Sdílí všichni názor autora, že Atlas platí Seznamu za zobrazování fulltextu? Přesto, že v něm Seznam zobrazuje svůj Sklik a Google by byl určitě ochoten za zobrazování svého fulltextu platit?
A jak vy víte, že "Google by byl určitě ochoten za zobrazování svého fulltextu platit"?
Jistě jen v jednom případě, kdyby Atlas použil třeba Google Co-op :-)), pak by mu Google zcela jistě platil podíl z reklam, ale zase by si v takovém případě Atlas nemohl do výsledků míchat své reklamy. Možná by to přineslo kvalitní vyhledávání na Atlas a Atlasu i pár peněz.
Mimochodem, psal jsem, že cena je tržní a je tajemstvím, takže klidně může být nula, pokud to pak tahle bude nějak obhajitelné před Finančním úřadem. Dále rozebírám, kolik asi mohlo kdysi stát Jyxo, nic víc - protože pro nějaké další odhady podklady nejsou snadno získatelné. Atlas mohl udělat výběr partnera stylem - dejte nám výledky zadarmo, my to o tom vydáme tiskovou zprávu, budeme někde sto honů za našima reklamama nechávat vašich pár reklam a z nich si nechte těch pár peněz. Ale pak by se asi Seznam zase nehnal do slibu na Skliku umožnit zadavatelům pro "atlasí" hledání reklamy vypnout, nemyslíte?
Nechtěl jsem nijak útočit, jen mě zajímaly další názory.
Podle mě to mohlo být tak, že Google by byl ochoten přenechat část příjmů z AdWords, které by na Atlasu zobrazoval, ale nelíbilo by se mu, že by před jeho výsledky byly placené pozice Atlasu, čímž by si mohl kazit jméno.
Seznamu to pravděpodobně nevadilo, resp. asi vadilo, ale byl to ochoten obětovat za pár dalších uživatelů, které mu Atlas přinese, protože tím bude moci dobře argumentovat u svých inzerentů. Třeba se mohl domluvit i na tom, že nechají doběhnout už zaplacené pozice ve vyhledávání Atlasu a poté budou zobrazovat pouze Sklik.
Abych shrnul: myslím, že poskytovatel vyhledávání bude mít ze spolupráce prospěch a divil bych se tedy, kdyby Atlas za tuto službu platil. Dokonce jsem přesvědčen, že to bude spíše naopak.