba byla a je opravnene tak ztratova, tak se na jeji financovani podili VSICHNI operatori s licenci na nasem uzemi! A opravdu nemam dojem, ze par desitek mio rocne by CTc financne ruinovaly (ostatne, rocne na pokutach za nesportovni chovani vyplati vice nez svuj vklad na konto univerzalni sluzby)....
A montovat dohromady - jak technologicky, tak urcenim - ADSL a ISDN ve mne evokuje Vas naprosty diletantismus...
Mylím, že to není problém velikosti nebo monopolu Seznamu.
Mě osobně spíš trošku popíchne, když se ve stejný den, kdy Ivo Lukačovič v rozhovoru prohlašuje, jak mají všecko 10x předimenzované nedostanu ani naponěkolikáté do své schránky. Kdyby řekli, sorry, máme to teď rozhašený, děláme velký upgrady, nevadilo by mi to.
BTW: na mamuta (oproti myši Seznamu) Google si stěžuje málokdo.
Mnoho lidí, ikdyž si stále stěžuje na problémy s POP3 serverem, na hlášky u webového rozhranní, u timeout u "vedlejsich " sluzeb Seznamu atd, Seznam používá a to ze zvyklosti, né proto, že by zrovna oni byli méně postižení těmito chybami. Seznam je vnucován ve školách, v různých kurzech atd. Seznam měl i problénmy s konektivitou do Internetu, takže kolikrát měli problémy na Seznamu jen uživatelé určitého ISP atd.
Maturitu uz jsem slozil pred delsi dobou a i v te aplikovane informatice jsem jiz neco zazil, takze si troufnu nesouhlasit.
Ve skutecnosti je to presne naopak. Cim vice mate uzivatelu (navstevniku) tim mene problemu byste mel mit. Pochopitelne za predpokladu, ze mate rozumny business plan (tj. uzivatele vam prinasi penize ze kterych lze sluzbu financovat). Az po dosti vysokou mez je totiz levnejsi zajisteni sluzby pro jednoho uzivatele (jednotkova cena) pri rekneme 1.000.000 uzivatelich nez pro 10.000 uzivatelu. Klasickym prikladem jsou americke weby, ktere maji minimum problemu, prestoze maji obrovske (proti CR) navstevnosti. Napriklad takove Tom's Hardware, CNET a podobne makaji spolehlive cely den, zatimco www.zive.cz se zlomkovou navstevnosti je na ustech nekolikrat denne. Problem nedostupnosti sluzeb ceskych serveru neni dle meho nazoru zpusoben ani tak prilisnymi pozadavky na ne kladenymi jako spise nedostatecnymi investicemi zpusobenymi malymi prijmy (nedostatek uzivatelu).
Vysoka zatez je samozrejme problem, ktery neni snadne resit. Ovsem jiz leta jsou na trhu (byt treba nikterak levne) technologie, ktere umoznuji zvladnout i opravdu velke zateze.
Jako priklad "serveru" s vysokou (dalo by se mozna rict gigantickou) zatezi bych si dovolil uvest google ;). Kupodivu na hubu narozdil od nekterych CZ serveru nepada.
BTW: zajistit v CZ podminkach provoz serveru 24/7 na dejme tomu 4 devitky neni zase tak drahe. Milion uzivatelu neni zase tak moc jak by se mohlo zdat.
Je to sice trochu mimo tema, ale preci jenom mi to neda se ozvat. Zajistit dostupnost serveru na 4 devitky je skoro nemozne a i tri devitky jsou zatracene drahe. Verte mi delam kolem HA systemu poslednich pet let vlastne nepretrzite a nemluvime-li o spolehlivosti jedne komponenty, ale celeho systemu tak garantovana tridevitkova dostupnost znamena extremni naklady, ktere u nas plati akorat banky a telekomy, zatimco ctyrdevitkova a vyssi dostupnost uz je spise chimerou. Nebavime se tu ovsem o nejakem linuxovem serveru jehoz root se vytahuje rocnim uptimem, ale o slozitem IT systemu slozenem s mnoha komponent a poskytujicim sluzby vetsimu mnozstvi klientu s garantovanym SLA.
Ono je to trosku jako, ze ctyrmegabit od UPC mate za dva tisice a naprostou vetsinu casu jede stejne rychle jako garantovany ctyrmegabit od bezneho ISP. Proc tedy ten druhy stoji radove tolik? S moznou dostupnosti a garantovanou dostupnosti je to stejne.
Ne ne, i Google ma obcas problemy se zatezi. Treba nedavno se objevil jakysi virus, ktery vyhledaval cile utoku pres google a kvuli nemu, nez to Google osetril, se google znatelne zpomalil.
A potom taky nedavno sputeny test Web Acceleratoru, ten je ted taky beznadejne pretizeny a uz radeji nebere dalsi uzivatele...
Google neni jeden server, ale tisice a padaji na hubu docela casto - obcas to probubla i k zakaznikovi, kdyz nedostane ocekavany response... (treba mne). Je fakt ale, ze problemy technickeho razu se snazi vtiptne skryvat pomoci sve technologie a zpusobu komunikace s okolim...